چگونگی آموزش صحیح به کودکان و پرورش آنها برای برنامه نویسی

بنده خواهر زاده ای دارم که دوست داره وارد دنیای برنامه نویسی بشه ایشون 12 سالشونه و یه مقدار با زبان انگلیسی آشنایی دارن و قصد دارم کمک کنم که از همین حالا برنامه نویسی رو شروع کنه

از دوستان میخوام به من کمک کنن برای آموزش برنامه نویسی به کودکان کتابهای خوبی رو معرفی کنن و اگر آموزش ویدئویی خارجی و ایرانی خوبی رو میشناسند ممنون میشم لینک بدن و بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع کودکان رو معرفی کنن همچنین IDE مناسب برای کودکان معرفی کنین ممنون

ممنون از راهنمایی همه شما عزیزان

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

راستش من خودم 13 سال دارم بهتره اول با زبان های ساده ای مثل html وcss کار کنه و بعد از php تا به درک خوبی از برنامه نویسی برسه و بعد به سراغ زبان های دیگر برویم برای رفع مشکل هم میتونید از سایت stackoverflow استفاده کنید برای آموزش هم سایت هایی مثل lynda  هست که آموزش های برنامه نویسی رو به زبان انگلیسی یاد میده.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

ممنونم دوست عزیز

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام،

در ادامه نظراتم را خدمت شما عرض می‌کنم.

این سن بسیار سن خوبی است برای شروع. در سکان آکادمی دو دوره هست که یکی ویدیویی است و دیگری متنی که در ادامه لینک هر دو دوره را خدمت شما می‌گذارم:

https://sokanacademy.com/courses/scratch

https://sokanacademy.com/courses/kids-web-design

این هم لینک مجموعه مقالاتی است که در ارتباط با آموزش برنامه‌نویسی به کودکان هست:

https://goo.gl/vv7RxM

یکسری باورهای نادرست در مورد آموزش کدنویسی به کودکان وجود دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://sokanacademy.com/blog/974/post

همچنین یکسری اتفاقات خوب پس از آموزش کدنویسی به کودکان می‌افتد که در این راستا هم می‌توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید:

https://sokanacademy.com/blog/309/post

در پاسخ به این سوال که چرا باید به بچه‌ها کدنویسی یاد دهیم هم می‌تونید به اینجا مراجعه کنید:

https://sokanacademy.com/blog/242/post

همچنین بنده در «اولین گردهمایی بزرگ برنامه‌نویسان ایران» یک ارائه داشتم در همین خصوص که می‌تونید خلاصه‌اش را از لینک زیر مطالعه فرمایید:

https://sokanacademy.com/blog/911/post

امیدوارم که کمکی کرده باشم

ارادتمند

مرادی

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

آقای مرادی واقعا شما همیشه سورپرایز میکنید و دقیقا چیزی که کاربر میخواد رو بهش میدین

سپاس فراوان از شما

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام.

راستش اول فکر میکردم منظورتون از کودک سن ۷-۸ سال باشه ولی متن رو که خوندم متوجه شدم که ایشون تقریبا تازه وارد سن نوجوانی شدن و دیگه کودک نیستن.

من خودم هم تقریبا از ۱۳ سالگی وارد دنیای برنامه نویسی شدم و توصیه من اینه که توی مرحله اول از زبان نشانه گذاری html که برای طراحی صفحات وب هست شروع کنن و بعد از اون سراغ css برن.

من خودم بعد از این دوتا مورد یک زبون نسبتا سخت و سطح میانی رو یعنی C++ انتخاب کردم که مفاهیم پایه کامپیوتر رو درک کنم و توصیه میکنم که اگه گنجایش ذهنی خوبی دارن (که احتمالا همینطوره) در حد خیلی پایه با C++ اشنا بشن. بعدش هم با توجه به گرایشی که دوست دارن میتونن برن سمت وب یا اندروید یا هر پلتفرم دیگه.

اما چیزی که توی این بین خیلی خیلی مهمه، به روز بودن هستش که لازمه اون قوی کردن زبان انگلیسیه. زبان فارسی در ابتدای کار مثل html , css , مقدمات c++ کامل جواب میده ولی از یک جایی به بعد با منابع فارسی چیزی عاید آدم نمیشه و باید دنبال منابع خارجی بگرده.

در مورد IDE هم خیلی مهم نیست معمولا اول کار با یه تکست ادیتور ساده مثل notepad کار میکنن بعد که مفاهیم اصلی رو یاد گرفتن به یه ادیتور بهتر مثل vscode کوچ میکنن.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

با سلام

بنده زبان scratch و python رو پیشنهاد میکنم که این لینک منبع خوبیه به نظر من :

https://inventwithpython.com/

برای پلتفرم هم پیشنهاد میکنم از رزبری پای + سیستم عامل رزبین استفاده کنید که ماهیت آموزشی خوبی داره و نرم افزار های آموزشی خوبی برای افراد با سن کمتر به صورت پیشفرض نصب شده و از همه مهم تر اینکه فرد سریع تر میتونه نتیجه ی کار خودش رو روی یک موضوع واقعی ببینه که این موضوع میتونه جذابیت بیشتر و یادگیری سریع تر رو به همراه داشته باشه

موفق باشید

online-support-icon