آموزش برنامه‌نویسی به کودکان

دوره آموزش برنامه‌نویسی به کودکان

در دورهٔ آموزش برنامه‌نویسی به کودکان (زبان اسکرچ)، کودکان گروه سنی ۸ الی ۱۶ سال از طریق گیم و به‌صورت کاملاً ویدیویی و رایگان با اصول کدنویسی و چگونگی ساخت یک نرم‌افزار بااستفاده از زبان برنامه‌نویسی Scratch آشنا می‌شوند.

سطح مقدماتی | 290+ دانشجو
آموزش برنامه‌نویسی به کودکان
1:50 ساعت
آموزش ویدیویی
رایگان هدیه‌ای از سکان آکادمی
رایگان هدیه‌ای از سکان آکادمی
1:50 ساعت
آموزش ویدیویی
header-svg-bg

معرفی دوره

آخرین به‌روزرسانی دوره: 09 آبان 1392 آخرین به‌روزرسانی دوره: 09 آبان 1392

اگه فکر می‌کنید که یادگیری این زبان سخته باید بتون بگم که معلم شما در این دوره‌ٔ آموزشی پسری هست به اسم نیکان پوره که زمان درست کردن این آموزش خودش ۱۳ سال داشته و به‌راحتی تونسته این زبان برنامه‌نویسی رو یاد بگیره! اگه نیکان تونسته کار با این زبان برنامه‌نویسی رو بلد بشه، پس حتماً شما هم می‌تونید این‌کار رو انجام بدید. در این دوره که به‌صورت ویدیویی است، نیکان با مثال‌های خیلی زیاد چیزهایی که در برنامه‌نویسی هست رو یاد شما می‌ده و بعد از هر قسمت از آموزش هم چیزهایی که درس داده رو مرور می‌کنه.

header-svg-bg

مدرس شما


این عضو تیم تا کنون چیزی در مورد خود ننوشته است.

header-svg-bg

سوالات متداول


گرچه طبق گفتهٔ وب‌سایت رسمی زبان برنامه‌نویسی Scratch، این زبان برای افراد حدوداً ۸ تا ۱۶ سال طراحی شده است، اما درعین‌حال در برخی دانشگاه‌های معتبر دنیا از این زبان برای آموزش اصول برنامه‌نویسی به افراد بزرگسالی که هیچ تجربه‌ای در حوزهٔ برنامه‌نویسی نداشته و نیازمند دوره‌های پیش‌نیاز برنامه‌نویسی هستند نیز استفاده می‌شود.

لذا گرچه دورهٔ آموزش برنامه‌نویسی به کودکان با هدف آموزش اصول برنامه‌نویسی به کودکان و نوجوانان طراحی و تألیف شده است، اما دیگر افراد در سایر گروه‌های سنی نیز که علاقمند هستند بدانند برنامه‌نویسی چیست و یک نرم‌افزار چگونه کار می‌کند می‌توانند پس از گذراندن این دورهٔ آنلاین، به هدف خود دست یافته و با اصول برنامه‌نویسی آشنا شوند.   

علاوه بر این، یکی از مزیت‌های این دورهٔ آموزشی ویدیویی بودن آن است و به همین دلیل برای گروه‌های سنی خردسال و کودک از جذابیت بیشتری برخوردار بوده و حتی کاربرانی که سواد آکادمیک خواندن و نوشتن هم نداشته باشند می‌توانند از این دوره بهره‌مند گردند.

این دوره کاملاً رایگان و به‌صورت آنلاین برگزار می‌گردد.


 

با توجه به اینکه دورهٔ آموزش برنامه‌نویسی به کودکان در سکان آکادمی خود دوره‌ای مقدماتی است، لذا این دوره به گونه‌ای تألیف گردیده تا کاربران را از نیاز به مطالعهٔ سایر محتواهای آموزشی تا حد ممکن بی‌نیاز سازد.

در عین‌ حال، دورهٔ دیگری در سکان آکادمی تحت‌عنوان آموزش طراحی سایت به کودکان تألیف و منتشر شده که در این دوره اصول طراحی سایت در قالب پروژه در اختیار کودکان و سایر گروه‌های سنی قرار می‌گیرد که این دوره نیز می‌تواند بیش از پیش، کودکان و سایر گروه‌های سنی را با فرایند توسعهٔ وب‌سایت آشنا سازد.

یکی از مزیت‌های این دورهٔ آموزشی، پروژه-محور بودن از یک سو و همچنین تدریس آن توسط یک مدرس ۱۳ ساله (نیکان پوره) از سوی دیگر است که این دو ویژگی برای بسیاری از کاربران کودک و نوجوان این دورهٔ آموزشی آنلاین جذاب است.

پس از پایان این دورهٔ آموزشی، کودکان و مهارت آموزان به ساده‌ترین شکل ممکن با مفاهیم برنامه‌نویسی همچون دستورات شرطی، حلقه‌ها و ... آشنا شده و سازوکار بازی‌های کامپیوتری که روی پی‌سی، تبلت، ایکس‌باکس و ... انجام می‌دهند و یا نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌هایی که به‌صورت روزمره با آن‌ها کار می‌کنند را  به‌خوبی درک‌ خواهند نمود.

براساس قوانین سکان آکادمی، هرگونه بازنشر دوره‌های آموزشی این وب‌سایت برخلاف قوانین سکان آکادمی بوده، از لحاظ شرعی حرام و از لحاظ حقوقی قابل پیگرد قانونی است.

 

header-svg-bg

آخرین گفت‌وگوهای این دوره


آموزش برنامه‌نویسی به کودکان-colorful

دوره آموزش برنامه‌نویسی به کودکان

1:50 ساعت
آموزش ویدیویی
290+ دانشجو
رایگان هدیه‌ای از سکان آکادمی
online-support-icon