برنامه‌نویس‌های شهرستانی چه مسیری را طی کردید؟

خطاب به برنامه‌نویس های شهرستانی یه یه سوال ازتون داشتم. چه رودمپی رو طی کردید تا به اینجا رسیدید؟ 

باتوجه به اینکه در شهرهایی بجز تهران هیچ شرکت بزرگ و مهمی در این زمینه وجود نداره یا اینکه کارآموزی وجود نداره پیشنهادتون به کسی که داره توی شهرستان مراحل آموزش رو طی میکنه چیه؟

سپاس

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام. رودمپ‌های برنامه‌نویسی و همچنین روش‌های یادگیری برنامه‌نویسی کاملا متفاوته و بستگی به میزان مهارت‌های شما و علایقتون داره. اون روشی که با استفاده از اون بیشتر و بهتر یاد میگیرید و همچنین نتیجه بهتری رو کسب میکنید، مناسب‌ترین روش برای شماست!

اگر در سکان سرچ کنید به مقاله‌ای همچون:

https://sokanacademy.com/blog/2069/post

میرسید که میشه فهمید یادگیری برنامه‌نویسی حتما نیاز به بوت‌کمپ یا کارآموزی نداره! خودتون میتونید شروع کنید و با انتخاب یک منتور خوب به برنامه‌نویس خوبی تبدیل بشید.

انتخاب منتور رو جدی بگیرید. من خودم شهرستان زندگی میکنم، متاسفانه هیچ مربی و استادی که من رو راهنمایی کنه نداشتم و به همین دلیل مقدار زیادی از روند یادگیری رو در حال درجا زدن یا بیراهه رفتن بودم!

اما بنظرم تنها و مهم‌ترین مهارتی که برای شروع برنامه‌نویسی نیاز دارید، زبان انگلیسی هست. سوال اینجاست که این مهارت باید در چه حدی باشه؟ به اندازه‌ای که بتونید مفهوم متنی که میخونید یا ویدئویی که میبینید رو بفهمید، سوال بپرسید (هر چند دست و پا شکسته) و درواقع بتونید گلیمتون رو از آب بیرون بکشید.

و درنهایت اگر بخوام روند یادگیری برنامه‌نویسی خودم رو خدمتتون عرض کنم باید بگم من در ابتدا زبانم در حد متوسط رو به پایین بود، به سختی ویدئویی که گوش میدادم رو متوجه میشدم ولی کم‌کم از یوتیوب شروع کردم و آموزش‌های برنامه‌نویسی رو نگاه کردم. به مرور زمان، زبانم هم بهتر شد و الان هم تقریبا هر مطلبی که بخوام یادبگیرم رو در یوتیوب سرچ میکنم و واقعا آموزش‌های فوق‌العاده‌ای رو ارائه میدن کانال‌ها.

لینک زیر کانال‌های خوبی رو معرفی کرده که شاید مفید باشن براتون:

https://sokanacademy.com/blog/1950/معرفی-لیستی-از-کانال‌های-مرتبط-با-کدنویسی-در-یوتیوب

بنابراین با انتخاب یک منتور خوب و همچنین تقویت زبان انگلیسی، برای «یادگیری» موانع چندانی رو پیش رو نخواهید داشت.

موفق باشید.

online-support-icon