آیا پی اچ پی در حال مردن است؟؟؟؟؟؟؟

سلام دوستان!
کمتر روزی است مقایسه ای بین php and nod.js صورت نگیرد طیف خاصی از افراد می گونید نود در حال پیشرفت است به لطف javascript و همین پیشرفت سریع در حال انجام مقدمات برای مرگ پی اچ پی است.

حالا هر کدام از دوستان با استدال و منطق نظر خودشان را بیان کنند تا همگی به هم اندیشی کوچکی دست یابیم

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

آیا php , java یا هر زبانی که سنی ازش گذشته داره میمیره؟

آیا زبانهای قدیمی بدرد نخور هستند؟

آیا همه ی زبان های جدید خوبن؟

راستش وقتی با node آشنا شدم و بنچمارک هاش رو دیدم منم همین سوال رو همینجا توی همین سایت پرسیدم البته اونجا یکم چاشنی وردپرس هم بهش اضافه کردم

اما همین تحقیقات منو رسونده به همین جایی که هستم. پس امیدوارم این نظر مفید باشه.

php زبان خیلی خوبیه و پیشکسوت وب هستش. فریمورک ها و cms هایی که براش نوشتند خیلی طرفدار داره و خیلی خوبه. اما زبان اسکریپتی هست و برای پروژه های عظیم و به اصطلاح enterprise ممکنه خیلی کاربرد نداشته باشه. اما پروژه های خوبی براش پیدا میشه و درآمد زایی خوبی داره.

از اونطرف node برای فرانت کارایی که دوست دارن بک اند سایتشون رو هم خودشون بنویسن خیلی گزینه ی خوبیه

اما من هیچ کدوم از این دو تا رو استفاده نمیکنم. من از زبان Go استفاده میکنم و به هر برنامه نویسی توصیه میکنم. تا حالا همه ی نیاز های منو برآورده کرده و از لحاظ بنچمارک ها از node خیلی قویتره . توسط گوگل توسعه و پشتیبانی میشه و علاوه بر جامعه فعال به توسعه هر چه سریعتر برنامه کمک میکنه و زبان بسیار آسونی برای یادگیری در عین قدرت و پایداری عرضه میکنه. در مجموع یه تحقیق در موردش بکن.

یاعلی

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

زبان برنامه نویسی به خود دولوپر و پروژه بستگی داره.

اما نظر خودم برای پروژه های کوچک از جاوا اسکریپت برای بک اند و برای پروژه های بزرگتر بسته به نیاز، از هر زبان دیگه که بشه استفاده میکنم.

وگرنه زبان برنامه نویسی مهم نیست، الگوریتمی که استفاده میکنید مهمه.

موفق باشی

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

پی اچ پی فیل عظیم دنیای وب،میلیون ها و میلیارد ها خط کد به این زبان نوشته و خون و رگ بیش ازهفتاد درصد از وبسایت های جهان است.

این زبان با یک جامعه بزرگ یکی از بهترین ترین دانشنامه های انلاین رو برای خودش دستو پا کرده که قابل چشم پوشی نیست.این زبان اگه در حال مردن باشه کم کمش بیست سال طول می کشه مرگش.

خوب از جمله های بالا بیا این پایین که خیلی رک بهت بگم که کلا ابزار نباید محدودت کنه.باید با توجه به پروژت بتونی انعطاف داشته باشی.به دید من چند زبان رو یاد بگیر اما،همزمان چند تا یاد نگیر.ولی دانشت رو تویه چند شاخه گسترش بده.یادت باشه زبان نباید محدودت کنه.

به هر حال اگه داری سراغ نود می ری،حتما تایپ اسکریپت رو بعد جاوااسکریپت یاد بگیر.

زبان راست رو هم خیلی بهت پیشنهاد می کنم که الان حتی مایکروسافت داره واسه azure البته یه سری بخش هاش به جای C# از rust استفاده می کنه،چون خودش می گه نمی تونسته جلوی اشتباهات برنامه نویساش رو بگیره و راست طوری طراحی شده که جلوی اشتباه برنامه نویسارو بگیره.

online-support-icon