١٠ دانشگاه برتر ایالات متحدهٔ آمریکا در زمينهٔ برنامه‌نويسى در سال ۲۰۱۶

١٠ دانشگاه برتر ایالات متحدهٔ آمریکا در زمينهٔ برنامه‌نويسى در سال ۲۰۱۶

اين سؤال همواره ممکن است ذهن دولوپرها را به خود مشغول سازد كه با وجود اين همه دانشگاه خوب آمریکایی كه به رشته‌هاى مرتبط با برنامه‌نويسى اهميت مى‌دهند و براى دانشجويان خود طرح‌ها و برنامه‌هاى مفيد در نظر مى‌گيرند، كداميک عملكرد بهترى نسبت به سايرين دارند؟ برای یافتن این پاسخ در ارتباط با دانشگاه‌های ایالات متحدهٔ آمریکا، در ادامه با سكان آكادمى همراه شويد. 

 وب‌سايت HackerRank يک وب‌سايت تمرين رايگان برنامه‌نويسى است كه امكان تمرين و افزايش مهارت‌های برنامه‌نويسى را از طريق حل مسائل گوناگون در اختيار توسعه‌دهندگان قرار مى‌دهد. اين وب‌سايت رقابتى را براى تعيين اينكه كدام دانشگاه‌ها برنامه‌نويسان بهترى تحویل بازار کار می‌دهند در سال ۲۰۱۶ طراحى و اجرا كرد و این در حالی بود که در اين رقابت بيش از ٥٠٠٠ شركت‌كننده از ١٢٦ دانشگاه شركت كردند. مدیران وب‌سايت HackerRank دربارهٔ جزئيات اين رقابت مى‌گويند:

معيار پايگاه خبرى US News & World Report براى تعيين بهترين دانشگاه‌ها در رشتهٔ برنامه‌نويسى، شامل تعداد تحقيقات و مقالاتى است كه دانشگاه‌ها ارائه مى‌دهند يا تعداد كنفرانس‌هايى است كه برگزار مى‌كنند و اين آمار هيچ ارتباطى با توانايى عملى دانشجويان در زمينهٔ برنامه‌نويسى ندارد و در رتبه‌بندى اين پايگاه خبرى اصلاً اين موضوع در نظر گرفته نشده است!

هرچند بعضى از دانشگاه‌ها در هر ۲ ليست ارائه شده توسط HackerRank و US News & World Reports حضور داشتند، اما شاهد چندين تفاوت قابل‌توجه در اين ۲ ليست بوده‌ايم. در ادامه نام ١٠ دانشگاه برتر آمريكا در زمينهٔ برنامه‌نويسى آمده است:
١٠- دانشگاه كاليفرنيا (UCLA) واقع در لس‌آنجلس
٩- دانشگاه كاليفرنياى جنوبى واقع در لس‌آنجلس
٨- دانشگاه آمريكاى شمالى واقع در تگزاس
٧- دانشگاه ايروين كاليفرنيا واقع در ايروين
٦- دانشگاه واشنگتن
٥- دانشگاه تگزاس واقع در آستن تگزاس
٤- دانشگاه ايالات اوهايو واقع در كلمبوس
٣- دانشگاه ايلينوى واقع در شهر شمپِين ايالت ايلينوى
٢- موسسهٔ تكنولوژى جورجيا واقع در آتلانتا
١- دانشگاه بركلى كاليفرنيا

به نظر شما بهترین دانشگاه‌های ایران در زمینهٔ برنامه‌نویسی کدامند؟ نظرات خود را با ما و کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon