Firefox 54: بهترین نسخهٔ مرورگر موزیلا

Firefox 54: بهترین نسخهٔ مرورگر موزیلا

در گذشته‌ای نه‌چندان دور، کاربران به‌جای درگیر کردن خود با اینترنت اکسپلورر، به فایرفاکس پناه می‌بردند و احتمالاً دعای خیری بدرقه راه سازندگانش می‌کردند؛ اما در سال 2011، شرکت گوگل مرورگر کروم را به بازار عرضه کرد و فایرفاکس از ارج‌و‌قرب قبلی افتاد و در مقام دوم از لحاظ میزان محبوبیت قرار گرفت اما مجدد موزیلا در پی بازپس‌گیری مقام قبلی است و در همین راستا با Firefox 54 قدم در راه رقابت گذاشته است چراکه به گفتهٔ دولوپرهای بنیاد موزیلا، فایرفاکس 54 بهترین محصول این شرکت تا به امروز بوده است.

آنچه این ورژن از فایرفاکس را در جایگاه بهتری قرار می‌دهد، درواقع سرعت بیشتر آن است؛ موزیلا پس از سال‌ها تصمیم گرفت تا مانند سافاری، کروم، اج و بسیاری دیگر از مرورگرهای موجود از سیستم Multiple Process (مالتیپل پروسس درواقع به‌معنی پردازش‌های جداگانهٔ چند مرحله‌ای است) استفاده کند.

الکترولیسیس یا E10، نام تکنولوژی‌ای است که به فایرفاکس اجازه می‌دهد برای باز کردن تب‌های مختلف از 4 پروسه متفاوت استفاده کند و همین امر نه‌تنها به بالا رفتن سرعتش کمک قابل‌توجهی می‌کند بلکه از هنگ کردن‌های بی‌مورد نیز جلوگیری به‌عمل می‌آورد.

علاوه برعملکرد بهتر، موزیلا در میان مرورگرهای موجود که بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، مکینتاش و لینوکس قابل‌اجرا هستند افتخار استفاده از کمترین میزان رم را نصیب خود کرده است و در کنار همهٔ این‌ها، فیچرهای جدیدی نیز در نسخهٔ جدید -۵۴- عرضه کرده است. این دستاورد جدید موزیلا خبر بسیار خوبی برای کسانی است که از سیستم‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند و با مشکلاتی نظیر کمبود رم و هنگ کردن‌های بی‌مورد دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

شما از کدام مرورگر استفاده می‌کنید و چرا؟ نظرات، دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon