برنامه نویسی تغریبا یاد گرفتم ولی مثال نمیتونم حل کنم! :(

سلام دوستان امیدوارم که حالتون خوب باشه
من تغریبا زبان پایتون رو یاد گرفتم . بعد مثال هم تا جا امکان حل میکنم بعضی اوقات هم واس خودم یه سری پروژه
 تعریف میکنم و حل میکنم اما وقتی میرم تو این سایت های خارجی  مثل leetcode.com  یا codewars و ... سوال حل کنم  به نتیجه نمیرسم حتی  اون سوالایی که سطح  متوسط دارن رو نمیتونم حل کنم واقعا سر خورده میشم حس میکنم استعداد برنامه نویسی ندارم با این که خیلی انگیزه برا یاد گیری و حرفه ای شدن تو پایتون دارم خیلیا!!! دوستان واقعا نمیدونم مشکلم کجاست خواهشا اگه کسی میدونه کمکم کمه . یه سوال دیگه این که من شاید بالای 10 تا اموزش پایتون مختلف دارم به نظر شما این اشتباه که اموزش های مختلف رو میبینم؟ یا باید یکی رو فقط پیگیر بشم ؟

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام دوست گرامی

برای حل این مشکل که اکثر برنامه نویسان بعد از ورود به این دنیا با آن رو به رو می شوند باید ابتدا نحوه الگوریتم نویسی رو بلد باشید ، برنامه نویسی شاید 30 درصد کار باشد ، نحوه نوشتن الگوریتم بهینه سخت ترین مرحله کار است ، برای این که شما بتوانید الگوریتم نویس خوبی باشید باید کد های نوشته شده بوسیله برنامه نویسان دیگر رو مورد تحلیل و تجزیه قرار بدید توجه کنید کپی نکنید بلکه نحوه فکرکردن اون برنامه نویس رو فرا بگیرید ، این عمل را چندین بار با پروژه های مختلف انجام دهید ، با این کار فکر خود را برای بهتر برنامه نوشتن آماده می کنید به طوری که بعد از چند مدت حتی در کمترین زمان می توانید پروژه های مختلف را انجام دهید و نه تنها ضرری ندارد بلکه ساختار ذهنی یک برنامه نویس را هر روز بهتر از قبل می کند ، موفق باشید!

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

مرسی داداش دمت گرم ❤❤

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام.

با حل مسائل ساده و ابتدایی باید شروع کرد و به مسائل سطح بالاتر رسید. بلاخره با تکرار و تمرین میتونی مسائل مختلف و دشوار رو حل کنی. مهم ذهنیت حل مساله هست که لازمۀ اون درک دقیق اون مسئله هست.

الگوریتم و روش‌های مختلف حل مساله رو مطالعه کن مشکلت حل میشه.

ضمنا اینم در نظر داشته باش بحث حل مساله با برنامه‌نویسی کاربردی تقریبا متفاوته هرچند مسئله‌های مختلف به پویا کردن ذهن برنامه‌نویسی خیلی کمک میکنن.

موفق باشی

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

مرسی داداش دمت گرم ❤❤

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سایت quera روعضو بشید. هم سوالای الگوریتمی و آکادمیک داره هم سوال های کاربردی

online-support-icon