آموزش نصب نرم‌افزار کلیپبورد منجر clipit روی سیستم‌عامل اوبونتو

آموزش نصب نرم‌افزار کلیپبورد منجر clipit روی سیستم‌عامل اوبونتو

فرآیند کپی/پِیست یکی از کارهایی است که توسعه‌دهندگان همواره در حین کدنویسی با آن سروکار دارند و این کار زمانی خسته‌کننده 😕 می‌شود که مثلاً‌ بخواهیم از یک فایل چند بخش مجزا را در فایل دیگری کپی کنیم که در همین راستا یک سری ابزارها توسعه یافته‌اند تحت عنوان Clipboard Manager که این فرآیند را تسهیل می‌کنند و برای سیستم‌عامل گنو/لینوکس ابزارهای مختلفی از جمله CopyQ و ... در اختیار کاربران قرار دارد اما در این پست قصد دارم به بررسی نحوهٔ نصب و استفاده از ابزار مشابهی تحت عنوان ClipIt بپردازم.

راهنمای نصب نرم‌افزار ClipIt
برای شروع، پس از آپدیت کردن ریپازیتوری‌های اوبونتو از طریق دستور:

$ sudo apt-get update

دستور زیر را وارد ترمینال کرده و اینتر می‌کنیم:

$ sudo apt-get install clipit

در صورتی که پروسهٔ‌ نصب بدون هیچ گونه مشکلی پیش رود، به سادگی می‌توان کلیدواژهٔ clipit را در لیست نرم‌افزارها سرچ کرده و آن را اجرا کرد به طوری که پس از اجرا، در نوار بالای دسکتاپ یک آیکان قهوه‌ای رنگ فعال خواهد شد.

از این پس،‌ هر چیزی را که کپی کنیم، از جدید به قدیم لیست خواهد شد به طوری که با کلیک بر روی آیکان این نرم‌افزار کلیهٔ‌ چیزهایی که کپی کرده‌ایم در معرض دیدمان قرار خواهد گرفت و اگر هم بخواهیم بدون کلیک بر روی این آیکان به لیست چیزهایی که کپی کرده‌ایم دست یابیم، کلیدهای ترکیبی پیش‌فرض Ctrl + Alt + H یک پاپ‌آپ در معرض دیدمان قرار می‌دهند که به لیست مذکور دسترسی خواهیم داشت.

نکتهٔ‌ مهم اینجاست که اگر بخواهیم سرعت کار خود را افزایش دهیم، می‌باید وارد بخش تنظیمات (Preferences) این نرم‌افزار شده و از تَب Settings گزینهٔ Automatically paste selected item را تیک بزنیم به طوری که از این پس سرعت کار خیلی افزایش خواهد یافت زیرا پس از انتخاب آیتم کپی‌شدهٔ مد نظر پس از زدن دکمه‌های Ctrl + Alt + H، آیتم مذکور بلافاصله پِیست خواهد شد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon