عرضهٔ امولاتور اپن‌سورس برای کنسول بازی Nintendo Switch

عرضهٔ امولاتور اپن‌سورس برای کنسول بازی Nintendo Switch

Yuzu یک امولاتور اپن‌سورس از سازندگان Citra برای Nintendo Switch است و این در حالی است که این امولاتور پرتابل بوده و با زبان برنامه‌نویسی ++C نوشته شده است و در سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک قابل اجرا است (جالب است بدانید که با استفاده از این کنسول بازی امکان آموزش اصول کدنویسی به کودکان هم فراهم شده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر، به مقالهٔ آموزش کدنویسی به کودکان این بار با Nintendo Switch مراجعه نمایید).

پیش از این گفتیم که یوزو اپن‌سورس است و این ابزار تحت لیسانس GPLv2 عرضه شده است. در توسعۀ یوزو، پرتابل بودن اهمیت زیادی داشته است و به همین دلیل برای هر سه پلتفرم ویندوز، لینوکس و مک توسعه داده شده است.

این پروژه در بهار سال 2017 توسط Bunnei، یکی از نویسندگان اصلی امولاتور محبوب Citra 3DS راه‌اندازی شد تا Nintendo Switch را مورد آزمایش و تحقیق قرار دهد و به دلیل شباهت‌های Nintendo Switch و Citra 3DS، یوزو به عنوان یکی از زیرشاخه‌های Citra توسعه داده شد (در ماه‌های اول توسعه، یوزو یک پروژه‌ٔ خصوصی بود که پیشرفت چندانی نداشت اما با محبوبیت مهندسی معکوس Switch و توسعۀ Homebrew، کار روی یوزو نیز شتاب گرفت). در واقع، باتوجه به این که هر دو پلتفرم دارای معماری یکسانی هستند، به نظر هم می‌رسد که در کنار یکدیگر پیشرفت دوچندانی کنند.

در ژانویهٔ 2018، تیم یوزو توسط دولوپرهای Citra شکل گرفت و این پروژه به صورت عمومی منتشر شد و با مراجعه به ریپازتوری گیت‌هاب یوزو، می‌توانید به سورس‌کد این پروژه دست یابید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon