Form: ابزاری به منظور طراحی پروتوتایپ

Form: ابزاری به منظور طراحی پروتوتایپ

Prototyping (نمونه‌سازی) روشی ارزشمند و کارا است که شامل اقدامات اولیهٔ طراحان وب و نرم‌افزار برای به تصویر کشیدن قابلیت‌های محصول نهایی است. در این مقاله قصد داریم ابزاری را معرفی کنیم که طراحان با به‌کارگیری آن‌، خواهند توانست اقدام به تولید نمونه‌های اولیهٔ باکیفیت و کارآمدی کنند. 

آشنایی با یکی از مشکلات طراحان با دلوپرها
مسیر طراحی تا تولید یک اپلیکیشن با مشکلات فراوان طی می‌شود و پر از بیراهه‌هایی است که می‌توانند توسعه‌دهندگان را گمراه کنند و برای طی کردن چنین مسیری، یک سناریوی مشترک وجود دارد. تیمی از طراحان شروع به طراحی ویژگی‌های یک محصول جدید می‌کنند، پس از چندین هفته بازبینی و اصلاح، یک فایل نهایی بیرون می‌آید که آن را به تیم توسعه‌دهنده می‌سپارند تا شروع به کدنویسی کنند. مهندسان طرح نهایی را از جنبه‌های بسیاری مورد ارزیابی قرار می‌دهند، اما گاهی بسیاری از اجزای را نشدنی قلمداد می‌کنند! در نهایت هم، پس از چندین هفته محصولی را تحویل می‌دهند که طراحان با دیدن آن تعجب می‌کنند؛ چرا که به سرعت متوجه می‌شوند بسیاری از بخش‌های طراحی شده توسط آن‌ها در زمان کدنویسی تغییر کرده است، پیاده‌سازی طرح‌ها ضعیف‌اند، انیمیشن‌ها و اجزای تعاملی نیاز به ساماندهی دارند و غیره.

آشنایی با ابزار طراحی پروتوتایپ Form
برای اجتناب از این موضوع، طراحان می‌توانند از همان ابتدا از ابزارهایی بهره گیرند که نمونه‌های اولیه را به صورت بصری ایجاد کنند و امکان ساخت پیش‌نمایشی از قابلیت‌های مد نظر آن‌ها را فراهم می‌کنند. بدین ترتیب، در بسیاری از مواردی که دولوپرها به طراحان می‌گویند «پیاده‌سازی چنین طرحی امکان‌پذیر نیست!»، طراحان با استناد به نمونه‌های خروجی از این ابزارها، به آن‌ها پاسخ خواهند داد که «شاید این کار سخت باشد، با این وجود قابل‌اجرا است.»  

Form محصولی است که به طراحان این امکان را می‌دهد تا نمونه‌های اولیه را به طور مستقیم روی دیوایس‌های واقعی بسازند و آن‌ها را با نیازهای خود تطبیق دهند. این محصول مناسب طراحانی است که می‌خواهند روی انواع جدید فعل و انفعالات و انیمیشن‌های مختلف شروع به کار کنند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon