راهنمایی انتخاب مسیر برنامه نویسی و اینده

سلام دوستان 

من علاقه زیادی دارم به برنامه نویسی و به عنوان شغل در کنار شغلی که دارم بهش نگاه میکنم ( شغل اصلیم باشه )

راهنمایی در مورد انتخاب زبان میخواستم و مشکلی که دارم اینه که هم به اندروید و دسکتاپ و وب علاقه دارم 

تا الان هم html و css و کمی js و بعدش وارد c# شدم  و از چند نفر هم راهنمایی خواستم اما هرکدوم تعصب رو یه زبانی داشتن و مشکل بود انتخاب و من هم شروع کردم به تست کردن زبان ها از هر کدوم در حد مبتدی یه نگاهی انداختم که انتخابو واسم سخت تر کرد .... مشکلم بیشتر روی زبانی و مسیری هست که اینده دار باشه مثلا مجبور نباشم بعد از یادگیری یه زبانی اون زبان دیگه کاربردی تو ایران نداشته باشه و دنبال مسیر جدید باشم !هرچند ساده هم باشه اما به عناون شغلم هست شاید درامد از شغل دیگم باشه اما زمان ارزشش بیشتره 

( از دوستانی که پاسخ میدن تشکر میکنم  )

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام

ببینید دوست عزیز؛ درسته که شما همه شاخه ها رو دوست دارید، ولی این باعث میشه نتونید قدرتتون رو متمرکز کنید و در هیچکدوم متخصص نشید.

شما باید اول یک شاخه رو به عنوان راه اصلی انتخاب کنید و با توجه به نیاز جامعه و توانایی هایی خودتون یک زبان در اون شاخه رو شروع به یادگیری و تمرین کنید تا جایی که بتونید بگید اون زبان رو بلدید و برای اینکه کارتون لنگ نمونه، کمی هم از زبانها و تکنولوژی هایی که میتونه در مسیرتون کمکتون کنه یاد بگیرید.

مثلا اگر برنامه نویس حرفه ای موبایل شدید؛ بعدش کمی هم طراحی وب یاد بگیرید به دردتون میخوره

ولی با تجربه و تحقیق ۶سال خودم این توصیه رو براتون دارم که ممکنه اساتید دیگه نظرشون متفاوت باشه.

اگر میخواید توسعه نرم افزار موبایل کار کنید:

توصیه من اندروید با استفاده از زبان کاتلین هست

اگر میخواید توسعه وب کار کنید:

پیشنهاد من اول اول اول جاوا اسکریپت رو یاد بگیر بعد nodejs یا php7

برای ویندوز c#

برای اینترنت اشیا و زبان ماشین و هوش مصنوعی c++ و c

برای پردازش تصویر و هوش مصنوعی python

برای طراحی بازی موتور بازی سازی unreal engin

یادتون نره که اشعه های نور زره بین زمانی قوی و سوزنده میشه که در یه نقطه متمرکز میشه

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

با عرض سلام و احترام 

در حال حاضر بازار وب و موبایل نسبت به دسکتاپ بهتر هستش و اینکه به این فکر نکنین که فردا که از خواب پا میشید یه فریمورک جدید یا یه زبان برنامه نویسی جدید اومده و ممکنه که اون زبانی که دارین یاد میگیرین دیگه مفید نباشه همیشه رو به جلو باشید و مقدمات کار رو یاد بگیرین بقیه مواردو خودتون بعد از اینکه شروع کردین به حرفه ای شدن خودتون مفهمید که باید چیکار کنید 

موفق باشید 

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام

در ادامه نکاتی که دوستان ذکر کردند، باید بگم که شما پس از ورود به دنیای برنامه‌نویسی برای مدت طولانی نمیتونید فقط با یک ابزار یا زبان کار کنید و باید مدام درحال یادگیری زبان‌ها و تکنولوژی‌های جدید باشین. به این دلیل که دنیای نرم‌افزار مدام درحال دگرگونی و پیشرفته.

پس فعلا کافیه با یکی از موارد دلخواه خودتون وارد این حوزه بشید و شروع کنید، پس از اون میتونید زبان‌های دیگه رو بر حسب علاقه و استعداد خودتون انتخاب کنید.

موفق باشید

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام دوست عزیز.خیلی خوبه که به این موضوع فکر میکنین.ولی اینو بدونین وقت زیادی هم نباید توی این مرحله از دست داد.هر روزی که شما دیر تر شروع کنین به صورت جدی و وارد بازار کار نشین مخصوصا به صورت کار آموز،از اون اهدافتون عقب میوفتین.سعی کنین مفاهیم رو حسابی یاد بگیرین زبون مورد علاقتونم روش کار کنین روی فرم ورکاش بعد دیگه باید پاتون رو فرا تر از نوشتن برنامه های ساده بذارید و واسه خودتون پروژه های واقعی تعریف کنین که مجبور باشین مفاهیم دیتابیس یا کلا  مفاهیم دیگه(منظور افزایش skill) هست. رو یاد بگیرین.حتما حتما واسه کار هایی که قراره انجام بدین محدوده زمانی بذارین.مثلا اگه با #c دارین کار میکنین و قراره مبحث x رو یاد بگیرین،اینطوری نباشه که بگین بریم یاد بگیریم ببینیم چقدر طول میکشه،نه،مثلا باید بگین خب من ۱ هفته یا مثلا ۲ هفته یا مثلا چند روز(بستگی به حجم اون مبحث داره) وقت دارم.

اینا رو لازم دونستم بگم چون وقت از دست دادن اشتباه هست.

موفق باشین.

online-support-icon