rimoshika

سوال ( راهنمایی ) : ایده برای نوشتن بازی منچ در جاوا

rimoshika ۱۳۹۵/۰۵/۰۳ 32 زبان برنامه‌نویسی جاوا

سلام،من یه پروژه ای رو باید تحویل بدم که پیاده سازی بازی منچ به زبان چاواست.ایده ای که من برای کلاس تخته ی این بازی دارم خیلی خوب به نظر نمیرسه ،میخاستم اگه ممکن کسی ایده ی شیک تر و بهتری داره کمکم کنه ممنون میشم.

راستش من اینطور درنظرگرفتم که کلاس تخته ی این بازی 4تا لیست 4تایی برای خونه های شروع بازیکنها داشته باشه و یک آرایه ی 40تایی برای مسیر اصلی حرکت مهره ها و 4تا آرایه ی 4تایی هم برای خونه های مقصد این 4تا بازیکن.راستش میدونم ایده ی کارآمدی نیستش به همین خاطر ممنون میشم اگه کمکم کنین. :-)

پاسخ‌ها به این تاپیک
rimoshika
rimoshika
۱۳۹۵/۰۵/۰۴

یک سوال دیگه!توی یکی از سورس کدهایی که خوندم برای مسیر اصلی حرکت مهره ها به جای ارایه از vector استفاده کرده بود.میشه اگر کسی میدونه یه اطلاعی راجع به vector بده.تفاوتش با ارایه و بقیه داده ساختارها چی هست ؟

stack programer
stack programer
۱۳۹۵/۰۵/۰۳

سلام،کلا به نظرم استفاده از ارایه چندان حرفه ای نیست.باید از مباحث شی گرایی استفاده کرد.ludo یا منچ بازی محبوبی بود.


به نظرم برای شروع از سورس اماده استفاده کنید وایده های ان را یاد بگیرید، ایده های ان را توسعه بدهید.


http://freesourcecode.net/javaprojects/72599/ludo#.V5UMi6IXUvI


خوب سورس بالا تحت اپلت جاوا نوشته شده،که اتفاقا بنده تست کردم در جاوا 8 جواب داد.


این پروژه را من داخل اچ تی ام ال کانفیگ کردم


http://s1.picofile.com/file/8261071418/ludo.rar.html


این پروژه را از پیکو فایل دانلود کنید و ان زیپ کنیئ


jdkهم نصب کرده باشید.از طریق سی ام دی داخل مسیر پروژه بروید....


cd pathproject

بعد این دستور را بنویسید


 appletviewer index.html

بعد از این اپلت جاوا ران شده و بازی را مشاهده می کنید...


بعد برای تغییر سورس ludo.java را باید ادیت کنید


بعد با 


javac Ludo.java

ان را کامپایل کنید.....


دوباره دستور اجرای اپلت را بزنید....

rimoshika
rimoshika
۱۳۹۵/۰۵/۰۳

من خیلی سورس کدهارو خوندم تا حدودی از جمله همین لینکی که شما لطف کردین و گذاشتین ولی خب همه نهایتن از ارایه استفاده کردن ولی مشکل من اون خونه های شروع که باید بازیکن 6 بیاره تا از اون خونه ها وارد مسیر اصلی بشه و اون خونه های هدف هستند.توی بعضی از سورس کدها که خوندم فقط از یه متغیر کمکی استفاده کردن مثلا اگر مقدار این متغیر -1 باشه یعنی مهره تو خونه های شروع هستش هنوز ولی برای پروژه ای که من باید بنویسم راستش موقعیت مهره مهم هستش چون بازیکن میتونه به دلخواه چندتا مود مختلف برای بازی انتخاب کنه که هر مود ،یه سری قوانین خاصی داره مثلن مود ِ "پرش ممنوع".راستش توی مدلینگ این برنامه واقعن گیج شدم و شک دارم دارم درمورد کلاسها و اتریبیوت هاشون.ممنون میشم اگه ایده ای برای مدلینگ این برنامه دارین هرچند کلی باشه  بگین.هیلی کمک کننده خواهد بود برام.ممنون.

در پاسخ به

stack programer
stack programer
۱۳۹۵/۰۵/۰۵

سلام


برای مدل اینگها کلا سورس ها بخش زیادی را رفته اند،من جای شما بودم از Flagها استفاده می کردم و ساختار مد نظرم  را می ساختم.


 


برای وکتور ها هم :شما با ارایه ها که اشنایی دارید،در تعریف ارایه شما حتما باید طول ارایه را مشخص کنید....


وکتور ها هم یک ارایه هستند با این تفاوت که می توانند حین برنامه طول ان را زیاد یا کم کرد.یا به عبارتی وکتورها dynamic array هستند...


برای وقتی خیلی مفیدند که شما در حین برنامه طول ارایه مد نظرتون را دقیق ندونید.........


 remove(int index);
add(int index) ;

متد های اضافه و حذف کردن و خیلی چیز های دیگه برای مدیریت بهتر ارایه های دینامیک دارد.


موفق باشید

در پاسخ به