معرفی کتاب(یا هر منبعی) برای زبان انگلیسی تخصصی برنامه‌نویسی

سلام دوستان اگه ممکنه منابعی برای یادگیری زبان انگلیسی تخصصی برنامه‌نویسی معرفی کنید. سپاس

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام

https://www.w3schools.com/

www.udemy.com

https://www.sololearn.com/

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

منظورم آموزش خود برنامه‌نویسی نیست. میخوام زبانم رو قوی کنم. 

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام

به نظرم بهترین راه استفاده از سایت‌های انگلیسی آموزش برنامه‌نویسی است مثل دبلیوتری‌اسکول (w3school: آموزش متنی به زبان ساده) و لیندا (lynda: آموزش ویدئویی که امکان فعال کردن زیرنویس انگلیسی هم دارد و اکانت یک ماهه‌ی رایگان دارد) و ده‌ها سایت دیگر که با یک جستجوی ساده یافت می‌شوند. 

همچنین آموزش‌های ویدئویی خیلی خوبی هم درباره‌ی برنامه‌نویسی در سایت یوتیوب وجود دارد (با زیرنویس خودکار زبان انگلیسی) و سایت مکتب‌خونه هم در بخش آموزش‌های دانشگاهی چند آموزش به زبان انگلیسی دارد.

همچنین واژه‌نامه‌ی سکان آکادمی هم منبع خوبی برای یادگیری اصطلاحات تخصصی برنامه‌نویسی است.

بد نیست برای تمرین نوشتن به زبان انگلیسی، مشکلات خود درباره‌ی برنامه‌نویسی را هم به زبان انگلیسی در سایت استک‌اورفلو بنویسید (اگر قبل از شما کسی درباره‌ی آن ننوشته باشد). نگران بد نوشتن نباشید، افراد باتجربه‌تر در این سایت سوال شما را ویرایش می‌کنند و شما متوجه مشکلات‌تان می‌شوید.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام

در وبلاگ همین سایت مقاله ای به اسم معرفی لیستی از کانال‌های مرتبط با کدنویسی در YouTube منتشر شده که به نظرم ارزش نگاه کردن داره

https://goo.gl/wJX3Pj

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

با احترام به نظر بقیه دوستان ؛ از نظرمن خروجی که شما میخواین رو نمیشه از فیلم های آموزشی یا کتاب های آموزشی بدست آورد ؛ البته منکر این مسئله هم نیستم که یادگیری بی تاثیره ولی یادگیری 30 درصد ماجراست ؛ شما در زبان انگلیسی با اصطلاحات ، گویش ها و ... خیلی موارد دیگر سروکار دارید ، یکی از راه های خوب این است که هنگام یادگیری تعامل شدید با انگلیسی زبانان در شبکه های اجتماعی داشته باشید ، یکی از راه های دیگر هم نگاه کردن فیلم های سال های اخیر است (البته فیلم های تخصصی برنامه نویسی) البته بدون زیر نویس یا زیر نویس با تاخیر مثلا 10 ثانیه است که قبل از زیر نویس ذهن شما درگیر مفهوم فیلم شود.

بدلیل اینکه بقیه دوستان منابع خوبی معرفی کردند ، به ارایه راهکار برای شما پرداختم.

موفق باشید

online-support-icon