Coffee Terminal Client: ابزاری برای کنترل قهوه‌ساز از طریق کامندلاین

Coffee Terminal Client: ابزاری برای کنترل قهوه‌ساز از طریق کامندلاین

برنامه‌نویسان باهوش عاشق بازی کردن با کدها و ساختن یک زندگی آسان برای خود و دیگران هستند. مثلاً Simone Margaritelli تصمیم به هَک دستگاه قهوه‌سازش به منظور کنترل فرایند ساخت قهوه از کامندلاین گرفت. به هر حال، این برنامه‌نویس خلاق پس از تست موفقیت‌آمیز سورس‌کدش، آن را در گیت‌هاب به صورت اپن‌سورس به اشتراک گذاشت. 

Coffee Terminal Client برنامه‌ای است که دولوپری به نام Simone Margaritelli که خود را یک قهوه‌دوست (کسی که زیاد قهوه می‌نوشد) معرفی می‌کند، ابداع کرد تا راحت‌تر و بهتر بتوان یک فنجان قهوه آماده کرد. وی یک دستگاه قهوه‌ساز هوشمند از آمازون خریداری کرد سپس اسکریپتی نوشت تا با استفاده از موبایل و اینترنت منزلش، بتواند دستگاه قهوه‌ساز را کنترل کند. به گفتهٔ این برنامه‌نویس:

از آنجایی که درک ساز و کار اپ‌های اندرویدی به صورت مهندسی معکوس نسبت به اپ‌های آی‌او‌اس ساده‌تره، تصمیم به معکوس کردن اون‌ها گرفتم. من یک‌بار یک برنامهٔ اندرویدی دانلود کردم و شروع به مطالعهٔ کلاس‌ها و متدهای مختلفش کردم.

برنامه‌نویس بودن Simone Margaritelli باعث می‌شد تا وی بیشتر ساعات خود را با کامپیوتر بگذراند و به همین دلیل هم احساس کرد به یک کنسول -چیزی که در دستگاه قهوه‌ساز در دسترس نیست- نیاز دارد؛ بنابراین روی برنامه‌های اندروید به صورت مهندسی معکوس و فهمیدن پروتکل‌های ارتباطی کار کرد تا بتواند برنامه‌ای پیاده‌سازی کند که به او اجازه دهد قهوهٔ خود را از طریق ترمینال سیستم‌عامل‌اش آماده کند!

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon