درخواست راهنمایی و مشاوره برای ورود به حوزه هوش مصنوعی

سلام دوستان

من یه توسعه دهنده وب هستم که خیلی کار داره تا حرفه ای بشم و تجربه کسب کنم و تکنولوژی های زیادی هست که باید باهاشون کار کنم تا به یه توسعه دهنده حرفه ای وب تبدیل بشم.

با توجه به عرائض بنده به نظرتون مفید هست که الان در کنار یادگیری و حرفه ای شدن در زمینه وب، در زمینه هوش مصنوعی هم یادگیری داشته باشم؟

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام دوست عزیز

نمیدونم چقدر مطالعه کردی درمورد هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی و... ولی من خیلی روی این مطالعه کردم ( اینقدری که وقت نکردم پایانترم درس اصلیمو بخونم !!! )ولی بااینحال محدود میدونم درمورد این

درحالت کلی برای هوش مصنوعی یادگرفتن ( که خودش به چندین شاخه تقسیم میشه مثل یادگیری ماشینی، یادگیری ژرف یا عمیق، پردازش تصویر، مباحث پردازش زبان طبیعی و...) بیس اصلی اینه که ریاضیات خوب ( احتمال مهندسی) و ذهن تحلیلگری داشته باشی.

و تاجایی که مطالعه داشتم فهمیدم که بهتره رشته مرتبط با هوش مصنوعی بخونی تا اشراف کاملی به این حوزه داشته باشی، با مطالعه آزاد( منابع فارسی البته! ) فکر نمیکنم چیزی از هوش منصوعی بتونی بفهمی و بهتره وقتت رو صرفا بذاری توی حوزه وب که مطالعه هم داشتی و مهارت هم کسب کردی.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

من خیلی دوست دارم که تو زمینه یادگیری ماشین و پردازش تصویر کار کنم .
ولی چند تا سؤال دارم
ممنون میشم اگه راهنماییم کنید .

1_ اصلن این دوتا شاخه باهم دیگه ارتباط یا وجه مشترکی دارند ؟؟

2_ برای فعالیت در زمینه یادگیری ماشین چه زبان‌های برنامه‌نویسی و چه نرم‌افزار هایی رو باید بلد باشیم ؟؟
( در کل برای فعالیت تو این زمینه چه مهارت‌هایی لازمه ؟؟ )

3_ در جاهای مختلف دیدم که برای پردازش تصویر از برنامه‌ها و زبان‌های مختلفی استفاده میکنن ( مثل: پردازش تصویر با OpenCV در Python یا متلب . بعضیام از labview استفاده میکنن )
فرق اینا باهم چیه ؟؟ نرم‌افزار یا زبان‌های برنامه‌نویسی دیگه ای هم تو این زمینه استفاده میشه ؟؟

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

دوست عزیز برای کار توی هوش مصنوعی نیاز ذهن تحلیل گر و علاقه به ریاضی و مباحث اماری هست و بهتره که تحصیلات اکادمیک توی این حوزه داشته باشید چون مباحث تئوری بسیار زیادی داره

online-support-icon