Eclipse Che: ادیتوری تحت کلود

Eclipse Che: ادیتوری تحت کلود

Eclipse Che یک IDE تحت کلود است که توسط بنیاد اکلیپس طراحی شده و هدف اصلی‌اش بهبود بخشیدن به فرایندهای کاری دولوپرهای مختلف می‌باشد و با توجه به اینکه نرم‌افزاری تحت کلود است، از محیط لوکال گرفته تا غیره به آن دسترسی داشته و جالب اینکه این محیط توسعهٔ یکپارچه چند دولوپر را در آنِ واحد قادر می‌سازد تا به وُرک‌اِسپیس‌های مختلفی دسترسی داشته باشند.

Eclipse Che از قابلیت توسعه برخوردار است به طوری که بسته به نیاز خود خواهید توانست پلاگین‌هایی برای این IDE بنویسید یا پلاگین‌های پیش‌فرض را تغییر دهید و این در حالی است که به صورت پیش‌فرض از اکثر زبان‌های برنامه‌نویسی مطرح پشتیبانی می‌کند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

- Java 
- C++
- JavaScript
- Python
- PHP
- Ruby
- SQL

با توجه به این که وُرک‌اِسپیس‌های این محیط توسعهٔ نرم‌افزار قابلیت اشتراک‌گذاری دارند، دولوپرها از تجربهٔ کدنویسی به مراتب بهینه‌تری برخوردار خواهند بود و تیم‌های برنامه‌نویسی می‌توانند روی پروژه‌ای واحد کار کرده و یا برخی وُرک‌اِسپیس‌ها را به برخی کاربران خاص اختصاص دهند. به گفتهٔ تیم طراحی اکلیپس:

ما در تلاش برای ساخت فضایی هستیم که هر کسی بتونه در توسعهٔ پروژه‌ها مشارکت داشته باشه بدون اینکه نیاز به نصب نرم‌افزاری باشه. پروژه‌هایی که در پلتفرم Che ساخته می‌شن، قابلیت این رو دارن که توسعه داده شده، به اشتراک گذاشته بشن و نسخه‌بندی‌های مختلفی داشته باشن.

Eclipse Che قابلیت دیگری دارد که این امکان را به کاربرانش می‌دهد تا کدهایی که می‌نویسند را به همان‌گونه‌ای که در معرض دید سایر دولوپرها قرار می‌گیرند، مشاهده کنند. تیم توسعهٔ اکلیپس ادعا می‌کند که این نرم‌افزار در نوع خود منحصربه‌فرد است و اولین پروژهٔ اپن‌سورس با چنین قابلیت‌هایی است.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon