reCAPTCHA Version Three: تسهیل فرآیند اثبات انسان بودن کاربر با نسخهٔ سوم ریکپچای گوگل

reCAPTCHA Version Three: تسهیل فرآیند اثبات انسان بودن کاربر با نسخهٔ سوم ریکپچای گوگل

بسیاری از کاربران اینترنتی با reCAPTCHA که طی تستی از کاربر درخواست می‌کند تا اثبات کند انسانی واقعی است، آشنا هستند. با اینکه reCAPTCHA برای امنیت وب‌سایت‌های مختلف مفید است، اما گاهی اوقات می‌توانند برای کاربران آزاردهنده بوده و تجربهٔ کاربری بدی برای ایشان رقم بزند. در همین راستا، گوگل سومین نسخه از reCAPTCHA را عرضه کرده که در این نسخه در صدد است تا این مشکل را مرتفع سازد. با این به‌روزرسانی، گوگل تجربهٔ کاربران را در گشت‌زنی در فضای آنلاین همراه با امنیت وب‌سایت‌ها برای صاحبان‌شان بهبود خواهد بخشید.

هیچ‌کس دوست ندارد هنگام مرور صفحات وب یکسری عکس‌هایی را انتخاب کند تا ثابت کند که یک کاربر واقعی است. خوشبختانه گوگل تصمیم گرفته‌ است تا این چالش‌های آزاردهنده را که به عنوان تستی جهت اثبات انسان بودن کاربر به کار گرفته می‌شوند، حذف کند. به عبارت دیگر، این به معنی پایان عکس‌های مرتبط با علائم خیابان، فروشگاه‌ها و چیزهایی از این دست است!

reCAPTCHA در سومین نسخه‌اش این چالش‌ها را حذف کرده و از «امتیازدهی» برای تصمیم‌گیری دربارهٔ اینکه کاربر مذکور انسان است یا روبات استفاده خواهد کرد؛ در حقیقت، این روش هیچ‌گاه فعالیت کاربر را قطع نمی‌کند و می‌تواند بدون ایجاد هیچ‌گونه تغییری در وب‌سایت‌ها، اجرا شود.

ساز و کار امتیازدهی در ریکپچا چگونه است؟
امتیازدهی بر اساس تعاملات کاربر با سایت صورت می‌گیرد بدین صورت که یک تعامل مناسب با سایت از دید نسخهٔ سوم ریکپچا امتیازی برابر با یک را برای شما به همراه دارد و یک تعامل ربات‌گونه امتیازش برابر با صفر است. واقعیت امر آن است که این تعاملات بر اساس پارامترهای گوناگونی امتیازدهی می‌شوند؛ به عنوان مثال، تشخیص حرکات ماوس و فعالیت‌های دیگری که اثبات می‌کنند کاربر یک انسان واقعی است.

چگونه نسخهٔ سوم ریکپچا را فعال‌سازی کنیم؟
همان‌طور که در ادامه مشاهده می‌شود، بخش فرانت‌اند ریکپچا با لود کردن API جاوااسکریپتی به همراه کلید اختصاصی سایت شما فعال می‌گردد:

 <script src="https://www.google.com/recaptcha/api.js?render=reCAPTCHA_site_key"></script>
  <script>
  grecaptcha.ready(function() {
      grecaptcha.execute('reCAPTCHA_site_key', {action: 'action_name'}).then(function(token) {
         ...
      });
  });
  </script>

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با مراجعه به صفحهٔ reCAPTCHA نسخهٔ‌ سوم در گوگل از نحوهٔ پیاده‌سازی آن در وب‌سایت‌های خود مطلع شوید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon