انتخاب زبان مناسب برای توسعه سایت Rust یا Golang یا ؟

با سلام و احترام . اول تشکر میکنم از تیم سکان آکادمی و کاربران نازنینش . من قصد راه اندازی یک سایت یا استارتاپ رو دارم و برای انجام این پروژه دو زبان برنامه نویسی Rust و Golang رو در لیستم قرار دادم. دلیل انتخابم سرعت - امنیت - سادگی - کارایی بوده و اینکه درصورت افزایش کاربر هزینه های سرور خیلی بالا نره . نمونه سایتی که در ذهن من هست در آدرس زیر قرار دادم . http://tour.ubuntu.com/en/ موضوع کاری کاملا تفاوت داره ولی قسمت منو ها و پنجره هایی که بدون تغیر آدرس با میشن توجه من رو جلب کرده . دوست دارم نظر شمارو هم بدونم تا بهتر عمل کنم . 1. برای انجام این پروژه در قسمت بک اند از Golang استفاده کنم یا Rust ؟ (rust فریمورک yew رو داره که میشه فرانت اند هم نوشت شاید هم خوب در نیاد نمیدونم ) 2. زبان و فریمورکی هست که بخواین پیشنهاد بدین ؟ 3. برای توسعه فرانت اند و رابط کاربری بنظرتون از کدوم زبان و چه فریمورکی استفاده کنم ؟ 4. از کدام پایگاه داده استفاده کنم ؟ منتظر توصیه ها و پیشنهادات شما هستم . با تشکر فراوان .
پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
درصورتیکه شما بخواهید این پروژه رو به صورت فت کلاینت و بر روی داکر پیاده سازی کنید بی شک بهترین گزینه از نظر بنده go هست
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام ممنون از پاسخ شما.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام لطفا راجب کار بیشتر توضیح بدید، در ابتدا و بعد از آن چقدر می تونید خرج کنید، خودتون چه قدر برنامه نویسی بلدید؟ اون قابلیتی که گفتید با کتابخانه ajax بوجود میاد. شرح ای جکس در ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%DB%8C%E2%80%8C%D8%AC%DA%A9%D8%B3
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام ممنون از توجه و پاسختون . قسمت هایی از سایتم به شرح زیر هست : فرم ثبت نام کاربر و پنل کاربری, ثبت نام جدا گانه برای شرکت در مسابقه هایی که قراره برگزار کنیم . لیست امتیازات و چیده شدن کاربران طبق امتیازات . قسمت سایت ساز که کاربر میتونه با موس قسمت های تعین شده ی مختلف رو بهم بچسبونه و سایتش رو درست کنه و مثل تویتر یا اینستا گرام هشتگ بزاره . اپ اندرویدش هم اتوماتیک تولید بشه . قسمت اشتراک گذاری ویدیو هم در نظر دارم . اما رابط کاربری خیلی خیلی مهمه و میخوام چیزه نو و زیبایی باشه . نمونه قالب دوم ! مثلا مکعبش جالب بود: http://tarjomyar.ir/#/whatsTarjomyar در مورد خرج که اگر زبانی باشه هاست بشه براش خریداری کرد دستم باز تره اما اگه مجبور باشم سرور ابری بگیرم احتمالا فقط برای طراحی عکس ها و قسمت های دیگه به گرافیست پول بدم . برنامه نویسی من در حد مبتدی هست اما دوست دارم حرفه ای بشم. بنظرتون طراحی این پروژه صفر تاصد توسط یک برنامه نویس وب چقدر هزینه میتونه داشته باشه ؟ با تشکر.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام بلاخره متوجه نشدم قصد یادگیری دارید یا راه اندازی استارتاپ؟ اگر قصد و هدف یادگیری هستش که هر ابزار و زبانی که دوست دارید استفاده کنید. اما اگر قصد راه اندازی استارتاپ است به موارد زیر توجه کنید: ۱- چطور سرمایه گزاران تون رو راضی می‌کنید که به شما اجازه بدند از تکنولوژی‌های بسیار جدید که هنوز جایگاه و اعتماد مورد نیاز رو بدست نیاورده اند استفاده کنید. اگر هم تنها سرمایه گذار خودتون هستید که دیگه بدتر :) ۲- پیدا کردن برنامه نویس Go و Rust چقدر سخته؟ (اگر یکی از برنامه نویس‌ها قهر کرد و رفت چی ؟ آگه پروژه بزرگ شد؟ ) ۳- در راه اندازی استارتاپ سرعت خیلی مهمه. منظورم سرعت جلو رفتن پروژه است. فرض کنیم سرمایه گذاری در فاز Angel investment یا seris A (راند‌های مختلف سرمایه گذاری برای یک استارتاپ) بر روی ایده یا استارتاپ شما انجام شد. در هر صوردت بودجه شما محدوده و خیلی وقت ندارید. برنامه نویس با تجربه GO و Rust که قرار نباشه سر هر مشکل Stackoveflow رو زیر و رو کنه از کجا میخوای پیدا کنی؟. یکی از چیزهای دیگه که به افزایش سرعت جلو رفتن پروژه کمک میکنه Best practice های یک زبان و فریمورک مربوط به اون هستش و این تکنولوژی‌ّها نسبتا جدید اند و در حال شکل گیری و اثبات خودشون هستند و best practice هاش در حد نظریه و آزمایش‌های کوچیک خود برنامه‌‌نویس هاست. ۴- اون فریمورکی که ذکر کردید رو نمیشناسم. ولی دلایل خودتون رو برای حذف React و Angular/Angularjs نگفتید. چرا باید جاوا اسکریپت رو برای UI کنار بزارید و از Yew استفاده کنید؟
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام ممنون از راهنمایی شما . قسمت سرمایه گذار فعلا خودم هستم ولی برای جذب سرمایه گذارحق با شماست . این زبان ها امنیت خوبی دارن و من مبتدی بودنم رو هم در نظر گرفتم تا باگ زیادی تولید نکنم . براری Golang چون چند جا دیدم تقاضا داره و پروژه انجام شده کمی خیالم راحت تر بود ولی Rust حق با شماست . من تصمیم داشتم کمی هم نو آوری به خرج بدم و تبلیغات این زبان ها تقریبا تاکید داشتن c++ , c , php به آخره زمان خودشون رسیدن و یا ایرادات زیادی دارن و ... . دلیل استفاده از فریمورک yew این بود که اگر rust رو انتخاب کردم بیشتر بتونم یادش بگیرم. نمیدونم در حال حاظر بهتره از چه زبانی برای بک اند استفاده کنم . نود جی اس - پی اچ پی ... .
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
خواهش میکنم. بین Nodejs و Php من Nodejs رو انتخاب می‌کنم. اولا که این یک ترجیح شخصی هستش من به پروژه نود جی اس و کامیونیتی‌اش اعتقاد دارم. ثانیا نود جی اس از Php سریع تره (اما CPU Intensive هستش). من پیشنهاد می‌کنم حالا که شما حس و حال کار‌افرینی و استارتاپ دارید اول بیاید و مقاهیم پایه آشنا بشید. برنامه‌نویسی و وب استک و معماری بک‌اند. و بعد با بنچ‌مارک گرفتن و مشاوره گرفتن از افراد حرفه‌ای تر در حوزه بک‌اند (من خودم در حوزه بک‌اند در حال یادگیری‌ام) انتخاب کنید.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سپاس از شما . باید بیشتر مطالعه کنم مثلا نمیدونم الان این زبان ها وب سرور انجین ایکس یا اپاچی ساپورت میکنن یا باید با خوده زبان نوشته بشه :(.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام شاید شاید کمی شخصی باشه ولی پایتون و فریم ورک جنگو می تونی به سرعت پروژه رو جلو ببری.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
سلام ممنون از شما . برای کار تصمیم گرفتم از نود جی اس برای بک اند و جاوا اسکریپت و فریمورک ریکت برای فرانت اند استفاده کنم . از پایتون در جا های دیگه استفاده خواهم کرد اگر به اندازی کافی رشد داشته باشم .
online-support-icon