کلاس یا پکیج و جزوه ؟؟!کدام زبان برنامه نویسی؟؟؟؟

سلام دوستان

میخواستم بدونم برای برنامه نویسی کلاس رفتن بهتره یا پکیج دیدن یا جزوه ؟؟؟؟

بعد از کجا بفهمم به کدوم زبان علاقه دارم و بازار کار کدام زبان از همه بهتره و پول در بیار هست؟؟؟؟؟؟

لطفا راهنمایی بفرمایید .

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام دوست عزیز

باید خدمتت عرض کنم این که چه نوع آموزشی رو انتخاب کنی بستگی به عادات و روحیه خودت داره. از اونجایی که یک برنامه نویس باید عادت خودآموز بودن رو در خودش تقویت کنه به نظر من رفتن به کلاس رو در آخرین اولویت خودت قرار بده. اگر زبان انگلیسیت خوب نیست و یا در حدی نیست که متون تخصصی یا سوال و جوابهای سایت استک اور فلو رو درک کنی بی تعارف بهت میگم اصلا سمت برنامه نویسی نیا یا حتما قبلش یا بطور موازی رو تقویت زبانت کار کن. اگر زبانت خوب باشه به منبع عظیمی از آموزشهای متنی و ویدئویی دسترسی داری. به عنوان مثال اگر دوست داری کتاب مطالعه کنی بهت سایت http://www.allitebooks.org/ رو پیشنهاد می کنم. در صورتیکه بین انبوهی از کتابها گیج شدی که کدوم رو مطالعه کنی برو تو سایت آمازون در خصوص تکنولوژی که میخوای یاد بگیری عنوان 5 کتاب برتر رو یادداشت کن و از سایتی که آدرسش رو بالا نوشتم دانلود و مطالعه کن. بطور مثال برای زبان برنامه نویسی پایتون کتاب Python Crash Course همچنان پیشتازه و به نظر من در حال برای کسی که میخواد شروع کنه بهترین انتخابه. کتابها رو هم لازم نیست اول تا آخر بخونی. یک بار بطور گذار و تیتر وار بررسی کن اگر از روندش خوشت اومد شروع کن به مطالعه در ضمن حواست باشه بعضی از این کتابها نیاز به سورس کد همراه دارن که در صورتیکه نباشه نمیتونی آموزش ها رو دنبال کنی و برای سورسش هم باید در سایت انتشارات یک شماره سریال وارد کنی . معمولا انتشارات Packt این کار رو انجام میده. اسم نویسنده های کتاب رو هم جستجو کن چون اکثر وبلاگهای تخصصی دارن و مطالب جالبی رو به اشتراک میزارن. برای آموزش ویدئویی به زبان فارسی آموزشهای زیادی وجود داره اما این آموزشها کمی با استانداردهای جهانی مثل شرکت Lynda ، Udemy و... غیره فاصله دارن مثلا مدت زمان بعضی از ویدئوهای آموزشی فارسی بعضا به 4 ساعت میرسه. اما برای شروع تا زمانی که زبان انگلیسیت در صورت ضعیف بودن بخواد به سطح خوبی برسه مناسب هستن. بعضی از این دوستانی که باهاشون تو رادیو فول استک مصاحبه شده در زمینه تولید محتوای آموزشی فعالیت میکنن و من تقریبا از همشون یکی دو محصول خریدم. در صورتیکه هم که بخوای از آموزشهای ویدئویی انگلیسی استفاده کنی بهت سایت git.ir رو پیشنهاد میکنم. در سایت یوتیوب هم انبوهی از آموزشها خوب وجود داره که بهتره برای دستری بهش از مرورگر Tor برای دانلود از توتیوب از از سایت y2mate.com استفاده کنی. سایت های آموزش متنی هم زیاده که مطالب خوبی دارن مثل همین سکان آکادمی یا راکت. تو سایت ویرگول هم آموزشهای خوبی من دیدم.

از هیچ منبع آموزشی غافل نشو چون هر منبعی در عین آبکی بودن چند تا نکته ارزشمند رو در خودش داره. میرسیم به جواب سوال دومت که حالا چی یاد بگیریم. ببین دوست من پول درآوردن خوبه ولی نباید هدف اول باشه. برنامه نویس شدن اونم از نوع خوبش کار راحتی نیست و برای اینکه فقط بخوای در یک تکنولوژی حرفه ای بشی خیلی باید زحمت بکشی پس اگر پول هدف اولت باشه و علاقه اولویت دوم و یا پایین ترممکنه در حین یادگیری در صورت برخورد با مسائل پیچیده یا باگهای عجیب غریب دلسرد بشی و بذاری کنار. این که به اون درجه از خودشناسی برسی که به چی علاقه داری صادقانه بگم به حرف خودت یا دیگران نمیشه اکتفا کرد. تا با اون تکنولوژی کار نکنی وچالشهای درک نکنی متوجه نمیشی علاقه داری یا نه. معمولا یک عده برای پیدا کردن علاقه شون تو جنگل آی تی گم میشن. بطور مثال من خودم الکترونیک خوندم و سیستم های نهفته اولویت اول منه اما چون الان با توجه به وضعیت کنونی صنعت بازار کار جذابی مثل قبل نداره سوئیچ کردم به برنامه نویس اندروید اما از اونجائیکه با تغییر هر نسخه از سیستم عامل با کلی چالش جدید روبرو می شدم جذابیتش برام کم شد (چالش خیلی زیاد دوست ندارم خو!!!) و سوئیچ کردم به وب و برنامه نویسی php وبا توجه به سن فعلیم (39 سال( انتخاب بدی نبود. این رو هم بگم در حال حاضر پردرخواست ترین تخصصهای برنامه نویسی در ایران حول برنامه نویسی وب و موبایل میچرخه و برنامه نویسی دسک تاپ در حال حاضر در انحصار شرکتهای قدیمی مثل همکاران سیستم و الگوریتم پویا و غیره قرار داره. بیگ دیتا، یادگیری ماشین، پردازش تصویر و هوش مصنوعی هم در حال حاضر در حال ترند شدن هستن و بعضا آگهی هایی برای این تخصص ها به چشم میخوره ولی خیلی زیاد نیست و باید خیلی خاص باشی تا بیان دنبالت یا حقوق بالایی رو بهت بدن. جادی عزیز در وبلاگش jadi.net چند مقاله مفصل در خصوص انتخاب زبان برنامه نویسی نوشته :

https://jadi.net/tag/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9/

http://linuxbook.ir/chapters/which_programming_language.html

این رو هم بدون برنامه نویسی در حال حاضر جزو مشاغل مدرن محسوب میشه و این یعنی همیشه باید به روز باشی و از یاد گرفتن نترسی.حالا یک عده مثل من دوست دارن کمتر به چالش کشیده بشن میرن سراغ php (خخخ) و یک عده هم میرن سمت تکنولوژی های جاوااسکریپتی و غیره.

خیلی نوشتم ... بسه دیگه :-) ... امیدوارم در مسیری که انتخاب میکنی موفق باشی.

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

ممنون از راهنمایی شما

اگه میشد ایدی تلگرامتونو داشته باشه خیلی خوب میشد عزیز

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

sanatnegar

online-support-icon