مایکروسافت Visual Studio Code 1.0 را به صورت اپن سورس برای Windows، OS X و Linux عرضه کرد

مایکروسافت Visual Studio Code 1.0 را به صورت اپن سورس برای Windows، OS X و Linux عرضه کرد

نرم افزار ویرایشگر کد اپن سورس مایکروسافت، یعنی Visual Editor Code بالاخره نسخه پایدار 1.0 را دریافت کرد و حالا توسط بیش از 500000 توسعه دهنده ی زبان های JavaScript، TypeScript، Python، C++، C#، CSS،  PHP، Node.js و ... در هر ماه استفاده می کنند. برای آشنایی بیشتر با این ویرایشگر، با سکان آکادمی همراه باشید.

بعد از حدود یک سال پرداختن به نسخه بتا، مایکروسافت بالاخره ورژن 1.0 ویرایشگر متن خود به نام Visual Studio Code را برای توسعه دهندگان عرضه کرد. در پست مربوط به این خبر در بلاگ اصلی، مایکروسافت اعلام کرده از آنجا که این برنامه حدود یک سال قبل برای اولین بار به بازار وارد شد، حدود 2 میلیون توسعه دهنده VS Code را نصب کرده اند. علاوه بر این، بیش از 500000 توسعه دهنده به طور فعال در هر ماه از این برنامه استفاده می کنند.

این ویرایشگر چند پلتفرمه در کنفرانس توسعه دهندگان بیلد مایکروسافت در سال 2015 منتشر و باعث تعجب افراد زیادی شد، به این دلیل که اولین ویرایشگر برای Linux و OS X بود که مایکروسافت عرضه می کرد. پس از ابراز محب مایکروسافت به رقبایش یعنی مکینتاش و گنو/لینوکس، حال این غول نرم افزاری دنیا یک قدم جلوتر رفته، این نرم افزار را اپن سورس کرد و کد آن را در گیت هاب در دسترس قرار داد.

ویژوال استودیو کد در ابتدا برای توسعه دهندگان وب اپلیکیشن به زبان های جاوا اسکریپت و تایپ اسکریپت ساخته شده بود. اما بعد از گذشت 6 ماه، انجمن VS بیش از 1000 افزونه ساخت که زبان های Node.js، Go، C++، PHP، Python و ... را به این برنامه اضافه کرد. این کار به این دلیل امکان پذیر شد که مایکروسافت API ها را اپن سورس کرده و به توسعه دهندگان اجازه داد تا برای ویرایشگرش افزونه بنویسند.

در حال حاضر Visual Studio Code متن باز مایکروسافت در 9 زبان در دسترس است از جمله چینی ساده، چینی سنتی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، روسی، اسپانیایی (متاسفانه این دفعه فارسی فراموش شده است!) تیم VS Code تصور خود را درباره آینده این طور نوشته:

"ما به تمرکز روی اصول خود ادامه می دهیم. کارایی، پایداری، قابلیت دسترسی و سازگاری بیشترین اهمیت را برای کاربران ما و همچنین برای ما دارند."

شما کاربر عزیز هم می توانید برای آگاهی بیشتر درباره ویژوال استودیو کد و نصب این نرم افزار، به سایت رسمی Visual Studio Code مراجعه نموده، آن را نصب نمایید و نظرات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی نیز به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon