مراحل ساخت وب سایت

سلام به همه دوستان من میخواستم بدونم مراحل ساخت یه وب سایت داینامیک چطوریه؟خودم تا یه جاهایی میدونم ولی خب خیلی ناقص...خب اول باید با html و css قالب و ظاهر سایتو بسازیم خب با اینا آشنام کارم کردم باهاشون ولی خب بازم ناقص  :)  و بعدشم میدونم که باید از java script استفاده کنیم ولی هنوز نمیدونم کاربردش دقیقا چیه؟بعدش میرسیم به کار با php یا asp که خب برای داینامیک شدن سایت لازمن وبعدش data base هستش ..که اینم نمیدوم آیا خودمون باید بسازیم یا نه جایی که سایتو آپلود میکنیم خودش میسازتش؟؟؟؟بعدشم باید بریم یه چی میگید بهش ؟hostدرسته؟بخریم!!وهمچنین یه نام برای سایتمون..نمیدونم درست گفتم یا نه؟ آقاجان من که حسابی گیج شدم  اگه لطف کنید خودتون یه بار از اول بگید مراحلو خیلی ممنون میشم.  

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش
وحید جان سلام من مراحلی که خودم پیمودم رو میگم ان شاء الله که به کار شما بیایند اول از همه زبان اچ پی ام ال رو یاد گرفتم. اچ تی ام ال ساختار یک سایت رو مشخص می کنم. برای این که اون ساختار یا بهتره بگیم اسکلت سایت رو زیبا کنیم، نیاز به سی اس اس داریم. اگر توجه کرده باشید، برخی از سایت ها هستند که مثلا وقتی روی یک دکمه یا منو می روید، یکسری افکت زیبا دارن. اون افکت ها رو با زبان جاوا اسکرپیت می سازن (البته نسخه های جدید سی اس اس هم چنین قابلیتی در اختیار شما می گذارن) این شد فرانت اند سایت یا بخشی از سایت که کاربران می بینند. مثل همین صفحه از سکان که شما ملاحظه می کنید. اگر بخواهید یک سایت استاتیک داشته باشید، همین ها کفایت می کنه اما اگر بخواهید کاربران بتونن در سایت ثبت نام کنند، کامنت بگذارند، وارد داشبورد خود شوند و ... نیاز به یک سایت دینامیک دارید. برای این کار هم می بایست بروید سراغ یادگیری زبان سمت سرور. زبان های سمت سرور هم عبارتند از پی اچ پی، پایتون، روبی، پرل، خانواده ی دات نت و ... شما باید یکی از اینها را انتخاب کنید و شروع به یادگیری آن کنید. من پی اچ پی را انتخاب کردم! زمانی که شما بخواهید با زبان های سمت سرور کار کنید، مسلما نیاز به چیزی تحت عنوان دیتابیس دارید تا اطلاعات خودتون و کاربران را در آن ذخیره کنید (مثلا این تاپیکی که شما ایجاد کردید، در دیتابیس ذخیره شده است) که انواع دیتابیس ها هم هستند که از آن جمله می توان به MySQL و SQLite و ... اشاره کرد. دیتابیس چیزی نیست که از قبل آماده باشد بلکه شما بسته به نیاز خود آن را می سازید و طراحی می کنید دامنه یک آدرس ایترنتی مثل آدرس خونه ی شما. هر کسی که بخواد بیاد خونتنون، شما بهش آدرس می دید مثلا می گید ایران، اراک، خیابان میرزای شیرازی .... دامنه های مختلفی داریم مثل دات کام، دات آی آر و ... توصیه می کنیم که اگر خواستید سایتی طراحی کنید، حتما حداقل دامنه های دات کام و دات آی آر آن را به ثبت رسانید. هاست هم فضایی هست مثل مثلا درایو سی کامپیوتر شما که شما فایل های خود را روی آن ذخیره می سازید. حال این هاست روی یک کامپیوتر بزرگ به نام سرور قرار دارد که از همه جای دنیا -در صورتی که به اینترنت دسترسی داشته باشید- قابل دسترس است برای شروع، به نظرم یک دامنه مثلا vahid.com بخرید با یک هاست ۲۰۰ مگابایت لینوکس. روی هم فکر کنم سالی بیشتر از ۴۰ هزار تومان هم نشود. شروع کنید به ساخت یک سایت شخصی تا مهارت پیدا کنید و کم کم پیشرفت کنید
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش
بابت راهنمایاتون خیلی خیلی ممنون.
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
اولین گام ایجاد طرح اولیه یک وبسایته که بر روی کاغذ و یا در فوتوشاپ و یا حداقل در ذهن انجام میشه. پس از اون قسمت های ثابت وبسایت توسط اچ تی ام ال، سی اس اس و جاوااسکریپت و با استفاده از هر ابزار دیگه ای مثل بوتسترپ یا ری اکت (به طور کلی تکنولوژی های front-end ) ساخته میشه. سپس یک پایگاه داده با توجه به نیاز های وبسایت ساخته میشه و جداولی مثل کاربران، نظرات و ... در اون ایجاد میشن. بعد از اون کدنویسی Back-end انجام میشه که شامل پیاده سازی برخی فیچر ها برای پویا سازی سایت هست (مثل ثبت نام کاربران و ...) و ارتباط با پایگاه داده برقرار میشه و محتوایی که قراره به کاربر نمایش داده بشه.
online-support-icon