احتمال مسدود شدن شبکهٔ اجتماعی لینکداین در روسیه!

احتمال مسدود شدن شبکهٔ اجتماعی لینکداین در روسیه!

اگر لینکدین در رابطه با سوء‌ استفاده از قانون اطلاعات شخصی حکومتی، مرتکب جرمی شود، آنگاه سازمان تنظیم ارتباطات روسیه موسوم به Roskomnadzor، این شبکه‌ی اجتماعی مشهور را بلاک خواهد نمود. قانون اطلاعات شخصی روسیه شرکت‌ها را ملزم می‌کند که اطلاعات شخصی شهروندان روسیه را در داخل کشور نگهدارند که همین قانون مانع بزرگی برای تایید اجازه‌ی فعالیت بسیاری از شرکت‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی در روسیه است. برای مشاهده‌ی جزئیات بیشتر این خبر، با ما در سکان آکادمی همراه باشید.

سخنگوی لینکدین در این رابطه می‌گوید:

هدف لینکدین ایجاد فرصت‌های اقتصادی برای نیرو‌ی کار در سرتاسر دنیاست. از طرف دیگر دادگاه تصمیم‌گیری روسیه این امکان را دارد که اجازه‌ی دسترسی به لینکدین را برای میلیون‌ها کاربر ما در روسیه یا شرکت‌هایی که از لینکدین برای توسعه تجاری خود استفاده می‌نمایند، سلب کند. ما همچنان علاقه‌مند هستیم که با Roskomndazor در مورد استقرار داده‌هایشان به گفت‌وگو بنشینیم.

اما روسیه‌ معتقد است که لینکدین باید اطلاعات کاربران روسی را بر روی سرورهایی درون خاک این کشور ذخیره کند. علاوه بر این، دولت روسیه به فرآیند پردازش اطلاعات در رابطه با اشخاص ثالث ثبت‌نام نشده در سایت لینکدین نیز معترض است! قانون اطلاعات شخصی شهروندان روسیه در ماه سپتامبر 2015 به تصویب رسید و لینکدین اولین شرکتی بود که با قوانین سازمان تنظیم ارتباطات روسیه به‌مشکل برخورد.

رئیس‌ جمهور روسیه، آقای ولادمیر پوتین،  چند هفته‌ی پیش تهدید کرد که  تمام شرکت‌ها و دفاتر دولتی که از نرم‌افزارهای Microsoft استفاده می‌کنند را از بین خواهد برد چرا که شرکت Microsoft شبکه ی اجتماعی LinkedIn را تصاحب کرده است.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon