PacVim: گیمی برای آموزش کار با ادیتور Vim

PacVim: گیمی برای آموزش کار با ادیتور Vim

در این پست قصد داریم گیمی سرگرم کننده با تِم کلاسیک را به علاقه‌مندان Vim برای یادگیری بهتر وسریع‌‌تر این ابزار محبوب کامیونیتی (جامعه) لینوکس و اپن‌سورس معرفی کنیم. 

Vim چیست؟ 
اگر از طرفداران پر و پا قرص سیستم‌عامل‌ گنو/لینوکس و به طور کلی خانوادهٔ یونیکس هستید، حتماً نام ویرایشگر متن Vim را شنیده‌اید. Vim نسخهٔ به اصطلاح کِلون‌شدهٔ رقیب قدیمی‌تر خود یعنی ویرایشگر متن VI است. به طور کلی، ‌Vim قابلیت‌ها و امکانات بیشتری نسبت به VI در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این ادیتور قدرتمند که اولین ریلیس (نسخهٔ منتشر شده) آن در سال ۱۹۹۱ به دنیای اپن‌سورس ارائه شد، همواره یکی افتخارات دنیای اپن‌سورس بوده‌ است و در نظرسنجی‌های انجام شده توسط استک‌اور‌فلو در سال‌های اخیر، یکی از محبوب‌ترین ابزار‌های موجود برای دولوپرها و سیس ادمین‌های لینوکس است.

معرفی PacVim
PacVim گیمی است که توسط دولوپری به نام Jamal Moon توسعه داده شده است. به گفتهٔ این دولوپر:

Vim ابزاری عالی برای ویرایش کده اما بسیاری از افراد مبتدی از سخت و طولانی بودن مسیر یادگیریش گلایه می‌کنن. من نتونستم راهی سرگرم‌کننده و رایگان برای یادگیری فرمان‌های این ادیتور پیدا کنم و به همین دلیل تصمیم گرفتم خودم راهی بسازم و بالاخره PacVim رو ساختم که گیمی سرگرم‌کننده هست که از بازی کلاسیک PacMan الهام‌ گرفته شده و این امکان رو به شما می‌ده تا فرمان‌های ویم رو در حین بازی یاد بگیرید.

چگونه با PacVim بازی کنیم؟
در این بازی، شما باید PacMan که با رنگ سبز مشخص شده را از Ghosts (ارواح) که با رنگ قرمز مشخص شده دور نگاه دارید و این کار را باید با حرکت دادن PacMan توسط فرمان‌های ویم انجام می‌دهید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon