سیستم های نرم افزاری erp مدیریت برنامه ریزی منابع سازمانی

سیستم های نرم افزاری erp مدیریت برنامه ریزی منابع سازمانی

ERP که مخفف عبارت برنامه ریزی منابع سازمانی است، شامل سیستم ها و برنامه های کاربردی مورد استفاده توسط شرکت ها و سازمان ها برای مدیریت فعالیت ها و عملیات روزمره می باشد.
این فعالیت ها عبارتند از : حسابداری، فروش و بازاریابی، تهیه، تولید، مدیریت پروژه و غیره . ERP با همکاری فرآیندهای مختلف کسب و کار در یک سازمان ایجاد می گردند تا سیستم ها بتوانند به صورت یکپارچه به یکدیگر متصل شوند و سیستم ها به طور صحیح با عملکرد مناسب و کارآمدی بالا کناریکدیگر کار کنند و در نتیجه کسب و کارهای بزرگ و کوچک با استفاده از این سیستم سودآوری بالاتری خواهند داشت.

صرف نظر از اندازه، نوع وموقعیت و جایگاه، یک کسب و کار، هر کسب و کاری دارای چندین قسمت اداری و متمرکز و غیرمتمرکز مهم است که باید به خوبی مدیریت شوند. نرم افزارهای ERP راه حل های یکپارچه سازی سیستم را برای ساده سازی، خودکار سازی و پیوند و اتصال قسمت ها و بخش های مختلف سازمان از جمله منابع نیروی انسانی، مدیریت فناوری و ارتباطات، مدیریت روابط عمومی،مدیریت امور مالی،مدیریت فروش و خدمات و ارتباطات با مشتری، به کار می گیرند.برای مثال یک سیستم ERP به عنوان یک چرخه ای عمل می کند که دارای یک شبکه وسیع از اتصالات یکپارچه که ERP مغز حرکتی این سیستم است را برعهده دارد و به کلیه قسمت ها و عملکردها یک سازمان متصل می گردد تا آنها را در شرایط مناسب و کارآمد جهت بهروری بهتر از سیستم نگهداری نماید.

نرم افزار ERP به طور کلی به عنوان یک برنامه سازمانی که برای رفع وظایف پیچیده تر و سنگین تر در کارهای بزرگ طراحی شده است. اغلب شرکت های بزرگ دارای بخش های مدیریت فناوری و اطلاعات و یا تیم های اختصاصی هستند که از سیستم های ERP برای تجزیه و تحلیل داده های بزرگ استفاده می کنند و به اطلاعات بخش های مختلف یک سازمان برای تکمیل فرآیند های و مدل های یکپارچه سازی در سیستم نیاز دارند. با این حال، برنامه های کاربردی و مناسب کسب و کار نوپا و کوچک برای شروع فعالیت توسعه یافته است. این نوع ERP معمولا برای سازگاری با عملیات کسب و کار کوچکتر، و مطابقت با صنعت خاص مورد هدف بنیانگذاران تهیه شده است.


مزیت های نرم افزار ERP و استفاده آن در سازمان ها و کسب و کارها :
- بهبود کیفیت داده ها و قابلیت دسترسی
- بهبود گزارش و برنامه ریزی سازمان ها
- بهبود عملکرد کاربری و نیروی انسانی
- بهبود مدیریت زنجیره تامین SCM
- بهبود رضایتمندی و ارتباط با مشتری CRM
- مدیریت زمان و کاهش عملکرد و عملیات تکراری
- مدیریت و کاهش هزینه ها
- تسهیل تطابق قوانین و مقررات و یکپارچه سازی قوانین
- تسهیل درادغام داده ها و اطلاعات و دستیابی سریع و آسان
- تسهیل در تجارت و رعایت استانداردها و تسریع در عملکرد کسب و کار

سیستم های برتر نرم افزاری برای مدیریت منابع سازمان ERP به شرح ذیل می باشند :

1) NetSuite ERP : این نرم افزار برای مدیریت کسب و کارهای بزرگ و متوسط و کوچک طراحی شده است و ابزارات آن از جمله مدیریت ارتباط با مشتری، منابع مالی و تجارت الکترونیک باعث یکپارچه شدن سیستم می شود و این نرم افزار طیف وسیعی از شغل ها مختلف و صنایع و کسب و کار را شامل می شود. راه حل های مقیاس پذیری ابری این نرم افزار به طور خودکار فرآیندهای مدیریت مالی، مدیریت درآمد، دارایی های ثابت، مدیریت سفارش، صورتحساب و مدیریت موجودی را ساده تر می کند.


2) Brightpearl : این نرم افزار بیشتر برای مدیریت خرده فروشی ها طراحی شده است که طیف گسترده ای از فرآیندهای کسب و کار مرتبط با سفارشات، موجودی، اطلاعات مشتری، حسابداری و گزارش را در این پلت فرم یکپارچه، توسعه داده است. خرده فروشان قادر به رشد سریع خود و به حداکثر رساندن سود با قابلیت های این نرم افزار برای مدیریت وظایف و فعالیت های مختلف کسب و کار خرده فروشی در یک سیستم می باشند. در این نرم افزار ابزارهایی وجود دارند که گزارشهای واقعی را در مورد موجودی، جریان نقدی، سودآوری، خرید مشتری و موارد دیگر ارائه می دهند. تجزیه و تحلیل آن می تواند اطلاعات حیاتی و قابل قبولی را در مورد عملیات اصلی و شغلی فراهم کند تا کسب و کار به بهترین شکل مدیریت شود.


3) Intacct : این نرم افزار تمرکزش بیشتر بر مدیریت مالی مبتنی بر ابر Cloud است که برای کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​به دنبال راه حل هایی در سطح سازمانی برای عملیات روزمره می باشد. مؤلفه های اصلی این نرم افزار، پردازشهای مناسبی را برای کاهش وابستگی شما به صفحات گسترده و به کارگیری عملکرد درست در کسب و کارتان می باشد. شما می توانید سیستم را با استفاده از پیکربندی گردش کاری، صفحه نمایش ها و تنظیمات، بدون برنامه ریزی پیچیده، مدیریت کنید . پلتفرم مالی پیشرفته این نرم افزار به شما اجازه می دهد که، ماژولهای مدیریت چندگانه، حسابداری پروژه، مدیریت زمان و هزینه، مدیریت درآمدها و قراردادها، صورتحساب مشترکین، مالیات فروش، تأمین خدمات تحویل در لجستیک، و مدیریت موجودی را کنترل کنید.


4) ECount ERP : این نرم افزار یک سیستم مبتنی بر ابر Cloud است که کاربران را قادر می سازد تا خرید، فروش، تولید و نیازها را در یک پلت فرم مدیریت کنند و در صرفه جویی و هزینه های اجرایی و نگهداری، کمک نماید. این نرم افزار به عنوان یک سیستم مدیریت کسب و کار مقرون به صرفه و انعطاف پذیر شناخته می شود که کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​می توانند برای فرآیندهای کاری از آن بهرمند شوند.


5) Odoo : این نرم افزار مدیریت اسناد را در یک پلت فرم تحت پوشش قرار می دهد و آنها را با انواع توابع MRP، POS و تجارت الکترونیک غنی می سازد. این نرم افزار توسعه یافته تا با یکپارچه سازی کلیه فرآینده های فروش و ترکیب آنها با مدیریت قدرتمند انسانی، برای پیشبرد و گسترش کسب و کار، کمک بهتری نماید. این نرم افزار پلت فرم مبتنی بر ابر Cloud است می تواند انواع کارکردهای تجاری و فرآیندهای کسب و کار را تحت کنترل و پوشش قرار دهد.


6) PeopleSoft : این نرم افزار توسط شرکت اوراکل طراحی شده است. این پلت فرم مجموعه ای از مدیریت سرمایه انسانی را ارائه می دهد تا به شما در افزایش بهره وری، بهبود عملکرد کسب و کار و هزینه ها کمک کند.

7) Sage 100 ERP : این نرم افزار به کسب و کارهای کوچک و متوسط، برای مدیریت منابع از طریق ابزاراتی از جمله ارائه خدمات مالی و عملیات جامع سیستمی، تولید و فروش و عرضه و تقاضا و مدل های داخل سازمانی، توزیع، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت منابع انسانی، مدیرت زمان و مدیریت پروژه، عملکرد سازمانی و کسب و کارها، توسعه داده شده و کمک می نماید.

8) Infor VISUAL : این نرم افزار یک سیستم طراحی شده برای سازمان های تولیدی است که تمام چرخه عمرعملیاتی هر کسب و کار را پوشش می دهد. این نرم افزار خدماتی از قبیل برنامه ریزی و تهیه و ایجاد و تحویل و مدیریت پروژه های پیچیده ، زنجیره تامین، منابع انسانی، حسابداری و مالی، مدیریت مشتری، گزارش دهی و غیره ارائه می دهد. این نرم افزار و پلت فرم بیشتر در صنایع خودرو، هوا فضا، الکترونیک، تجهیزات صنعتی، دستگاه های پزشکی، ابزار دقیق و غیره استفاده می شود.

9) FinancialForce ERP : این نرم افزار مرزهای بین بخش های سازمان را به خوبی حذف می کند و تمامی فرآیند فروش ها، خدمات، امور مالی و برنامه ریزی منابع نیروی انسانی را هماهنگ و یکپارچه و سازماندهی می کند تا فرآیندهای واضح و شفاف را در سیستم نشان دهند.


10) SAP Business One : این نرم افزار یک ابزار مدیریت منابع سازمانی است که برای ساده سازی جریان و ذخیره اطلاعات در کسب و کارها در همه مقیاس طراحی شده است. این نرم افزار فرآیند عملیاتی و مالی کسب و کار را در یک سیستم نرم افزاری به اشتراک می گذارد تا بتواند مدیریت و فروش به مشتریان، خرید و تامین نیازها، گزارش مالی کسب و کارها را مدیریت و هماهنگ کند.این نرم افزار ابزارهای جدیدی را برای کنترل و مدیریت صنعتی محصولات مصرفی، توزیع عمده فروشی، ماشین آلات و تجهیزات، خدمات خرده فروشی و غیره را در اختیار کاربران قرار می دهد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon