نگاهی به برخی از ویژگی های Android Studio 2.2

نگاهی به برخی از ویژگی های Android Studio 2.2

مدت زمان زیادی نیست که Android Studio 2.2 به همراه بهبود بسیاری از ویژگی‌ها و امکانات جدید توسط گوگل منتشر شده است. این IDE اپن سورس برنامه های اندرویدی برای ساختن سریع‌تر و هوشند‌تر برنامه‌ها، با APK Analyzer و Layout Inspector و بسیاری امکانات دیگر همراه شده است که در این مقاله قصد داریم به برخی از مهم ترین آن ها اشاره یی داشته باشیم.

نیاز به توضیح نیست که Android Studio برای توسعه برنامه‌ی آندروید استفاده می‌شود که بر پایه ی نسخه ی اپن سورسی از intelliJ است. گوگل حال و هوای اندرویدی اش را به intellJ اضافه کرده و آن را تحت مجوز متن‌باز Apache2 منتشر کرده است. امروزه این محیط توسعه نرم‌افزار توسط میلیون ها توسعه‌دهنده برای ساخت اپ های اندرویدی استفاده می‌شود. در ماه می، پیش‌نمایشی از نسخه ۲.۲ اندروید استدیو در کنفرانس توسعه‌دهنگان Google’s I/O منتشر شد.

تمرکز نسخه ی ۲.۲ اندروید استدیو حول سه محور اصلی می چرخد که عبارتند از سرعت، هوشمندی و پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف. با Layout Editor جدید این IDE، شما می‌توانید کدنویسی UI اپ خود را به مراتب سریع‌تر به انجام برسانید؛ همچنین شما با استفاده از APK analyzer جدید این نرم افزار می‌توانید اپلیکیشن های هوشمند‌تری توسعه دهید. اندروید استدیو به همراه ویژگی های جدیدی که در گوشه و کنار برنامه جاسازی شده اند در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است.

10 ویژگی عمده Android Studio 2.2 
- Layout Editor جدید به همراه ابزار‌های کار‌آمد برای پشتیبانی ConstraintLayout
- پنجره دسیار جدید برای ادغام سرویس Firebase به برنامه
 - Layout Inspector جدید برای بررسی کردن Layout Hierarchy با توجه به اجرا شدن برنامه در دستگاه یا شبیه‌ساز
- محیط کد توسعه‌نرم‌افزار از IntelliJ 15 به IntelliJ 2016.1 به‌روزرسانی شده‌است.
- بهبود در اجرای سریع برنامه‌ها
- APK Analyser جدید برای بازرسی پکیج ها
- ابزار تست ضبط Espresso جدید برای ساخت تست شخصی‌سازی شده رابط‌کاربری
- بهبود اجرایی توسط Build Cache جدید
- نمونه کد مرورگر جدید برای جست‌جو کد نمونه در اندروید استدیو
- یکپارچگی جدید C++/C با Cmake و ndk-build

لازم به ذکر است که  به‌ خاطر اپن سورس بودن این IDE، همه می‌توانند سورس کد اندروید استدیو را بگیرند و بسته به نیاز خود تغییراتی در آن ایجاد نمایند. اگر شما نسخه قدیمی‌تری از اندروید‌ استدیو را مورد استفاده قرار می دهید، می‌توانید برای بروزرسانی‌‌های جدید، منو کاربری را بررسی کنید و اگر هم این اولین باری است که می خواهید اندروید استودیو را روی سیستم خود نصب کنید، می توانید با مراجعه با لینک اصلی اندروید استودیو، نسخه ی مورد نیاز خود را بگیرید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon