پلتفرم رایگان و متن باز خودکار برای تولید نرم افزار هاي بر پايه وب و با تکنولوژی مایکروسافت

پلتفرم رایگان و متن باز خودکار برای تولید نرم افزار هاي بر پايه وب و با تکنولوژی مایکروسافت

سلام دوستان

من كيائي هستم , مدير وبسايت كارشناسان.نت و قصد دارم شما رو با پلتفرم خودكار كه خودم نوشتم , آشنا كنم .

اما پلتفرم خودكار چيه ؟

پلتفرم خودکار یه پروژه متن بازه و ایده اصلی اش تولید یک نرم‌افزار تحت وب از صفر تا صد به صورت آنلاین و بدون نیاز به ابزار هایی مثل ویژوال استدیو Sql Management Studio و TFS و غیره و تنها با یک مرورگر ساده مثل Chrome .

دليل اطلاق نام پلتفرم به اين دليل است كه شما تمام كدهاي مورد نياز پروژه را درون خود پلتفرم نوشته و كامپايل كنيد.یعنی شما برای ساخت یک وب‌سایت می‌تونید تمام کدهای سمت سرور و کلاینت و دیتابیس رو از طریق یک مرورگر وب بنویسید و اگه نیاز به کامپایل باشه , خود پلتفرم این کار رو انجام میده.
تعدادی از این کدها : C# VB.Net SQL CSS JavaScript SASS LESS Coffee و غیره

پلتفرم خودکار همانند ویژوال استدیو داراي دو محيط Release و دیباگ مي باشد , که این امکان را به برنامه‌نویسان می‌دهد که کدهای اجرایی در سمت سرور و کلاینت در دو حالت دیباگ و Release کاملا مختلف و مجزا باشند.

برنامه نويسان در حين ورود به وبسايت مي توانند تعيين كنند كه در حالت ديباگ وارد وبسايت شوند و به سورس كد

و امكان ریموت دیباگ و یا دیباگ در ویژوال استدیو دسترسي داشته باشند.

ساير امكانات پلتفرم خودکار شامل یه سورس کنترل و مدیریت ورژن و Build System و Load Module اختصاصی هم میشه .یعتی عملا شما نیازی به سورس کنترل‌های آنلاین مثل GitHub , ... را ندارید و می‌تونید دسترسی ویرایش و یا Build و یا Test و یا اجرا رو در سطح یک خط کد تا یک پروژه به طور کامل به سایر برنامه‌نویسان بدهید.

برای طراحی و ساخت دیتابیس تون و مدیریت Migration‌‌ها هم یک ابزار انلاین داره که پشت صحنه از Entity FrameWork استفاده می‌کنه و تمامی امکانات Entity FrameWork برای ساخت و پشتیبانی دیتابیس رو به صورت آنلاین در اختیار شما می‌زاره.

وابسته به فریم ورک خاصی در سمت کلاینت نیست ولی فريم ورك پیش‌فرض اش از JQUERY و بوت استرپ استفاده می‌کنه كه شامل دو فايل asCore.js و asCore.css و در واقع اين دو فايل فريم ورك پيش فرض خودكار در سمت Client مي باشند.

شما می‌تونید از فريم ورك ها و قالب هاب متفاوت درساخت وبسايتتون استفاده كنيد , منظور از فريم ورك كتابخانه هايي مثل React و Angular است و منظور از قالب ديزاين اصلي صفحات است , به طوری که برای مثال یه صفحه وب‌سایتتون با React و صفحه دیگه با Angular كار شده باشه .

قالب ها به Route ها تخصيص داده ميشه و حتي اگه شما وبسايت رو به صورت SPA نوشته باشيد , باز هم با تغيير url , قالب متناسب با url به صورت اتوماتيك لود مي شود.

فريم ورك سمت Client به صورت Event Oriented مي باشد و شامل رويداد هايي مثل PageReady

و TemplateReady و ModalReopen و PageDispose و ... مي شود.

در سمت سرور كتابخانه اصلي AS.Core.dll مي باشد كه از نمونه پياده سازي هاي بسيار بهينه ايي از Aspect Oriented Programing دارد كه شامل Authenticate وAuthorize با AspNetIdentiy و همچنين log و Cache مي شود كه به كمك AutoFac پياده سازي شده است.

در سمت UI تمام سرويس ها WebApi مي باشند و پياده سازي خوبي از OData انجام شده است . براي مطالعه سورس كه بر روي گيت هاب قرار داره , لينك دانلود در ادامه ذكر مي شود.

این‌ها قسمت هايي از امکانات پلتفرم خودکاره , برای آشنایی بیشتر با امکانات پلتفرم از لینک‌های زیر استفاده کنید.

حدود 70 ساعت آموزش در آپارات :

فیلم‌های آموزشی پلتفرم خودکار
توضیحات و دانلود سورس
آموزش نصب از طرق ویژوال استدیو قسمت اول
آموزش نصب از طریق ویژوال استدیو قسمت دوم

من خودم تا حالا دو تا وب‌سایت باهاش نوشتم و البته چند تا دیگه هم در دست توسعه است. وب‌سایت های کارشناسان.نت با قالب بوت استرپ و jquery نوشته شده و داستان موفقیت با قالب Material و jquer نوشته شده است.

من قصد دارم ورژن core پلتفرم خودکار رو بنویسم و یه سری امکانات جدید مثل کامپایلر و BuildSystem ری اکت رو اضافه کنم و هوش مصنوعی IDE رو هم افزایش بدم. اگر علاقه مند به همکاری هستید روي همين سايت يعني سكان آكادمي برام پيام بزاريد.

با توجه به متن باز بودن پلتفرم , سود مالی وجود نداره ولی می‌تونه رزومه خوبی براتون بشه و از اون مهم‌تره می‌تونه پروژه فوق العاده ارزشمند و کاربردی باشه.

دوستان از شنيدن نظرات و پيشنهاداتون بسيار خوشحال مي شوم

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon