از کدام اپراتور ارائه‌دهنده اینترنت استفاده می‌کنید؟

از کدام اپراتور ارائه‌دهنده اینترنت استفاده می‌کنید؟

با وجود گذشت چندین سال از ورود اینترنت به ایران، هنوز هم بسیاری از کاربران معمولی و نیمه‌حرفه‌ای در انتخاب یک اپراتور خوب ارائه‌دهندۀ اینترنت دچار سردرگمی و ابهام می‌شوند. در حال حاضر دغدغۀ کاربران، تنها دسترسی به اینترنت نیست و کاربران امروزی در صدد دستیابی به یک اینترنت باکیفیت و ارزان هستند. در همین راستا و در جهت رفع ابهام در انتخاب یک اپراتور مناسب، از تمامی کاربران سکان آکادمی دعوت می‌کنم تا در این کمپین شرکت کنند و تجربیات خود را با سایرین به اشتراک بگذارند.

در ادامه باید تعریف یک اپراتور خوب را بیان کنیم. یک اپراتور خوب، اپراتوری است که اینترنت پرسرعت، بدون محدودیت ترافیک مصرفی، بدون قطعی، و البته با تعرفۀ نسبتاً پایین ارائه دهد. همچنین باید از پشتیبانی قوی و نواحی پوشش نسبتاً گسترده در سطح کشور برخوردار باشد.

از تمامی کاربران خواهشمندم تا نکات زیر را در نگارش مقالۀ خود به کار گیرند:

1. در نوشتن مقالۀ خود، نکات نگارشی را تا حد امکان رعایت کنید. راهنمای نگارش فارسی را می‌توانید در این مقاله ببینید: https://sokanacademy.com/plus/8245/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%A2%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D9%85%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%AF 

2. در مقالۀ خود نکات زیر را ذکر نمایید.

الف) در چه شهری زندگی می‌کنید؟ (صرفاً جهت اطلاع از نواحی تحت پوشش اپراتور)

ب) از چه اپراتور ارائه‌دهندۀ اینترنت استفاده می‌کنید؟ (در صورت امکان هم اینترنت ثابت و هم اینترنت تلفن‌همراه را بیان کنید.)

ج) آیا از اپراتور ارائه‌دهندۀ اینترنتی که استفاده می‌کنید راضی هستید یا به اجبار و به خاطر نبود دیگر اپراتورها آن را انتخاب کرده‌اید؟

د) سرعت دانلود و آپلود اپراتور مذکور چقدر است و آیا نیازهای شما را برآورده می‌کند؟

ه) آیا اپراتور مذکور دارای محدودیت ترافیک مصرفی است؟

و) تعرفه‌های آن در مقایسه با سایر اپراتورها و خدمات ارائه شده چگونه است؟

ح) آیا پشتیبانی آنها خوب است؟ و آیا همان‌طور که خودشان را توصیف کرده‌اند هستند یا خیر؟

ط) هزینۀ نصب و راه‌اندازی آن زیاد و هنگفت است یا معقول و مقرون به صرفه به نظر می‌رسد؟

ی) هر مورد دیگری که به ذهنتان می‌رسد و مایلید آن را بیان کنید. 

3. در مقالۀ خود می‌توانید چندین اپراتور را که تا کنون از آنها استفاده کرده‌اید معرفی کنید و برای هر کدام موارد لازم را بیان کنید. همچنین اگر قصد مهاجرت به اپراتور دیگری را دارید، ویژگی‌های مثبت و دلایل انتخاب آن را نیز بیان کنید.

4. از توصیف یا تقبیح متعصبانۀ یک اپراتور به شدت پرهیز کنید.

5. تمامی نکات بالا را در قالب یک مقالۀ جداگانه ارائه دهید و از قسمت نظرات فقط برای ارسال نظر، انتقاد یا پیشنهاد استفاده کنید.

امیدوارم تمامی کاربران سکان آکادمی در این کمپین شرکت کنند و تجربیات خود را در اختیار سایرین قرار دهند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon