الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل

پیشتر در مطلبی با عنوان « نکات مربوط به لینک بیلدینگ در سئو » به بررسی نکاتی پرداختیم که هنگام ایجاد بک لینک باید حتما به آن ها توجه نمود، در این راستا یکی از مهمترین مفاهیمی که در لینک بیلدینگ باید مدنظر قرار بگیرد، چگونگی عملکرد الگوریتم پنگوئن گوگل و نحوه تعامل با آن است، در این مطلب به معرفی این الگوریتم و چگونگی برخورد با آن می پردازیم.

 

الگوریتم پنگوئن گوگل

اولین معرفی الگوریتم پنگوئن به تاریخ 24 آوریل سال 2012 باز می گردد، به صورت خلاصه می توان گفت موتور جستجوی گوگل با استفاده از این الگوریتم می تواند لینک های تقلبی و به خصوص لینک هایی را که به صورت غیرواقعی ساخته شده اند و اغلب از سایت های فروش بک لینک خریداری شده اند را تشخیص دهد.

در مباحث بهینه سازی در موتورهای جستجو، هنگامی که یک لینک که به سایتی متصل می شود، این ارتباط به معنی یک رای مثبت و تایید برای سایت مقصد به حساب می آید و در نتیجه می تواند موجب بهبود رنک وب سایت هدف در نتایج گوگل شود، اما اگر ایجاد بک لینک ها به صورت غیرواقعی انجام شود نه تنها تاثیر مثبتی در سئو سایت به همراه ندارد، بلکه موجب پنالتی شدن آن سایت توسط گوگل با الگوریتم پنگوگن نیز خواهد شد.

 

آموزش برطرف کردن جریمه الگوریتم پنگوئن

1. پس از ورود به پنل گوگل وبمستر وب سایت خود از قسمت سمت چپ، گزینه Links to Your Site را انتخاب نمایید.

2. در بخش Who links the most  گزینه more را انتخاب نمایید.

3. در صفحه جدیدی که به شما نشان داده می شود، بر روی گزینه Download more sample links کلیک نمایید و سپس پسوند فایل را انتخاب نمایید.

در این لیست می توانید نام تمام دامنه‌هایی که به صفحات سایت شما لینک داده‌اند را مشاهده  نمایید. در ادامه باید تمامی موارد را بررسی نموده  و آن‌هایی را که اسپم هستند در یک فایل جداگانه ثبت نمایید.

در پایان فایل ساخته شده را به به ابزار Disavow links گوگل معرفی نمایید.

 

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon