آموزش لینوکس

من عاشقم نرم افزارهای ازاد به خصوص سیستم عامل لینوکس هستم. اما اصلا نمی تونم باهاش کار کنم. کسی سورس خوبی برای آموزش و کار کردن با لینوکس سراغ داره بهم معرفی کنه یا بهم بده؟

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش
سلام برای شروع بهتره که ابتدا توزیع اوبونتو رو نصب کنید و باش کار کنید. خوب که یاد گرفتید، برین سراغ مسائل دیگه.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
برای شروع یادگیری کار با سیستم‌عامل گنو‌‌-لینوکس، مطالعه‌ی دوره‌ی آموزشی سکان آکادمی با تالیف آقای مرادی بسیار میتونه مفید واقع بشه. ایشون از فلسفه‌ی ساخت این سیستم‌عامل،‌ مزیت‌هاش و تعریف مفاهیم اولیه مثل توزیع‌های لینوکسی شروع کردن و تا دستورات نسبتا پیشرفته‌ای کار رو پیش بردن. پیشنهاد میکنم سری به این آموزش بزنید. https://sokanacademy.com/courses/linux/آموزش-لینوکس
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
همه این رو میدونیم که یادگیری بدون تمرین کردن بسیار سخت میشه. در مورد کار با سیستم‌عامل‌ها هم این قضیه صادقه. بعد از درک مفاهیم پایه‌ای و ترمینولوژی موجود در فضای اپن‌سورس و لینوکس، باید یک توزیع لینوکسی رو انتخاب و روی سیستممون نصب کنیم. توزیع‌هایی که دارای رابط‌کاربری‌گرافیکی و مشابه ویندوز هستن، برای مبتدیان گزینه‌های بهتری محسوب میشن. از شاخص‌ترین این موارد میشه به Elementary OS - Mint - Ubuntu اشاره کرد. بعد از نصب، سعی کنید مفاهیم رو بهتر لمس کنین و با دستوراتی که در دوره‌ی آموزشی آشنا شنید، در عمل و در محیط خط فرمان کار کنید. ضمنا مایکروسافت، غول فناوری دنیا، هم داره به سمت دنیای اپن‌سورس میاد که این نشان از محبوبیت و برتری‌های این اکوسیستم داره.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 4 سال پیش

سلام شما اگه از پایه شروع بکنید عین یادگیری کامپیوتر مشکلی در ادامه نخواهید داشت.من خودم از لینوکس Essentials شروع کردم خداروشکر جواب مثبت گرفتم. این دوره رو هم از سایت فرازنتورک گرفتم خوب بود خیلی کمک کرد.

online-support-icon