Cockpit: مدیریت سرورهای لینوکسی از طریق مرورگر

Cockpit: مدیریت سرورهای لینوکسی از طریق مرورگر

Cockpit یک ابزار مدیریتی است که مدیریت سرورهای لینوکسی را به مراتب آسان‌تر می‌کند بدین صورت که یک رابط گرافیکی در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم از طریق مرورگر تقریباً تمام تَسک‌هایی که یک سیس ادمین در طول روز با آن‌ها مواجه است را راحت‌تر به انجام برسانیم. در ادامه با مزایای استفاده از این ابزار جذاب آشنا می‌شویم.

چرا باید از Cockcpit استفاده کنیم؟
استفاده‌ٔ آسان و بی‌دردسر: کاک‌پیت این امکان را به مدیر سیستم می‌دهد تا در قسمت‌های مختلف سرور به گشت‌وگذار بپردازد و به راحتی تَسک‌هایی همچون راه‌اندازی کانتینر، مدیریت منابع ذخیره‌سازی، پیکربندی شبکه، لاگ‌گیری و فرا‌خوانی لاگ‌ها و غیره را به انجام برسانید (برای آشنایی بیشتر با کاربردهای کانتینر، به مقالهٔ Container چیست و چه تفاوت‌هایی با Virtual Machine دارد؟ مراجعه نمایید).

سازگاری با ترمینال: هم‌زمان می‌توانید از ترمینال و کاک‌پیت در کنار یکدیگر استفاده کنید و سوئیج‌ کردن بین این دو مشکلی بوجود نخواهد آورد و کاک‌پیت بدون مداخله، به کار خود ادامه می‌دهد. به طور مثال، سرویس یا پروسه‌ای که با کاک‌پیت شروع شده است را می‌توان از طریق ترمینال متوقف کرد؛ همچنین اگر خطایی در ترمینال رخ دهد، می‌توانید آن را در قسمت لاگ‌‌های کاک‌پیت از طریق مرورگر مشاهده کنید.

پشتیبانی از چند سرور به صورت هم‌زمان و بدون وقفه: می‌توانید چندین سرور را به صورت هم‌زمان مانیتور و مدیریت کنید. برای این منظور، فقط کافی است که سرور را در کاک‌پیت اضافه کنید؛ بدین‌ ترتیب، سرور مذکور در کنار سرور‌های دیگر تحت مدیریت قرار خواهد گرفت.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon