10 مورد از بهترین پلاگین‌های مورد استفاده در سایت‌های وردپرسی

10 مورد از بهترین پلاگین‌های مورد استفاده در سایت‌های وردپرسی

اگر پیش از این با سایت‌های وردپرسی سروکار داشته‌اید، حتماً می‌دانید که پلاگین‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های این وب‌سایت‌ها هستند. در واقع، پلاگین‌ها می‌توانند یک سایت بی‌روح و خسته‌کننده را به سایتی زیبا، جذاب و کاربردی تبدیل کنند. نیاز به حدس زدن نیست که در این مقاله می‌خواهیم در مورد پلاگین‌های سیستم مدیریت محتوای Wordpress بحث کنیم؛ به عبارت دیگر، در این مقاله قصد داریم تا 10 مورد از بهترین پلاگین‌های وردپرس را یک‌به‌یک برای شما نام برده و بگوییم که چرا باید از آن استفاده‌ کنید.

Backup Buddy
اولین پلاگینی که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، پلاگین Backup Buddy است. برای این پلاگین گزینه‌های جایگزین دیگری مانند Dropbox Backup نیز وجود دارد، همچنین می‌توانید بکاپ‌گیری را به صورت دستی نیز انجام دهید اما آسان‌ترین راه‌ بکاپ‌گیری، استفاده از Backup Buddy است. این پلاگین، سایت شما را در یک فضای کلود ذخیره می‌کند. تنها با یک بار نصب و تنظیم نمودن این پلاگین، خیال شما برای همیشه از بکاپ‌گیری سایت آسوده خواهد بود. از آن پس، فقط هنگامی موضوعی به نام بکا‌پ ذهن شما را مشغول خواهد کرد که سایت شما با مشکلی مواجه شده باشد و در آن زمان هم Backup Buddy به یاری شما خواهد آمد.

Yoast SEO
شاید با شنیدن نام Yoast SEO گزینه‌های دیگری مانند WordPress SEO یا SEO Journal  نیز به ذهن بیایند، اما هیچ کدام از آن‌ها به خوبی Yoast SEO نیستند! این پلاگین سال‌ها مسئولیت سئوی سایت‌های مختلف کوچک و بزرگ را بر عهده داشته، به تدریج اشکالات آن برطرف شده و واقعاً یکی از بهترین‌ها است. Yoast بخشی از سئو که مرتبط با ساختار وب‌سایت شما است را به عهده می‌گیرد و دیگر نیازی نیست تا شما ذهن خود را درگیر این مسئله کنید بلکه صرفاً می‌توانید روی محتوا که از اهمیت بسزایی برخوردار است متمرکز شوید.

W3 Total Cache
اگر بر قرارگیری یک پلاگین در فهرست بهترین‌ها توافق عمومی وجود داشته باشد، آن پلاگین چیزی نیست جز W3 Total Cache. به طور خلاصه می‌توان گفت که کار این پلاگین افزایش سرعت بارگذاری سایت است. پلاگین W3 Total Cache دیتای وب‌سایت شما را کَش می‌کند و بدین ترتیب نیازی نیست تا هر بار همه چیز دوباره بارگذاری شود و در نتیجه سرعت بارگذاری سایت افزایش می‌یابد که در نهایت سایت شما از نظر موتورهای جستجو، رتبۀ بهتری دریافت خواهد کرد.

Contact Form 7
Contact Form 7 پلاگینی است که تاکنون مورد استفادهٔ میلیون‌ها کاربر وردپرسی قرار گرفته است و این در حالی است که هیچ پلاگین دیگری در راحتی طراحی و کاربرد، به پای آن نمی‌رسد. با استفاده از این پلاگین می‌توانید هر تعداد فیلد که خواستید را به فرم خود اضافه کنید. این پلاگین بسیار سبک بوده و سرعت بارگذاری سایت را کاهش نمی‌دهد. در یک کلام، Contact Form 7 یک فرم‌ساز ساده است که درخواست‌ها را دریافت نموده و آن‌ها را مستقیماً به ایمیل شما ارسال می‌کند.

OptinMonster
زمینۀ کاری وب‌سایت شما هرچه که باشد، یکی از کلیدهای موفقیت آن مخاطبانی هستند که با ایمیل خود در سایت شما اشتراک گرفته‌اند؛‌ بنابراین باید برای افزایش تعداد آن‌ها حداکثر تلاش خود را به کار گیرید. هم OptinMonster و هم Sumome می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند و این در حالی است که هر دو پلاگین‌ نسخه‌های رایگان و پولی دارند. پس قبل از اینکه نسخۀ غیررایگان یکی از آن‌ها را خریداری کنید، مدتی از نسخۀ رایگان آن استفاده کنید تا از مناسب بودن آن مطمئن شوید.

Soliloquy Slider
واقعیت این است که استفاده از اسلایدر، سرعت بارگذاری سایت را کاهش می‌دهد اما اگر علیرغم این مسئله واقعاً قصد دارید از اسلایدر استفاده کنید، ما پلاگین Soliloquy Slider را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برخلاف سایر پلاگین‌های اسلایدر که ساختار و تنظیمات پیچیده‌ای دارند، این پلاگین ساده بوده و استفاده از آن راحت است.

Floating Social Bar
به تِم وب‌سایت خود نگاهی بیندازید. آیا دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی در آن وجود دارد؟ اگر وجود دارد که هیچ، اما اگر فاقد این گزینه است، پلاگین Floating Social Bar می‌تواند یک پلاگین حیاتی برای سایت شما باشد. این پلاگین دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را به صورت یک نوار شناور، به صفحات سایت شما اضافه‌ می‌کند.

Table of Content Plus
اگر در وب‌سایت خود مقالات طولانی منتشر می‌کنید، بهتر است فهرستی از موارد مورد بحث در آن را در اختیار کاربران قرار دهید تا سردرگم نشوند و بدانند که هر بخش به چه بحثی اختصاص دارد. برای این منظور، پلاگین Table of Content Plus گزینۀ مناسبی است (البته اگر سایت شما یک سایت خدماتی بوده و قصد وبلاگ‌نویسی ندارید، این پلاگین زیاد برای سایت شما ضروری نیست).

Disqus Comment / Facebook Comment
ممکن است مخاطبان شما بخواهند در ذیل پست‌های سایت نظر بدهند. اگر این امکان برای آن‌ها فراهم نباشد، این فرصت را از دست خواهید داد و این در حالی است که به منظور ایجاد یک تجربهٔ کاربری بهتر، شما نباید اجازه دهید چنین اتفاقی رخ بدهد. با استفاده از پلاگین‌های‌ Disqus Comment و Facebook Comment می‌توانید این امکان را برای کاربران فراهم آورید و به زودی شاهد تأثیرات مثبت آن در ترافیک سایت خود باشید.

Login Lockdown
Login Lockdown یکی از مهم‌ترین پلاگین‌هایی است که باید بر روی سایت ورد‌پرسی خود نصب نمایید. این پلاگین سایت شما را از فعالیت‌های ناخواسته حفظ می‌کند. به عبارت دیگر، حتماً می‌دانید که هر کسی می‌تواند بارها‌ و بارها با استفاده از پسوردهای تصادفی تلاش کند تا به سایت شما وارد شود و هیچ سیستم پیش‌فرضی برای متوقف نمودن ربات‌ها و کامپیوترهایی که در حال تلاش برای هک سایت شما هستند وجود ندارد. به همین خاطر است که باید از پلاگین Login Lockdown استفاده کنید تا هیچ‌کس بدون داشتن کلمۀ عبور، امکان ورود به سایت شما را نداشته باشد.

سخن پایانی
برای داشن یک وب‌سایت موفق، هم باید بدانید استفاده از کدام پلاگین‌ها ضروری است و هم باید بدانید از کدام پلاگین‌ها اصلاً نباید استفاده کنید! پلاگین‌هایی وجود دارند که سبب سنگین شدن سایت و کندی آن می‌شوند؛ بنابراین اگر در سایت وردپرسی خود از پلاگین‌های سنگینی استفاده نموده‌اید، بهتر است استفاده از آن‌ها را کنار بگذارید (منظور ما فقط غیرفعال کردن این پلاگین‌های سنگین نیست، بلکه باید آن‌ها را به طور کامل حذف کنید).

به طور کلی هیچ پلاگینی وجود ندارد که ۱۰۰٪ با نیازها و انتظارات شما سازگار باشد. ایده‌آل‌گرا نباشید و پلاگین‌هایی را انتخاب کنید که بیشترین تطابق را با خواسته‌های شما دارند. از تست کردن مستقیم هر پلاگین جدیدی که می‌بینید خودداری نموده و قبل از اینکه در مورد استفاده کردن یا نکردن از یک پلاگین تصمیم بگیرید، حتماً آن را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده و سعی کنید بهترین‌ها را انتخاب کنید (حتی توصیه می‌کنیم که آن‌ را اول به صورت لوکال تست کنید).

شما استفاده از چه پلاگین‌هایی را ضروری می‌دانید و فکر می‌کنید از کدام پلاگین‌های وردپرس باید دوری کرد؟ نظرات، دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon