نسخه ی جدید مرورگر TOR با پشتیبانی بهتر HTML5 و اصلاحات امنیتی

نسخه ی جدید مرورگر TOR با پشتیبانی بهتر HTML5 و اصلاحات امنیتی

تیم توسعه ی مرورگر TOR، اولین نسخه ی پایدار این مرورگر را که بر پایه ی فایرفاکس طراحی شده، منتشر کرده است. این نسخه ی اخیر، تغییرات متعددی دارد و برای کاربرانی که نگران حریم شخصی خود هستند، مسائل امنیتی را بهبود بخشیده است. برای آشنایی بیشتر با جزئیات این نسخه ی جدید، با سکان آکادمی همراه باشید.

آخرین نسخه ی مرورگر TOR Browser 6.0 مبتنی بر نسخه ی فایرفاکس 45-ESR است. این نسخه از فایرفاکس با ویژگی هایی چون پشتیبانی از فناوری های مدرن و واسط گرافیکی کاربر (GUI) با شکل و شمایلی جدید منتشر شده است.

ویژگی ها و پیشرفت های TOR Browser 6.0 
این نسخه شامل تغییراتی در نحوه ی اجرای فایل های ویدیویی در وب است. TOR Browser 6.0 ویدیوهای HTML5 در یوتیوب را بهتر پشتیبانی می کند. این ویژگی به شکل خودکار کاربر را به HTML5 وابسته تر می کند و او را از پلاگین فلش بی نیاز می کند. به علاوه، این ویژگی سبب می شود که ریسک های امنیتی مرتبط با فلش که منجر به افشای آدرس IP کاربر می شوند، برای همیشه حذف شوند.

تیم TOR این نسخه را به منظور کاربری ساده تر در سیستم هایی با سیستم عامل OS X ارائه کرده اند. کاربران مکینتاش که با مشکل مداخلات Gatekeeper مواجه بودند، اکنون به سادگی می توانند از این مرورگر استفاده کنند. تغییر بزرگ دیگر، پشتیبانی از آخرین استانداردهای جاوا اسکریپت و Push API برای نوتیفیکیشن های پویا است.

عدم پشتیبانی از گواهی نامه های SHA-1 
مرورگر TOR Browser 6.0 با تبعیت از مرورگرهایی چون کروم، فایرفاکس و مایکروسافت اج، پشتیبانی از گواهی نامه های SHA-1 را حذف کرده است. این بزرگترین تغییر امنیتی ایجاد شده در این مرورگر وب است. تیم TOR علاوه بر حل مشکل جدی DLL Hijacking، مکانیزم به روزرسانی نرم افزار را نیز بهبود بخشیده است (لازم به ذکر است که SHA-1 الگوریتمی برای رمزنگاری دیتا است که با وجود الگوریتم های جدیدی همچون MD5 و غیره، خیلی حرفی برای گفتن ندارد.)

موتورهای جستجو در TOR 
اخیراً پروژه ی TOR شکایت هایی مبنی بر استفاده از موتور جست و جوی DuckDuckGo به جای Disconnect در فروم های خود دریافت کرده است. تیم TOR اعلام کرده است که در حال حاضر که Disconnect به API های جست و جوی گوگل دسترسی ندارد، لذا نتایج موتور جست و جوی DuckDuckGo را به نمایش می گذارد. 

با مراجعه به لینک دانلود مرورگر TOR Browser 6.0، می توانید نسخه ی جدید این مرورگر را نصب کرده و نظرات خود را پیرامون تغییرات صورت گرفته در آخرین نسخه با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon