بالاخره مارک زاکربرگ مدرک خود را از دانشگاه هاروارد خواهد گرفت!

بالاخره مارک زاکربرگ مدرک خود را از دانشگاه هاروارد خواهد گرفت!

شاید شما هم افراد زیادی را در حوزه تکنولوژی بشناسید که به منظور راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود، درس و تحصیل دانشگاه را برای این‌که به هدفشان برسند ترک کرده‌اند؛ یکی از این اشخاص، مارک زاکربرگ -بنیانگذار شبکهٔ اجتماعی فیسبوک- است (البته آقای زاکربرگ مدت زمان بیشتری را نسبت به سایرین از تحصیل دور مانده است!) مارک زاکربرگ به مدت 12 سال تحصیل در دانشگاه هاروارد را ترک کرده است و امسال یعنی در سال 2017 به عنوان دانشجوی افتخاری در این دانشگاه مشغول به تحصیل شده است.

بر اساس مطلبی که در وبسایت دانشگاه هاروارد گذاشته شده است:

رهبری هوشمندانه مارک زاکربرگ توانسته تغییرات عظیمی در نحوهٔ تعاملات اجتماعی جامعه جهانی ایجاد کند؛ نوآوری‌هایی در این صنعت وجود دارند که بعضاً به عنوان رقیبی برای فیسبوک به‌حساب می‌آیند. همان‌طور که بیان شد، نوآوری‌های این‌گونه باعث تغییرات چشمگیری در تعاملات روزمرهٔ ما شده است. 

رئیس دانشگاه هاروارد -Drew Faust- این نکته را گفته که اشخاص کمی وجود دارند که به‌عنوان رقیب برای مارک به‌حساب می‌آیند که بتوانند تغییرات عظیم اینچنینی را به‌وجود بیاورند و در عین حال نسبت به بعضی مسائل مانند ارتقاء علم، ایجاد فرصت‌های جدید، ارتقاء آموزش‌وپرورش متعهد باشند و این موارد را پیگیری نمایند.

مارک زاکربرگ تنها کسی نیست که قبل از به پایان رسیدن تحصیلات، آن‌را رها کرده باشد و در حوزهٔ کاری خویش موفق شده باشد. بیل گیتس و استیو جابز هر دو تحصیل را رها کردند؛ همچنین بنیانگذار پی‌پل -Peter Thiel- نیز ترک تحصیل کرده و شخصی است که به دانشجویان نخبه 100000 دلار پیشنهاد می‌کرد تا تحصیل را رها کنند و در یک استارتاپ فعالیت کنند.

اکنون نوبت شما است که برای ما بگویید آیا تاکنون همچون این افراد خواسته باشید تا درس و تحصیل را برای پیشبرد استارتاپ خود رها کنید؟ منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon