گروه تروریستی داعش برای جذب پیروان بیشتر اولین اپلیکیشن اندروید خود را روانه ی بازار کرد

گروه تروریستی داعش برای جذب پیروان بیشتر اولین اپلیکیشن اندروید خود را روانه ی بازار کرد

طبق گزارش های منتشر شده، گروه تروریستی داعش برای آن که بتواند در مورد ترورهایی که انجام می دهد تبلیغات بیشتری کند، اولین اپلیکیشن اندرویدی رسمی خودش را منتشر کرده است. این اپلیکیشن اساساً نسخه موبایلی رادیو البیان است و با این هدف ساخته شده است که به جذب پیروان جدید بپردازد. حالا گروه تروریستی داعش می تواند با استفاده از این اپلیکیشن اندرویدی به راحتی و به صورت 24 ساعته و دائم در مورد ترورهای خودش تبلیغ کند و برای جذب و استخدام نیروهای جدید اقدام کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این خبر، با سکان آکادمی همراه باشید.

این App توسط گروهی از تحلیلگران وب در سایت Vocative کشف شده است و آن ها اعلام کردند که این برنامه در رسانه های گروهی و انجمن داعش بین هواداران این گروه توزیع شده است. تا به حال، ایستگاه رادیویی Al-bayan به طور یکسره و آنلاین به تبلیغ در مورد گروه تروریستی داعش می پرداخت اما حالا با آمدن این اپلیکیشن وضع بدتر هم خواهد شد. طبعاً این اپلیکیشن به صورت آنلاین از طریق گوگل پلی قابل دانلود نیست ولی می توان فایل APK آن را دانلود و روی هرگونه دیوایس اندرویدی نصب کرد. گروه تروریستی داعش از تمام افرادی که خارج از قلمروشان -سوریه و عراق- هستند دعوت کرده است که از این اپلیکیشن استفاده کنند. 

یکی از حامیان داعش در توییتر اعلام کرد که "استفاده از این اپلیکیشن اندروید برای رادیو Al-bayan، نقشه ی شگفت انگیزی است. ما تا حالا باید لینک ها را از طریق رادیو دنبال می کردیم ولی الان همه چیز دست خودمان است و هر وقت که بخواهیم می توانیم به آن دسترسی داشته باشیم." بعد از نشر این پیام اکانت شخص مذکور در توییتر مسدود شد.

این خبر یک ماه بعد از این که معلوم شد Amaq Agency (یکی از حامیان معروف گروه داعش) برنامه ی پیام رسان سری خودش را برای کمک به طرفداران داعش و ایجاد ارتباط بین آنها توسعه داده است، منتشر شد.

در گذشته گروه تروریستی داعش برای جذب نیروهای جدید و پذیرفتن مسئولیت حملات تروریستی از رادیو البیان استفاده می کرد. در آن زمان این رادیو منبع خبری مهمی در ارتباط با این گروه بود. با وجود این که لینک این ایستگاه رادیویی به صورت آنلاین وجود دارد، با تنظیم کردن فرکانس رادیویی FM در سوریه، عراق و لبنان هم می توان به آن دستیابی پیدا کرد.

دولت ها از شرکت های فناوری خواسته اند تا حامی دولت باشند و برای جلوگیری از فعالیت های گروه های تروریستی مانند داعش با دولت همکاری کنند. شرکت گوگل در گزارشی اعلام کرده است که یک برنامه جدید ساخته اند به این منظور که  اگر عبارتی مثل Be jihadi (جهادی شدن) به صورت افراطی در گوگل جستجو شود، جلوی این قضیه گرفته شود. همین طور گوگل خواستار  گرفته شدن جلوی رشد گروه تروریستی داعش در اینترنت شده است. نظر شما چیست؟ آیا روزی را خواهیم دید که دولت ها به جای حرف زدن، واقعا اقدامی در جهت براندازی این گروه تروریستی کنند؟ نظرات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon