در خواست کمک برای انتخاب زبان برنامه نویسی اندروید !

سلام و عرض ادب .

دوستان سوال من این هست که برنامه هایی مثل فندق و بازی هایی که گرافیک خوبی دارند رو با کاتلین مینویسن یا C++ -java.

من میخوام به سمت برنامه نویسی اندروید برم و از این تیپ برنامه هایی بنویسم که به سرور متصل میشن و پرداخت درون برنامه ای دارن اما نمیدونم باید برم سمت کوتلین - جاوا - c++ .

با نصب ویژوال استودیو میشه با c++ برای هر سه پلتفرم اندروید - ای او اس - ویندوز فون برنامه نوشت .

بنظر شما c++ انتخاب درستی هست یا کوتلین . اگر در مورد محدودیت های هرکدوم و اینکه بهتره در چه جاهایی از کدوم یکی استفاده میشن راهنماییم کنید خیلی ممنون میشم  . تشکر

ا

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

بهتره اول بیشتر راجب این زبان ها تحقیق کنید و اینکه به طور کل در این موقعیت و در این زمان شما برنامه نویسی اندروید رو با جاوا شروع کنید از همه بهتره چون هم منابع آموزشی فارسی خوبی موجود هست و هم پشتیبانی بهتری داره فعلا. اما کاتلین در ایران خیلی گسترده نشده و کمتر کسی سمتش رفته و آموزش هاشم بسیار کمه و با توجه به اینکه ساختار اندروید جاواس کدهای کاتلین هم باید تبدیل به جاوا بشن پس جاوا رو یاد بگیرید بهتره.

و درمورد زبان های ++c و #c. شاید بشه برنامه های خوبی نوشت اما به نظرم در سی پلاس پلاس ممکنه برنامه ها کمی پیچیده بشن و یادگیریشون سخت و زامارین سی شارپ هم خیلی خوبه اما حجم نرم افزارایی که میسازید زیاد میشه.

به طور کل بگم ابتدا برید سراغ زبان جاوا و کلی وقت زمان بزارید تا جاوا رو کامل یاد بگیرید و زود نرید سراغ اندروید،حتی سایت هایی که تضمین میکنن جاوا رو هم از پایه یاد میدن تو آموزش هاشون همچین کاریو نمیکنن. پس بهتره اول جاوا رو کامل یاد بگیرید(شی گرائی ، اکسپشن و ... همش) و باهاش کار کنید تا بهش عادت کنید و کاملا دستتون بیاد قلقش بعدش میتونید آموزش های اندروید رو شروع کنید و با توجه به اطلاعاتتون راجب جاوا به راحتی میتونید همه چیزو یاد بگیرید و بجای کدنویسی تمرکز رو بزارید رو ساختارهای خاص اندروید و نحوه اجراشون. بعد از اینکه یک فرد ماهر در برنامه نویسی اندروید شدید،میتونید برای بالا بردن سرعت کارهاتون کاتلین هم یاد بگیرید و تا اون موقع فک کنم آموزش های بهتر و کامل تری براش بیاد. درکل راه درازی در پیش دارید اگر قصدش رو دارید که یاد بگیرید عجله نکنید و صبور باشید و آروم آروم پیش برید تا یک برنامه نویس اندروید ماهر بشید

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

ممنون از کمک شما .

لطفا اگر میشه منابع یادگیری هم فارسی هم انگلیسی معرفی کنید کتاب - فیلم - سایت و...  .

من روزی 15 ساعت حداقل پای کامپیوتر هستم با برنامه نویسی هم آشنام بنظرتون 4 ماهه راه میفتم ! البته نه در سطح حرفه ای!

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش

سلام خدمت شما

پیشنهاد من به شما بیسیک فور اندرویده. به چند دلیل:- از لحاظ یادگیری ساده تر از جاواست

- از لحاظ توانایی چیزی کم نداره. تقریبا محدودیتی نمیشه نسبت به جاوا براش فرض کرد. تمام چیزهایی که تو جاوا هستن قابل تبدیل به این محیط برنامه نویسی هستن

- برنامه از لحاظ سرعت تفاوتی با برنامه نوشته شده با جاوا نمیکنه

- سرعت برنامه نویسی و دیباگ خیلی کمتره

- برخلاف استودیو که رم زیادی میگیره و سنگینه این محیط بسیار سبکه

و اما بزرگترین مزینت اینه که:

با مختصر تغییراتی در کدنویسی میتونید نسخه ایفن برنامتون رو هم داشته باشین...

با شش سال سابقه برنامه نویسی در ایکلیپس و اندروید استودیو و بیسیک فور اندروید قطعا شما بیسیک فور اندروید رو پیشنهاد میکنم.

معمولا کلمه بیسیک در این محیط برنامه نویسی خیلی ها رو به اشتباه میندازه و بدون اینکه تسلطی روش داشته باشن میگن یه چیز بیسیک برای کارهای بیسیکه.... که کاملا این حرف اشتباست.

موفق باشین

online-support-icon