5 کتاب پیشنهادی بیل گیتس برای تابستان 1400

5 کتاب پیشنهادی بیل گیتس برای تابستان 1400

5 کتاب پیشنهادی بیل گیتس برای تابستان 1400

این کتاب ها چیزی برای اندیشیدن به من دادند، امیدوارم برای شما هم همین کار را بکنند.

وقتی یک کتاب را تمام می کنم و می خواهم تصمیم بگیرم کتاب بعدی چه چیزی باشد، معمولا بر اساس دلیل خاصی این کار را نمی کنم. بعضی وقتها یک کتاب عالی را می خوانم و به موضوع آن علاقه مند می شوم و چندین کتاب دیگر هم در همان موضوع می خوانم و در بعضی مواقع هم به توصیه های فردی که برایش ارزش قائل هستم، کتاب بعدی را انتخاب می کنم.

به تازگی متوجه شده ام که علاقه ی زیادی به رابطه ی پیچیده ی بین انسان و طبیعت پیدا کرده ام و دنبال کتاب هایی در این حوزه می گردم. شاید دلیل این علاقه مندی، ویروسی باشد که همه ی دنیا را درگیر کرده است یا شاید هم به فعالیت های من در یک سال اخیر، که صحبت درباره ی جلوگیری از بحران آب و هوایی است برمی گردد.

به هر دلیلی که باشد، بیشتر کتاب های موجود در لیست این تابستان من، درواقع شرحی است بر اتفاق هایی که در زمان درگیری انسان و دنیای اطرفش می افتد. موضوعاتی مثل چگونگی تلاش محقق ها برای خنثی کردن آسیب هایی که انسان به این سیاره وارد کرده، اینکه چگونه بدن انسان از او در برابر مهاجمان میکروسکوپی محافظت می کند، خاطرات رئیس جمهور آمریکا که درباره ی برطرف کردن خطرات نشت نفت است و یک رمان در مورد گروهی از مردم عادی که برای نجات درختان می جنگند. البته نگاهی جذاب هم به سقوط یکی از بزرگ ترین شرکت های آمریکا دارد.

امیدوارم در این تابستان داغ، حداقل یکی از این کتاب ها توجه شما را به خودش جلب کند.

 

هنگام خاموشی: غرور، توهم و سقوط جنرال الکتریک، به قلم توماس گریتا و تد مان.

چطور ممکن است شرکت بزرگ و موفق جنرال الکتریک شکست بخورد؟ من چندین سال است که در مورد این سوال فکر می کنم و بلاخره هنگام خاموشی بسیاری از سوالات من را پاسخ داد. نویسنده های این کتاب کمک می کنند ما نگاهی مناسب به اشتباه ها و اقدام های خطایی که در رهبری جنرال الکتریک رخ داده است بیندازیم.

این کتاب برای افرادی که در مجموعه ی خود، چه آن مجموعه کوچک باشد یا بزرگ، نقش رهبری دارند، چیزهای زیادی برای آموختن خواهد داشت.

❌متاسفانه این کتاب هنوز به زبان فارسی ترجمه و منتشر نشده است.

زیر آسمان سفید: طبیعت آینده، به قلم الیزابت کولبرت.

آخرین کتاب کولبرت، به زبانی ساده و سرراست تلاش کرده است عبارت "انسانیت در برابر طبعیت" را بررسی کند. خود او این کتاب را این طور توصیف کرده است: "کتابی درباره ی افرادی که تلاش می کنند مشکلاتی را حل کنند که توسط افرادی که تلاش می کنند مشکلات را حل کنند ایجاده شده است."

کولبرت درباره تعدادی از راه های مداخله ی مردم در طبیعت، از جمله محرک ژن و مهندسی ژئو، دو موضوعی که من به آنها علاقه مندم، نوشته است. مانند همه ی کتاب های او، خواندن این کتاب هم بسیار لذت بخش است. 

❌ متاسفانه این کتاب هنوز به زبان فارسی ترجمه و منتشر نشده است. ولی کتاب "انقراض ششم، یک تاریخ غیرطبیعی" اثر دیگری از این نویسنده است که با آن به شهرت جهانی دست یافت. این کتاب توسط انتشارات متعددی ترجمه و چاپ شده است.

سرزمین موعود، به قلم باراک اوباما

من تقریباً همیشه به کتاب های مربوط به روسای جمهور آمریکا علاقه مند بوده ام و به خصوص سرزمین موعود را دوست داشتم. این خاطرات مربوط به اوایل فعالیت باراک اوباما و همان مأموریتی است که اسامه بن لادن را در سال 2011 به قتل رساند. این کتاب نگاه جالبی است به اینکه هدایت یک کشور در زمان های پرچالش به چه صورت است.

✔ این کتاب توسط انتشارات متعددی در ایران ترجمه و چاپ شده است.

لینک خرید این کتاب از طاقچه

فراداستان، نوشته ریچارد پاورز. 

این کتاب یکی از غیرمعمول ترین رمان هایی است که در طی سال ها خوانده ام. Overstory زندگی 9 نفر را دنبال کرده و ارتباط آنها با درختان را بررسی می کند. برخی از شخصیت ها در طول کتاب دور هم جمع می شوند، در حالی که برخی دیگر، تنها باقی می مانند. هرچند این کتاب دیدگاهی بسیار افراطی نسبت به حفاظت از جنگل ها دارد، اما من با کارکترهای این داستان و علاقه ای که به هدفشان داشتند همراه شدم و این کتاب علاقه ی من برای یادگیری بیشتر درمورد درختان را برانگیخت. 

بیل گیتس در صفحه ی مقالات خود، با عنوان "این رمان نگاه من را به درختان تغییر دارد" به سراغ معرفی این کتاب می رود.

❌ این کتاب هم متاسفانه هنوز به زبان فارسی ترجمه و منتشر نشده است.

 

دفاع ظریف: علم جدید و فوق العاده سیستم ایمنی: حکایتی از چهار زندگی، نوشته مت ریچل. 

ریچل کتاب خود را قبل از همه گیری نوشت، اما با این مطالعه ی ارزشمند که درباره ی سیستم ایمنی بدن انسان است، به شما کمک می کند بفهمید برای جلوگیری از کووید19 چه چیزی لازم است. وی با تمرکز بر چهار بیمار، موضوع را قابل فهم و دسترس می کند، در این چهار حکایت هر یک از آنها مجبورند سیستم ایمنی بدن خود را به روشی مدیریت کنند. داستان های آنها نگاه فوق العاده جالبی به علم مصونیت ایجاد می کند.

❌ متاسفانه این کتاب هم به زبان فارسی ترجمه و منتشر نشده است.

این مقاله ترجمه ای آزاد از مقاله ای با همین عنوان در سایت GatesNotes است که می توانید مقاله ی اصلی را در اینجا مطالعه کنید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon