نقد و بررسی موس گیمینگ ریزر Basilisk Ultimate

نقد و بررسی موس گیمینگ ریزر Basilisk Ultimate

وقتی صحبت از تجهیزات گیمینگ با کامپیوتر به میان می‌آید، همه ما ناخودآگاه به یاد برند Razer می افتیم. این کمپانی به تازگی با معرفی ماوس گیمینگ بی سیم ریزر مدل Basilisk Ultimate مفهوم جدیدی از سرعت، کارایی و کنترل را ارائه کرده است. اگر خواهان یک موشواره مخصوص بازی بی نقص هستید، خرید ماوس Basilisk Ultimate ریزر یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است.



از برجسته ترین ویژگی‌های این دستگاه می‌توانیم به سنسوری با سرعت فوق العاده بالا، دکمه‌های متعدد و فناوری وایرلس اختصاصی اشاره کنیم. اما اگر می خواهید با ریزترین قابلیت‌های این سخت‌افزار شگفت انگیز آشنا شوید، در نقد و بررسی ماوس بی سیم باسیلیسک آلتیمیت ریزر، همراه ما باشید.

طراحی ماوس گیمینگ Basilisk Ultimate ریزر
اولین نکته‌ای که در برخورد با ماوس های ریزر جلب توجه می‌کند، کیفیت ساخت است. البته این موضوع را می‌توان در تمامی ساخته های این برند مشاهده کرد. اما چون ماوس، همواره با دست ما در تماس است، کیفیت ساخت به کار رفته در آن، بیش از تجهیزات دیگر خودنمایی می‌کند. در ساخت ماوس گیمینگ ریزر Basilisk Ultimate نیز از همان پلاستیک فوق فشرده و محکمی استفاده شده است که به محصولات این برند، دوام و ماندگاری طولانی می‌دهد.

ابعاد ماوس ریزر Basilisk Ultimate برابر 130 در 60 در 42 میلی‌متر است. این ابعاد، دستگاه را در رده ماوس های بزرگ قرار می‌دهد. وزن این موشواره نیز برابر 107 گرم است که نسبت به ابعاد آن، سبک به نظر می‌رسد. بد نیست بدانید ماوس مخصوص بازی Basilisk Ultimate ریزر، طراحی متقارن ندارد و مختص کاربران راست دست ساخته شده است.

در ساخت ماوس وایرلس Basilisk Ultimate ریزر از پلاستیک مات، براق و طرحدار استفاده شده است. دکمه‌های اصلی یعنی کلیک راست و چپ، پوششی مات دارند تا هنگام عرق کردن، به دست نچسبند. در سمت راست و چپ بدنه نیز شاهد پوششی نقطه دار هستیم که از سر خوردن دستگاه جلوگیری کند. در نهایت به خطوط براقی می‌رسیم که اجزای مختلف بدنه را از هم جدا می‌کنند و ظاهر جالبی به ماوس می‌دهند.

در نگاه اول متوجه وجود 8 دکمه روی بدنه ماوس Razer Basilisk Ultimate می شوید اما این دستگاه در اصل، 12 عدد کنترل مکانیکی دارد. از دکمه‌های کلیک راست و چپ که بگذریم، سه دکمه در سمت چپ به چشم می خورد و اسکرولر دستگاه را نیز می‌توان به سمت راست و چپ حرکت داد. دو دکمه اختصاصی برای تنظیم سرعت یا DPI نیز پایان بخش دکمه‌های بخش فوقانی بدنه دستگاه خواهد بود.

برگرداندن ماوس Razer Basilisk Ultimate قطعات زیادی را در معرض دید قرار می‌دهد. کلید روشن و خاموش، دکمه پروفایل، پیچ تنظیم سفتی و نرمی چرخش اسکرولر، حسگر اپتیکال، پایانه های اتصال به داک شارژ و درب مخصوص حفاظت از دانگل وایرلس همگی در این بخش تعبیه شده‌اند. وظیفه سر دادن ماوس ریزر باسیلیسک اولتیمیت بر عهده 5 عدد بالشتک تفلون است که چسبندگی ناچیزی دارند و قدرت مانور فوق العاده ای به دستگاه می‌دهند.

بخشی از قیمت Razer Basilisk Ultimate به خاطر محتویات بسته بندی دستگاه است. با باز کردن جعبه این ماوس، یک داک شارژ، یک کابل USB و یک پوشش یدکی برای دکمه تک تیر اندازی دستگاه نیز ارائه می‌شود. پایه شارژ این ماوس نیز به نورپردازی داخلی مجهز شده است و می‌توانید دانگل وایرلس را برای آنتن دهی بهتر، روی آن نصب کنید.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های ماوس ریزر Basilisk Ultimate

قیمت یک ماوس مخصوص بازی با مشخصات و قابلیت‌های آن، رابطه مستقیم دارد. بدین ترتیب در می یابید که گران بودن ماوس گیمینگ بی سیم ریزر مدل Basilisk Ultimate بی دلیل نیست و نیم نگاهی به لیست توانایی های شگفت انگیز آن، هر گیمری را به خرید، تشویق می‌کند. با ما همراه باشید.

فناوری بی سیم Razer HyperSpeed: ارتباط وایرلس 2.4 گیگاهرتزی، از باند مشترکی با تلفن‌های بی سیم و تجهیزات دیگر بهره می برد. این امر در شرایط عادی ممکن است به قطع و وصل شدن یا گیر کردن ماوس منجر شود که در فضای بازی، قطعا به تیر خوردن ختم خواهد شد. سازنده برای رفع این مشکل، ترتیبی داده که ماوس گیمینگ ریزر Basilisk Ultimate به محض تشخیص ترافیک در کانال وایرلس، آن را تغییر می‌دهد تا هیچ گونه گیر یا پرشی در کار نباشد.

سرعت 20 هزار DPI: حسگر اپتیکال ماوس ریزر باسیلیسک آلتیمیت از سرعتی فوق العاده بالا برخوردار است. این سرعت بالا به شما امکان می‌دهد تا هنگام کار با نمایشگر های 4K یا 8K بتوانید میدان دید و جهت حرکت خود را به سرعت حرکت دهید. این ماوس همچنین به دو دکمه برای افزایش و کاهش سرعت یا DPI نیز مجهز شده است.

کلیدهای اپتیکال: ماوس گیمینگ Basilisk Ultimate ریز ربرای افزایش دقت کلیک های شما، از دکمه‌های اپتیکال بهره می برد. بدین ترتیب، صدا و فیدبک مکانیکی کلیدهای کلیک راست و چپ، فقط برای انتقال حال و هوای کار با ماوس است و خود فرایند کلید، با قطع و وصل شدن پرتوهای فروسرخ و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

11 دکمه قابل برنامه‌ریزی: تمامی 11 دکمه نصب شده روی بدنه ماوس Basilisk Ultimate ریزر را می‌توان برنامه‌ریزی کرد. این کار به سادگی و از طریق برنامه Synapse 3.0 انجام می‌شود. پس از انجام برنامه‌ریزی و تعریف ماکرو، می‌توانید این تنظیمات را در 5 پروفایل برای بازی های مختلف یا نرم‌افزارهای گرافیکی، ماوسیقی و تدوین فیلم، ذخیره کنید.

نورپردازی تمام عیار: 14 دسته LED در سرتاسر بدنه ماوس بیسیم Basilisk Ultimate ریزر تعبیه شده‌اند که با نورافشانی RGB خود، ظاهری حیرت آور به دستگاه می‌دهند. حتی داک شارژ این ماوس نیز نورپردازی دارد و با ترکیب با ماوس پد، کیبورد، هدست، دسته بازی و کیس مجهز به نورپردازی Razer Chroma، به سادگی در فضای بازی غرق خواهید شد.

100 ساعت دوام باتری: درون بدنه ماوس Razer Basilisk Ultimate یک باتری لیتیومی پرقدرت مستقر شده است که با هر بار شارژ کامل، می‌تواند شما را برای مدت زمان قابل‌توجهی همراهی کند. با خاموش کردن نورپردازی دستگاه می‌توانید آن را به مدت 100 ساعت به کار ببرید. همچنین در هنگام شارژ نیز می‌توان از ماوس استفاده کرد و بدین ترتیب با هیچ وقفه ای در فرایند بازی مواجه نخواهید شد.

نتیجه گیری
خرید ماوس وایرلس Basilisk Ultimate ریزر شما را با مفهومی جدید از آزادی عمل و تسلط در گیمینگ آشنا می‌کند. حسگر فوق سریع، دکمه‌های فراوان، قابلیت تنظیم و در نهایت کیفیت ساخت عالی این دستگاه، آن را در زمینه بهترین ماوس های گیمینگ جهان قرار می‌دهد. قیمت Razer basilisk ultimate ممکن است در نگاه اول اندکی گران به نظر برسد، اما ارزش خرید آن در برابر امکانات و قابلیت‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد، به چشم نخواهد آمد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon