راهنمایی درباه برنامه نویسی

سلام.من با مطالعه سایتتون و علاقه زیادم به برنامه نویسی با اینکه دیپلم تجربی هستم امسلا کنکور ریاضی بدم برم دنبال برنامه نویسی اما چند وقتیه ترس از ریاضی ضعیف بد نگرانم کرده راستش خیلی زور بزنم معادله مثلثات وتوابع رو راه بیفتم بااین اوصاف میتونم تواین زمینه امید کسب وکار ودرامد داشته باشم یا از اینجا مونده ازاونجا رونده شدم؟؟؟بازم از راهنمایی هاتون ممنون ؟این باره اخره.

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش
امیر جان سلام. مثالی برات می زنم امیدوارم کمک کنه. فرض کنید که یک خانم و آقا ازدواج می کنند و پس از یکی دو سال قصد بچه دار شدن می گیرند. به نظر شما آیا این زوج خوشبخت می بایست مثلا لیسانس بیولوژی داشته باشند یا مثلا پزشک باشن که بتونن بچه دار بشن؟ مسلما جواب خیر است! اما این در حالی است که اگر کسی به علوم مربوطه مثل پزشکی، بیولوژی، روانشناسی و ... آگاهی داشته باشه مسلما بچه ی سالم تر و بهتری می تونه به دنیا بیاره. به نظر من برنامه نویسی هم همین طور هست. برای برنامه نویس شدن شما نیازی نداری که یک دانشمند ریاضیات باشی اما اگر تفکر الگوریتمیک داشته باشی، ذهنت تحلیلی باشه و ... مسلما در برنامه نویسی پیشرفت بیشتری خواهی کرد. توصیه ی من به شما این است که در راهی که قدم برداشته ای اصلا شک نکن ان شاء الله که پیروز خواهی شد چه ریاضیات بلد باشد و چه بلد نباشی قربان شما بهزاد مرادی
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 8 سال پیش
سلام در کل پایه و اساس برنامه نویسی و کامپیوتر ریاضی هست. ریاضی هم مثل برنامه نویسی ذهن آدم و باز می کنه و باعث میشه ذهن خلاق تری داشته باشیم. اما اگر هم تا اون حد ریاضی بلد نباشید هم مشکلی نیست. اما دو تا مبحث هست که به شدت به برنامه نویسان پیشنهاد میشه که یاد بگیرند. یکی مبحث ماتریس هاست و دیگری مبحث گراف. ناگفته نماند که مباحثی مثل ساختمان داده ها و طراحی الگوریتم خالی از مباحث ریاضی نیست و این ها درس هایی هستند که به شدت در برنامه نویسی مورد نیاز هست. یعنی اگه بخواین برنامه نویس خوبی بشین، باید با این مباحث آشنا بشین و در سطح حرفه ای یاد بگیرید. به هر حال خیلی بی خیال ریاضی نشین. موفق باشید :)
sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 6 سال پیش
برای یادگیری برنامه نویسی، انجام کارهای پایه‌ای و پیاده‌سازی الگوریتم‌های معمول به دانش ریاضی زیادی نیازی ندارید. درصد زیادی از برنامه‌نویسان فقط با ریاضیات پایه آشنا هستن. برای مثال یک Front-End Developer خیلی کم به دانش ریاضی نیازی داره. پس اصولا اگه نیازی به نوشتن برنامه‌های علمی و درگیر با ریاضی ندارید،‌ نباید نگران باشید. حتی آشنایی با عملگرهای محاسباتی هم کافیه.
online-support-icon