آیا می دانستید شرکت های Google ،Apple و Facebook هر ثانیه چقدر پول در می آورند؟

آیا می دانستید شرکت های Google ،Apple و Facebook هر ثانیه چقدر پول در می آورند؟

شرکت های فناوری می توانند پول خیلی زیادی را به دست آورند و این هم به خاطر جذابیت خدمات و محصولاتی است که در اختیار End-user ها می گذارند. در حقیقت از نظر میزان سرمایه ی بازار، شرکت هایی مانند Apple ،Alphabet ،Microsoft و Facebook همگی توانسته اند رقبای نزدیک خود -یعنی شرکت های بزرگ نفتی- را پشت سر بگذارند و این در حالی است که امروزه حوزه ی فناوری به مراتب بزرگ تر از نفت شده است. در ادامه با سکان آکادمی همراه باشید تا از طریق تحلیل و نمایش دیتا در قالب یک تصویر، با میزان درآمد شرکت های بزرگ حوزه ی فناوری در هر ثانیه آشنا شوید.

روی هم رفته، سود خالص این شرکت ها در هر ثانیه بیشتر از 2000 دلار و در هر دقیقه بیشتر از 140000 دلار می باشد. البته درآمد همه ی شرکت ها  هم در یک سطح نیست؛ مثلاً شرکت Apple درآمد اش خیلی بیشتر از سایر رقبا بوده -چیزی در حدود 50 درصد از کل سود- ولی در مقابل، شرکت های Twitter ،Pandora و Yelp وضع مالی خوبی ندارند.

به هر حال، بعضی از کارشناسان بر این باورند که انباشته شدن ثروت و سرمایه در سیلیکون ولی -نام منطقه ای در ایالات متحده که مرکز تکنولوژی می باشد- باعث ایجاد مشکلاتی در اقتصاد جهانی شده است و بعضی دیگر عقیده دارند که باید میزان پرداخت مالیات را برای این شرکت های فناوری افزایش داد.

نظر شما چیست؟ آیا شرکت های فعال در حوزه ی فناوری در داخل ایران هم نسبت به سایر حوزه ها از درآمد به مراتب بهتری برخورداند؟ نظرات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon