سامسونگ در صدد است تا سیستم عامل Tizen را جایگزین Andoid کند

سامسونگ در صدد است تا سیستم عامل Tizen را جایگزین Andoid کند

شرکت کره یی سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین سازنده ی گوشی های اندرویدی بر آن شده تا در آینده یی نزدیک تمامی دیوایس های هوشمند خود را به جای سیستم عامل اندروید گوگل، با سیستم عامل تایزن اختصاصی خود تجهیز کند. وقتی پای اندروید به میان می آید، شرکت سامسونگ را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین شریک تجاری گوگل قلمداد کرد اما این در حالی است که این شریک تجاری بزرگ گوگل تصمیم به خودکفایی گرفته است! برای قرار گرفتن در جزئیات بیشتر این خبر، با سکان آکادمی همراه باشید.

سری گوشی های گلکسی سامسونگ به علاوه ی یکسری از دیگر محصولات این شرکت بر پایه ی سیستم عامل اندروید گوگل روانه ی بازار شده اند که شاید بیش از پیش به محبوبیت سیستم عامل اندروید کمک کرده باشند. به گزارش روزنامه ی The Korea Times، مدیران این شرکت در صدد هستند تا در آینده از سیستم عامل اپن سورس خود تحت عنوان تایزن که بر پایه ی کرنل لینوکس است در محصولات این شرکت بهره بگیرند. این تصمیم اخیر سامسونگ به منزله ی حرکتی در جهت کاهش وابستگی محصولات این شرکت به سیستم عامل اختصاصی گوگل است. البته لازم به ذکر است که سیستم عامل تایزن چیز جدیدی نیست چرا که در گذشته این شرکت یکسری محصولات خود را با Tizen OS روانه ی بازار کرده اما در آن زمان این پلتفرم جزو اولویت های سامسونگ نبوده است. به گفته ی یکی از مدیران اجرایی سامسونگ:

اگر شرکتی اکوسیستم اختصاصی خود را نداشته باشد، هیچ آینده ی درخشانی برایش نمی‌توان متصور شد. توجه داشته باشید که تایزن فقط پلتفرمی برای دستگاه‌های موبایل نیست و کاربری آن بیش از این حرف‌ها است …

این مدیر اجرایی که خواسته نامش فاش نگردد، اظهار داشته که سامسونگ مدل های Z1 و Z3 را روانه ی بازار هند کرده تا از این سیستم عامل فیدبک بگیرد. شایان ذکر است که در سه ماهه ی اول سال ۲۰۱۶، سامسونگ توانسته ۶۴ میلیون دستگاه از سری Z را در کشور هند به فروش برساند و این آمار و ارقام حاکی از آن است که ظاهراً کاربران هندی توانسته اند با این سری از محصولات سامسونگ ارتباط خوبی برقرار سازند.

جدای از ابزارهای هوشمندی همچون موبایل، تبلت و ساعت، سامسونگ قصد دارد تا از سیستم عامل تایزن در دیوایس های مرتبط با اینترنت اشیاء نیز استفاده کند که از جمله ی این دیوایس ها می‌توان به دوربین، تلویزیون، یخچال فریزر و … اشاره کرد.

اگر چه که این تصمیم سامسونگ شاید در دراز مدت به نفع این شرکت باشد اما از دید برخی کارشناسان، توسعه ی سیستم عامل اختصاصی تایزن برای سامسونگ کمی بلندپروازانه است. در‌ واقع همان‌ طور که نبود اپلیکیشن های مناسب و کافی در کنار توسعه دهندگانی که علاقمند به توسعه ی اپ برای Windowds 10 Mobile منجر به کاهش سهم بازار این دیوایس ها شد، به نظر می‌رسد که به سختی بتوان توسعه دهندگان که عادت کرده‌اند با زبان جاوا برای سیستم عامل اندروید گوگل اپ بنویسند را مجاب کرد تا علاقمند به توسعه ی اپ بر بستر تایزن شوند!

شما چه فکر می کنید. آیا سامسونگ با این تصمیم خود به موفقیت‌هایی بیش از گذشته دست پیدا خواهد کرد یا شکست خواهد خورد؟ نظرات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon