Pidgin: نرم‌افزاری اپن‌سورس و کراس‌پلتفرم برای چت

Pidgin: نرم‌افزاری اپن‌سورس و کراس‌پلتفرم برای چت

Pidgin یک نرم‌افزار چت است که امکان ورود هم‌زمان به شبکه‌های مختلف را برای کاربران فراهم می‌آورد. بدین ترتیب، می‌توانید در MSN ،Google Talk و Yahoo به صورت هم‌زمان با افراد مختلفی گفتگو کنید.

Pidgin بر روی ویندوز، لینوکس و سایر سیستم‌عامل‌های مبتنی بر یونیکس قابل‌اجرا است (اگر به دنبال این نرم‌افزار برای macOS هستید، Adium را امتحان کنید.) برخی از بارزترین قابلیت‌های این نرم‌افزار عبارتند از:

پشتیبانی از شبکه‌های مختلف
Pidgin با شبکه‌های چت متعددی همچون MSN Messenger ،Google Talk ،Bonjour ،Zephyr ،Lotus و IRC سازگار بوده و بسیاری از قابلیت‌های این شبکه‌ها (مانند ارسال فایل،‌ ایموجی، نشان دادن حالت در حال تایپ و …) را پشتیبانی می‌کند.

پلاگین‌های کاربردی
از طریق منوبار محیط‌های دسکتاپ KDE 3 ،GNOME2 ،Windows و KDE 4 می‌توان به آیکان این برنامه دسترسی سریع داشت. علاوه بر این، پشتیبانی از پلاگین‌های متعدد، امکان افزایش قابلیت‌های کاربردی آن را نیز فراهم آورده است (شایان ذکر است که Pidgin از زبان‌های مختلفی -من‌جمله فارسی- پشتیبانی می‌کند.)

رایگان و اپن‌سورس
Pidgin رایگان است و کدهای آن تحت لایسنس GNU منتشر شده است. این بدان معنا است که می‌توان به منظور هماهنگ نمودن این نرم‌افزار با نیازهای خود، تغییراتی در سورس‌کد آن اعمال کرد. همچنین این برنامه با مشارکت کاربران (مانند گزارش باگ‌ها و اشکالات) به طور پیوسته در حال توسعه و اصلاح است.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon