کامپایلر سی پلاس پلاس چگونه می توان تهیه کرد؟

درود. سوالم اینه که چطور می تونم یک کامپایلر سی پلاس پلاس داشته باشم؟ یا خودم تهیه اش کنم. (اگر شدنی و امکان پذیر رای من) یا اگر مورد اپن سورس و رایگانی در این زمینه هست. من دانلود کنم و ازش استفاده کنم.

البته حدس می زنم که خودم شخصا بعید می دونم بتونم از پسش بر بیاد و کامپیالر خودمو داشته باشم.اونم در زمانی محدود.اینطور نیست؟

پاسخ ها

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

درود ، اگر میخواید کد سی پلاس پلاس رو کامپایل کنید کافیه به اینجا برید: cpp.sh

اگر میخواید سورس کد چند کامپایلر رو به زبان اسمبلی ببینید به اینجا برید :

https://github.com/gcc-mirror/gcc

اگر میخواید خودتون دوباره کامپایلر رو بسازید باید بگم که ماکروسافت چندین ساله تیمش دارن روی اون کار میکنن ، ساختش توسط شما کاملا غیر منطقی و تقریبا غیر ممکن و بدون دلیل هست

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

ممنون.من نرم افزار های مختلفی دیدم که اینها توی خودشون.درون خودشون یک کمپایلر سی پلاس پلاس دارن.که کاربر می تونه فراتر از اون کارایی که با UIیا رابط کاربری نرم افزار می تونه انجام بده.کد بزنه و کامپایل کنه.آیا این نرم افزار ها خودشون یک تیمی داشتن اومدن برای خودشون یک کامپایلر سی پلاس پلاس اختصاصی نوشتن و در نرم افزارشون گنجوندن؟؟؟ یا از کامپایلر های موجود و آماده ای استفاده کردن؟؟من یک همچین کاری می خواستم بکنم.یعنی یک نرم افزاری داشته باشم.مثل مثلا نرم افزار ورد آفیس.بعد در کنارش یک کمپایلر سی پلاس پلاس هم موجود باشه؟؟ متوجهید؟اون سایت اولی که دادید که فکر نمی کنم مناسب کار بنده باشه.اما سایت دوم github جای بررسی داره.بازم اگر توضیحی و نکته ای به نظرتون می رسه.ممنون میشم.توضیح بیشتر بدید؟

sokanacademy forum
کاربر سکان آکادمی 5 سال پیش

سلام،
از سوالتون این برداشت رو داشتم که شما میخواین در حین توسعه اپلیکیشنتون بتونید از یک کامپایلر درون نرم افزارتون استفاده کنین. اینکه دقیقا برای چه کاری میخواین رو متوجه نشدم اما این نوع کامپایلر دقیقا تو نرم افزارای تحت وبی که کد کاربر رو میگیرن و آنلاین کامپایل میکنن موجوده. به چیزی ک نیاز دارید یک API هست که عمل کامپایل رو براتون انجام بده. به این لینک مراجعه کنید:
https://runmycode.online/
این سایت برای اجرای کد آنلاین و گرفتن پاسخشون سرویس هایی رو ارائه میده و علاوه بر دادن سرویس مستقیم، درخواست هاتون رو میتونه به صورت API هم پاسخ بده. سایت های دیگه ای هم بودند این نمونه بنظر کمی واضح تر رسید توضیحاتش. داکیومنت چندتاشون رو مطالعه کنید ببینید با کدوم راحت ترین.
بیشتر جستجو کنید شاید API اش به صورت افلاین و کامپوننتی هم بشه در اختیارتون قرار بگیره.
راه دیگتون هم که ساخت API شخصیه یعنی اجرا کردن دستورات رو یه سیستمی که کامپایلر روش نصبه و انجام کامپایل پس از گرفتن دستور یا کد یا هردو از طریق کامپایلر CPP و رسیدن به هدف موردنظرتون، که این API های آماده هم احتمالا باید همونطوری نوشته شده باشن.
موفق باشید.

online-support-icon