برنده 17 ساله این دوره از مسابقات Code-In گوگل در خانه اینترنت ندارد!

برنده 17 ساله این دوره از مسابقات Code-In گوگل در خانه اینترنت ندارد!

جایزه این دوره از مسابقات Code-In گوگل، برای اولین بار به یک نوجوان 17 ساله از کامرون تعلق گرفت؛ این قهرمان کدزنی 17 ساله که انجی کالینز گبه نام دارد، اهل منطقه‌ای تحت عنوان بامندا است که به تازگی اینترنت آن توسط دولت و به دلیل مبارزه با اعتراضات گسترده مردم قطع شده است اما این در حالی است که انجی به دلیل علاقه‌اش به فضای آنلاین، در خانهٔ یکی از اقوام خود در شهر یوند -پایتخت کشور کامرون- زندگی می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این نوجوان موفق -اما در عین حال فقیر- در ادامه با سکان آکادمی همراه باشید.

این نوجوان 17 ساله در واقع نخستین برندهٔ آفریقایی مسابقات کدزنی گوگل که به Google Code-In  شهرت دارد است و توانسته همانند 34 فرد دیگر، این جایزه را به خود اختصاص دهد. این رقابت هر ساله میان نوجوانان ردهٔ سنی 13 تا 17 سال از سراسر دنیا برگزار می‌شود و همهٔ افراد این گروه سنی از هر کجای دنیا قادر خواهند بود در صورت تمایل در آن شرکت کنند.

انجی که علاقهٔ خاصی به تکنولوژی دارد، به اجبار در خانهٔ پسر عمویش زندگی می‌کند چراکه اینترنت در شهر محل زندگی‌اش -بامندا- قطع است. نکتهٔ جالب توجه این است که این قطعی درست زمانی اتفاق افتاد که فقط یک روز وقت به پایان مهلت ارسال کدها به گوگل باقی بود. در مصاحبه‌ای که پایگاه خبری بی‌بی‌سی با او انجام داد، انجی از زحمات و تلاش‌های ۲ ساله‌اش برای یادگیری برنامه‌نویسی و شرکت در این مسابقه و این‌که چگونه موفق به کامل کردن 20 تسک در تمامی 5 دسته‌بندی گوگل شده است صحبت کرد. او گفت که از دریافت این جایزه بسیار هیجان‌زده است و دیدن نتیجه زحماتش پس از آن همه تمرین در شرایط سخت و محدودیت، برایش خوشحال کننده است.

محل تولد انجی -بامندا- یک منطقهٔ انگلیسی زبان است و مردم آن بر این باورند که از طرف دولت کامرون مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند و به خواسته‌های‌شان توجه نمی‌شود؛ به طور مثال، آنها درخواست اعلام زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی کامرون را داشتند و با در بسته مواجه شدند.

به دلیل حجم بالای اعتراضات، دولت تعدادی را دستگیر کرد و به سایرین نیز بابت استفاده از شبکه‌های اجتماعی  و مسموم کردن فضای جامعه هشدار داد؛ اما مردم از جمله معلمان و وکلای دادگستری به اعتراضات خیابانی خود ادامه دادند و دست از تلاش برای رسیدن به خواسته خود برنداشتند. دولت این کشور نیز برای مبارزه با این شرایط متشنج و به زانو درآوردن تجمع‌کنندگان اینترنت را قطع کرد تا دسترسی افراد به یکدیگر کمتر شود و شرایط تحت کنترل باشد.

انجی در ادامهٔ مصاحبه خود به این موضوع نیز اشاره کرد که دوست داد به مطالعه در زمینهٔ کدنویسی ادامه دهد و ارتباط خود را با گوگل حفظ کند. او رویای تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها در رشتهٔ علوم کامپیوتری را پس از اتمام تحصیلات پایه در بامندا در سر می‌پروراند و موفقیت خود را حتمی می‌داند. انجی در حال حاضر می‌تواند 4 روز در هفته را در یکی از دفاتر گوگل بگذراند و به شدت علاقه‌مند است که در صورت امکان، روزی عضوی از این غول فناوری دنیا باشد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon