به‌کارگیری دستور switch در پروژۀ دریافت دیتایی با دیتا تایپ char در زبان جاوا


در آموزش‌های قبل با نحوۀ به‌کارگیری دستور switch آشنا شدیم و دیدیم که چگونه می‌توان مقداری با نوع دادۀ int یا عدد صحیح را به عنوان شروط برنامه تعریف کرده و به ازای هر یک از مقادیر مختلفِ منتسب به متغیر مد نظر، دستورات خاصی را اجرا نمود. حال در این آموزش قصد داریم تا با به‌کارگیری دستور switch پروژه‌ای به منظور دریافت دیتایی از جنس char تعریف کرده و بدین طریق برنامۀ مد نظر به ازای هر یک از کاراکترهای مختلفِ ورودی از سمت کاربر دستورات خاصی را اجرا کرده و در خروجی چاپ کند.

در آموزش آشنایی با روش‌های نام‌گذاری متغیرها در زبان برنامه‌نویسی جاوا برخی دیتا تایپ‌های رایج در این زبان را معرفی کرده و گفتیم که یکی از انواع دادۀ به اصطلاح Primitive Type دیتا تایپ char می‌باشد که به منظور ذخیره‌سازی مقادیری همچون کاراکترها، علائم و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد و از همین روی نوع دادۀ char را جهت پیاده‌سازی برنامۀ خود انتخاب کرده و سناریویی بدین صورت تعریف می‌نماییم که در آن قصد داریم تا یک بستۀ نرم‌افزاری را به صورت آنلاین خریداری کنیم و در ادامه جهت پرداخت هزینۀ بسته و همچنین نحوۀ ارسال کالا سه گزینه را در فرم مربوط به وب‌سایت مد نظر پیش رو داریم که عبارتند از:

- گزینۀ A: انتخاب این گزینه بدین معنا است که بستۀ مربوطه از طریق پست پیشتاز ارسال شده و پرداخت مبلغ آن نیز توسط پست‌چی پس از تحویل کالا انجام می‌شود.
- گزینۀ B: انتخاب این گزینه بدین معنا است که بستۀ مربوطه از طریق پست عادی ارسال شده و پرداخت مبلغ آن نیز توسط پست‌چی پس از تحویل کالا انجام می‌شود.
- گزینۀ C: انتخاب این گزینه نیز به معنای تمایل به دانلود نرم‌افزار مد نظر و پرداخت هزینۀ آن به صورت آنلاین می‌باشد.

این بخش از محتوا مخصوص کاربرانی است که ثبت‌نام کرده‌اند.
جهت مشاهدهٔ این بخش از محتوا لاگین نمایید.

در این آموزش به بررسی نحوۀ دریافت کاراکتر از ورودی و بررسی آن در هر یک از شرایط case پرداخته و متدهای مورد نیاز به منظور انجام پردازش‌های مد نظر روی آن را معرفی نمودیم. در آموزش آتی به پیاده‌سازی نحوۀ دریافت دیتایی از نوع استرینگ پرداخته و چگونگی بررسی آن در دستورات شرطی case را تشریح خواهیم کرد.

دانلود فایل‌های تمرین

لیست نظرات
کاربر میهمان
دیدگاه شما چیست؟
کاربر میهمان
hooman
hooman
۱۳۹۵/۰۷/۲۳
واقعا ممنون بابت آموزشهاتون واقعا حرفه اییه ، اینکه در حین بعضی چیزها رو یاد آوری میکنین فوق العادس واقعا ممنونم.
کاربر میهمان
aliمن یک کاربر مهمان هستم
۱۳۹۵/۰۲/۰۶
با سلام . خسته نباشید.
من تونستم پرژه هایی که توی اموزش هاتون مثال زدید(مثل پرژه اسانسور-محاسبه ی وزن بر روی سایر سیارات-محاسبه ی در امد ماهیانه) رو بسازم.
و وقتی من این پرژه ها رو run میکنم فقط یه سری نوشته ها روی کنسول نمایش داده میشن .
ولی من نمیخام نوشته نمایش داده بشه من میخام نرم افزاری بسازم که بتونم توی گوشی خودم هم
تست بکنم.( مثل همه ی نرم افزار های دیگه).
منظور کلی من اینه که چرا نرم افزار هایی که توی محیط برنامه نویسی اکلیپس میسازم شبیه نرم افزار های دیگه نیست؟؟؟
Amin
Amin
۱۳۹۴/۱۲/۱۰
با سلام ، تو خط ۶ : تا حالا همیشه از nextline استفاده کردیم اما اینجا از next !!
من هر ۲تا کد بالا آزمایش کردم و مشکلی هم نداشت
فرقشون چیه ؟
کاربر میهمان
puyaمن یک کاربر مهمان هستم
۱۳۹۴/۰۹/۱۸
سلام. لطفاً در مورد هارد کودینگ توضیحات بیش تری ارائه بفرمایید. مطلب چندان واضح نیست.
bijan9
bijan9
۱۳۹۴/۰۹/۱۷
مرسی
حمید ستوده
حمید ستوده
۱۳۹۴/۰۹/۱۵
با عرض سلام و خدا قوت
خواستم بدونم که افرادی مثل من که دارن زبان جاوا رو به عنوان یه پیش نیاز برای اندروید میخونن باید تمام جاوا رو بخونن؟
در صورتی که لازم نیست تمامشو بخونیم میشه بگید کجاها رو لازمه بیشتر برای اندروید بخونیم
کاربر میهمان
علیمن یک کاربر مهمان هستم
۱۳۹۴/۰۹/۱۲
با تشکر به خاطر توضیحات کامل و زحمات شما