سرفصل‌های آموزشی
آموزش PHP
نصب پکیج WAMP روی سیستم‌عامل ویندوز

نصب پکیج WAMP روی سیستم‌عامل ویندوز

برای نصب پکج WAMP روی سیستم‌عامل ویندوز، به سایت WampServer مراجعه نموده و از بخش دانلود، پکیج مرتبط با معماری سیستم‌عامل خود (32بیتی یا 64بیتی) را دانلود می‌نماییم. پس از تکمیل فرایند دانلود نرم‌افزار، آن را همچون هر نرم‌افزار دیگری در ویندوز نصب می‌کنیم.

پس از نصب نرم‌افزار ومپ با در نظر گرفتن تنظیمات پیش‌فرض، پوشه‌ای تحت عنوان wamp در درایو C سیستم‌عامل ایجاد خواهد شد. داخل این پوشه، پوشهٔ دیگری وجود دارد تحت عنوان www که می‌بایست کلیهٔ فایل‌های مرتبط با پروژه‌های پی‌اچ‌پی خود را داخل این پوشه قرار دهیم.

پس از تکمیل مراحل نصب، آیکان این نرم‌افزار روی دسکتاپ قرار خواهد گرفت و با دو بار کلیک کردن روی این آیکان، برنامه اجرا خواهد شد. در واقع، بلافاصله پس از اجرا آیکان مرتبط با این نرم‌افزار در نوار پایین ویندوز نمایان می‌شود و این در حالی است که ابتدا رنگ این آیکان قرمز است؛ پس از صبر کردن به مدت چند ثانیه خواهیم دید که رنگ این آیکان ابتدا به رنگ نارنجی درآمده و سپس به رنگ سبز تغییر خواهد کرد و این تغییر رنگ، نشانگر آن است که کلیهٔ سرویس‌های این پکیج به درستی نصب شده و در حال اجرا می‌باشند. 

    هشدار 
لازم به ذکر است در صورتی که رنگ آیکان مرتبط با این نرم‌افزار سبز نگردد، این مسئله نشانگر مشکلی است که احتمالاً به خاطر ناسازگاری این نرم‌افزار با دیگر نرم‌افزارهای نصب شده روی سیستم‌عامل است.
online-support-icon