بهترین کتاب‌های آموزش برنامه‌نویسی که تاکنون خوانده‌اید کدامند؟

بهترین کتاب‌های آموزش برنامه‌نویسی که تاکنون خوانده‌اید کدامند؟

راه‌های زیادی برای فراگیری اصول برنامه‌نویسی فارغ از اینکه چه زبانی مد نظر ما است وجود دارد که از آن جمله می‌توان به کلاس‌های آموزشی، ویدیوهای آموزش برنامه‌نویسی در یوتیوب، آموزش آنلاین، بوت‌کمپ‌ها و غیره اشاره کرد. علاوه بر این گزینه‌ها، برخی از کدآموزان هستند که تمایل دارند تا به روش سنتی یا بهتر بگوییم از طریق #کتاب به یادگیری برنامه‌نویسی بپردازند و در همین راستا، در این پست قصد داریم فضایی ایجاد کنیم تا برنامه‌نویسان باتجربه بتوانند تجربیاتی که از خواندن کتاب‌های برنامه‌نویسی داشته‌اند را به اشتراک بگذارند تا راه‌گشای کدآموزان تازه‌کار باشد.

پیش از معرفی بهترین کتاب یا کتاب‌های برنامه‌نویسی و توسعهٔ نرم‌افزار که تاکنون مطالعه نموده‌اید، حتماً به این نکته توجه داشته باشید که دیدگاه شما اصطلاحاً Can Make or Break. به عبارت دیگر، در صورتی که کتابی را در زمینهٔ خاصی مثلاً آموزش زبان پایتون معرفی کنید که واقعاً نتوان برچسب بهترین را روی آن زد، این پیشنهاد شما می‌تواند زمان کاربری که به شما اعتماد کرده را هدر دهد (Break) اما در مقابل، اگر تجربیات واقعی خود از مطلعهٔ یک کتاب آموزش برنامه‌نویسی و نتایج حاصله از مطالعهٔ آن را به شکلی واضح و شفاف در اختیار سایر کاربران قرار دهید، توانسته‌اید به فرایند یادگیری یک فرد مبتدی که علاقمند به یادگیری اصول برنامه‌نویسی است جهت دهید (Make).

خواهشمند است در صورتی که کتاب مد نظر فارسی است و یا به زبان فارسی ترجمه شده، نام مؤلف/مترجم و انتشارات و یا لینک خرید کتاب در فروشگاه‌های آنلاین کتاب را ابتدا از طریق سرویس goo.gl کوتاه کرده، سپس به اشتراک بگذارید. در صورتی هم که کتاب انگلیسی است، معرفی نام نویسنده، انتشارات و لینک خرید کتاب در آمازون نیز به یافتن سریع‌تر کتاب کمک خواهد کرد. 

حال به اصل مطلب بپردازیم. بهترین کتاب برنامه‌نویسی که تاکنون مطالعه کرده‌اید چه نام داشته و چرا برچسب بهترین کتاب آموزش برنامه‌نویسی را روی آن می‌زنید؟ نقاط قوت و ضعف کتاب کدامند؟ آیا کتاب مد نظر مستلزم مطالعهٔ سایر کتاب‌های پیش‌نیاز است؟ آیا کتاب مد نظر شما برای کاربران مبتدی نوشته شده است یا اینکه نویسنده فرض را بر آن گذاشته که خواننده خیلی از چیزها را می‌داند؟ از طریق بخش نظرات این پست، لطفاً نظرات، دیدگاه‌ها و تجربیات کتاب‌خوانی خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon