درخواست راهنمایی برای شروع درست برنامه نویسی

من رشتم تجربیه یعنی به اندازه یه فردی که رشتش کامپیوتر هست نمیدونم اما با کامپیوتر بیگانه هم نیستم میخوام برنامه نویسی رو یادبگیرم اما نمیدونم پیش نیاز لازمش چیه؟ومثلا همین سایت منبع کافی برای من میتونه باشه؟یا راه من برای برنامه نویس شدن چیه؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

به نظر من بهتره اول دوره ی برنامه نویسی همین سایت که آقای مرادی نوشتن رو با دقت مطالعه کنید. این دوره پایه و دید خوبی برای آغاز و همچنین ادامه کار میده بهتون. بعدش باید با توجه به زمینه ای که علاقه دارید ( مثل وب،موبایل و...)یک زبان انتخاب کنید و یاد بگیرید و تمرین کنید(پیشنهاد من برای شروع پایتونه). برای یادگیری هم منابع برای یادگیری زیاده و بستگی به زبانی داره که میخواید یاد بگیرید. و در این مسیر وبسایت هایی مثل stackoverflow خیلی میتونه بهتون کمک کنه.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

ممنون از راهنمایی تون.چراپاپیتون؟

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

خواهش میکنم.

پایتون سینتکس خیلی راحتی داره که برای مبتدی مناسبتره و باعث میشه زودتر به تفکر و منطق برنامه نویسی عادت کنید. گستره کاری خیلی وسیعی رو شامل میشه که خودش امتیاز بزرگیه(از وب بگیر تا هوش مصنوعیو...). همچنین داکیومنتش واقعا خوب نوشته شده و پشتیبانی خیلی خوبی ازش میشه که حل مشکلات رو خیلی سریعتر و ساده تر میکنه. همچنین جز پرطرفدارترین زبانهای بازار کاره و رشدش هم از بقیه زبانها بیشتره.

این زبان پیشنهاد منه واسه شروع ولی باز میتونید از زبانهای دیگه هم استفاده کنید. مثلا اگه هدفتون اینه دولوپر اندروید بشید میتونید از همین اول جاوا یا کاتلین رو شروع کنید. یا مثلا اگه فرانت اند وب دوست دارید میتونید با جاوااسکریپت شروع کنید.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

بازم ممنون

online-support-icon