برای شروع برنامه نویسی چه زبانی را انتخاب کنم ؟

سلام. من تازه برنامه نویسی رو شروع کردم و دوره ی آموزش برنامه نویسی سکان آکادمی رو تموم کردم. لطفا کمکم کنید . برای شروع چه زبانی رو انتخاب کنم ؟؟

به نظرتون آموزش های زیر به درد می خوره ؟

https://faradars.org/courses/fvrc101-c-programming

https://faradars.org/courses/fvh4c94062-basic-of-web-design-using-html

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام

در ادامه یک نظر کلی خدمت شما عرض می‌کنم که کاملاً نظر شخصی بنده است که حتی می‌تونه اشتباه باشه! لذا از سورس‌های مختلف این موضوع رو بررسی فرمایید.

اگر من به عقب باز می‌گشتم، تحت هیچ عنوان از زبان‌های سطح بالایی همچون جاوا وارد این صنعت نمی‌شدم. اگر می‌شد که دوباره شروع کنم، هرگز و تحت هیچ عنوان کارم در حوزهٔ وب را با فریمورک‌های سطح‌ بالایی همچون زند/لاراول شروع نمی‌کردم که حاوای مفاهیمی همچون OOP و MVC هستند. به عبارتی، از روش جزء‌به‌کل به قضیه نگاه می‌کردم که برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌تونید به لینک https://sokanacademy.com/blog/99/post مراجعه نمایید.

اگر بخواهم یک نقشهٔ راه ترسیم کنم داریم (ترتیب خیلی مهم هست):

۱. آشنایی کلی با مفاهیم نرم‌افزاری، اینترنت، شبکه و ... 
۲. آشنایی کمی با سخت‌افزار به خصوص اینکه CUP چه‌طور کار می‌کند و نرم‌افزارها چه‌‌طور با آن صحبت می‌کنند و کلاً OS سازوکارش به چه شکل هست.
۳. آشنایی خوب با الگوریتم و دیتااستراکچر
۴. یادگیری خوب یک زبان سطح پایین همچون C
۵. پیاده‌سازی یک نرم‌افزار حد متوسط با این زبان
۶. آشنایی با یک زبان کمی سطح بالاتر همچون ++C
۷. انجام یک پروژه بسته به علاقهٔ خود (وب، موبایل، بازی و غیره) با این زبان به منظور درک بهتر مفاهیم OOP (در واقع مزیت ++C نسبت به C این هست که کمی سطح بالاتر شد و مفاهیم شییٔ‌گرایی هم بهش اضافه شد.)
۸. یافتن حوزهٔ مورد علاقهٔ خود که می‌تواند یک از موارد زیر باشد:
-- وب
-- موبایل
-- گیم
-- دسکتاپ
-- اینترنت اشیاء
-- هوش مصنوعی
-- بلاکچین
-- دیتا ماینینگ و ...
۹. انتخاب یک زبان که در بازار بسته به موضوع انتخابی شما استقبال خوبی ازش شده است (مثلاً اگر می‌خواهید در حوزهٔ وب کار کنید، یکی از زبان‌های پی‌اچ‌پی، روبی‌، سی‌شارپ، جاوا، جاوااسکریپت، پایتون و ... می‌تواند گزینهٔ خوبی باشد.)
۱۰. یافتن یک پروژهٔ شخصی یا یک ایدهٔ استارتاپی و پیاده‌سازی آنچه تاکنون یاد گرفته‌اید روی آن پروژه (در واقع این پروژه یک Playground یا زمین‌بازی برای شماست که شروع می‌کنید به آزمون و خطا روی آن و شک نداشته باشید که شاید همین زمین‌بازی به یک کسب‌وکار چند میلیونی تبدیل گردد!)

این ده‌گام پیشنهادی من هست اما در عین حال موارد زیر را هم حتما مد نظر داشته باشید:

- یافتن یک منتور خوب (برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، به مقالهٔ لزوم برخورداری از یک منتور در حوزهٔ توسعهٔ نرم‌افزار از لینک https://sokanacademy.com/plus/6736/post مراجعه نمایید.)
- یافتن یک شرکت خوب برای کارآموزی (به واژهٔ خوب دقت کنید که اگر شرکت بدی رو انتخاب کنید، شاید آیندهٔ کاری شما مخدوش گردد که در همین راستا توصیه می‌کنم حتماً مقالهٔ درک تأثیر اولین شغل در شکل‌گیری DNA کاری شما را از لینک https://sokanacademy.com/blog/597/post مطالعه نمایید.)
- زبان انگلیسی شما باید خوب باشد پس اگر در این حوزه ضعف دارید، بدانید که در این صنعت اصلاً به جایی نخواهید رسید!
- در پایان دو چیز را هم اصلاً فراموش نکنید:
-- یکی رادیو فول‌استک
-- و دیگری هم مهاجرت به گنو/لینوکس

پیروز باشید
ب. مرادی

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

خیلی ممنون از راهنمایی مفیدتون ...

اگه ممکنه بود چند تا منبع در مورد سه تا نکته ی اول معرفی معرفی می کردید خیلی ممنون میشدم.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

متاسفانه چیزی مد نظر ندارم

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

موردهایی رو که اشاره کردید بسیار دقیق و کاربردی بودند ، به همین خاطر هستش که به نظر من افراد اگه میخواهند در حوضه دولوپ و و کلا IT بسیار عمیق بشن و سواد وسیعی داشته باشن بهتره از اول رشته کامپیوتر رو در دانشگاه (دانشگاه معقول)انتخاب کنند ، چون تمامی این موارد تحت دروسی مانند شبکه ، سیستم عامل ، پایگاه داده ، ریزپردازنده ، مدار منطقی و... ارائه میشن که باعث میشن دانشجو دید عمیقی نسبت به دنیای کامپیوتر پیدا کنه اگر چه خیلی هاشون تو دنیای واقعی کار کاربرد مستقیم ممکنه نداشته باشن،من بک اند دولوپر هایی رو دیدم که متاسفانه کوچکترین درکی از TCP/IP ونحوه کارش نداشتن در صورتی که حدااق برنامه نویس بک اند باید شناخت خوبی نسبت به شبکه داشته باشه

حل تمرینهای درسی خصوصا کدنویسی برای دروس الگوریتم و داده به نظرم یکی از راه هایی بود که باعث میشد مهارتهای کدنویسی رقابتی افراد بالابره

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام

به نظر من html رو شروع کن هم خیلی سادست هم در زمان کمی میتونی مسلط بشی.

و برای شروعش میتونی از آموزش های آقای مهرداد نادری استفاده کنی چون هم خیلی خوب توضیح داده و خیلی هم کامل. 

البته آقای نادری CSS و jquery رو هم توضیح داده که در طراحی سایت خیلی به درد میخوره

online-support-icon