Minimal Installation: قابلیتی برای نصب حداقل پکیج­‌ها هنگام راه‌­اندازی اولیهٔ اوبونتو

Minimal Installation: قابلیتی برای نصب حداقل پکیج­‌ها هنگام راه‌­اندازی اولیهٔ اوبونتو

اوبونتو دارای پکیج‌های پیش‌فرض زیادی است که شاید تمامی آن‌ها توسط عموم کاربران استفاده نشود. شرکت کانونیکال درصدد آن است تا با بهره‌گیری از قابلیتی جدید تحت عنوان Minimal Installation، از نصب تمامی پکیج‌ها جلوگیری کند تا استفاده از این سیستم‌عامل برای همگان -حتی کاربران مبتدی نیز- راحت‌تر گردد.

توسعهٔ نسخهٔ جدید اوبونتو یعنی Bionic Beaver 18.04 LTS، در مسیر تازه‌ای قرار گرفته است. در واقع، تیم توسعهٔ نسخهٔ دسکتاپ این سیستم‌عامل تصمیم به اضافه کردن قابلیتی گرفته‌ است که منجر به نصب حداقل پکیج‌ها در هنگام راه‌اندازی اولیهٔ این سیستم‌عامل محبوب می‌شود.

طبق گزارش OMGUbuntu، این قابلیت هنگام راه‌اندازی سیستم‌عامل وقتی که کاربر تصمیم به نصب کدک‌های تصویری می‌گیرد، نمایش داده می‌شود (کلمهٔ Codec از تلفیق دو کلمه Coder Decoder ساخته شده است. تبدیل موج آنالوگ به دیجیتال  و پروسهٔ فشرده‌سازی را کُدِک می‌گویند. برای مثال، کدک‌های تصویری برای پخش انواع فایل‌های صوتی و تصویری مانند WMA ،AAC ،AC۳ ،M۴A ،MP۲ ،OGG ،DivX ،AVI ،WMV ،RM ،MOV و MP۴ لازمند). با انتخاب این گزینه، بسیاری از پکیج‌های پیش‌فرض سیستمی اوبونتو نصب نمی‌شوند و سیستم‌عامل با محیط گرافیکی در حالت دسکتاپ به‌ همراه ابزارهای هستهٔ سیستم‌عامل و مرورگر وب و نه بیشتر به کاربر تحویل داده می‌شود.

اگر جزو افرادی هستید که پس از نصب توزیع‌های لینوکس مانند اوبونتو اکثر پکیج‌های پیش‌فرض را حذف می‌کنید و یا تنها از قابلیت‌های عادی اوبونتو استفاده می‌کنید و پکیج‌های مختلف این سیستم‌عامل کاربردی برای شما ندارند، این قابلیت برای شما بسیار مناسب است. اگر دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، این قابلیت از نصب 80 پکیج از قبیل Transmission ،LibreOffice ،Cheese ،Rhythmbox Thunderbird و برخی دیگر ابزارها جلوگیری می‌کند. در عین حال اما اگر جزو کاربرانی هستید که از پکیچ‌های پیش‌فرض این سیستم‌عامل استفاده می‌کنید، نیازی به نگرانی نیست زیرا این گزینه اختیاری بوده و به نوع استفادهٔ کاربر بستگی دارد. 

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon