ضروری ترین پلاگین های Adobe XD - قسمت اول

ضروری ترین پلاگین های Adobe XD - قسمت اول

Plugin (پلاگین) چیست؟

پلاگین، یک نوع افزونه نرم‌افزاری است که برروی یک برنامه نصب می‌شود و قابلیت‌های آن را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید ویدیویی را در یک وب‌سایت تماشا کنید، ممکن است برای انجام این کار به یک افزونه احتیاج داشته باشید. اگر افزونه نصب نشده باشد، مرورگر شما نحوه پخش ویدیو را متوجه نخواهد شد.

پلاگین‌ها در Adobe XD

در چند سال اخیر، Adobe XD توانسته قدرت خود را در بین رقبا ثابت کند و پایدار بماند. همراه با امکاناتی بسیار جدید و خاص که به مرور زمان روی Adobe XD اضافه شدند، پلاگین‌ها نیز سوار این قطار امکانات شدند و برای خود جایی رزرو کردند. اگر شما برای طراحی رابط کاربری محصول‌هایتان از نرم‌افزار Adobe XD استفاده می‌کنید، شاید این مقاله و معرفی پلاگین‌های Adobe XD برایتان جذاب باشد.

نحوه نصب پلاگین‌ها در Adobe XD

برای نصب کردن پلاگین‌های Adobe XD، نیاز دارید که نرم‌افزار Adobe Creative Cloud را دانلود و نصب کنید. به این دلیل که Adobe XD برای دسترسی به پلاگین‌ها، نیاز دارد ارتباط مستقیم و آنلاینی را با Adobe Creative Cloud برقرار کند و شما پلاگین‌ها را از طریق این برنامه دانلود و نصب خواهید کرد.

Design
Plugin
Creative Cloud
Adobe
Adobe XD

پس از نصب کردن Adobe Creative Cloud، نیاز دارید که به حساب Adobe خود وارد شوید. اگر از قبل حسابی ندارید، حساب جدیدی ایجاد کنید. پس از ورود به این نرم‌افزار، حالا نیاز است که از بین Tabهای موجود، Stock & Marketplace را انتخاب کنید و سپس در Tabهای زیر آن، Plugins را انتخاب کنید. از منوی سمت چپ صفحه، گزینه All plugins را انتخاب کرده و از فیلترهای زیر آن، Adobe XD را انتخاب کنید.

Design
Plugin
Creative Cloud
Adobe
Adobe XD

حالا شما به تمامی پلاگین‌های درون Adobe XD دسترسی دارید و به محض کلیک شما روی گزینه Get، پلاگین موردنظر دانلود و نصب خواهد شد.

پرکاربردترین پلاگین‌های Adobe XD

در ادامه این مقاله، قصد داریم 5 تا از پرکاربردترین پلاگین‌های Adobe XD را به شما معرفی کنیم و از ویژگی‌های آن‌ها برایتان بگوییم. توجه داشته باشید که بعضی از توضیحات پلاگین‌ها، از ترجمه‌ی اطلاعات آن‌ها در Adobe Creative Cloud گرفته شده.

1- Lorem Ipsum

Design
Plugin
Creative Cloud
Adobe
Adobe XD
Lorem Ipsum

یک پلاگین کوچک برای درج متن نمادینی که متناسب با نیاز شما است. این پلاگین، می‌تواند به همان اندازه که می‌خواهید، ساده باشد. درعین حال، می‌تواند به همان اندازه که نیاز دارید نیز پیشرفته باشد.

انتخاب یک یا چند لایه متن و اجرای پلاگین از منوی پلاگین به آسانی انجام می‌شود. از طرفی دیگر، می‌توانید از میانبر صفحه کلید (Keyboard Shortcut) نیز استفاده کنید.

کلید میانبر برای استفاده از این پلاگین در ویندوز، "Ctrl+Alt+L" و در مک، "Cmd+Option+L" می‌باشد.

2- Rename it

Design
Plugin
Creative Cloud
Adobe
Adobe XD
Rename it

این پلاگین، به شما کمک خواهد کرد تا فایل‌های Adobe XD خود را مرتب و سازمان‌دهی شده نگه‌داری کنید. از Artboardهای بزرگ و عظیم گرفته تا کوچک‌ترین لایه‌های موجود روی صفحه، همه و همه با استفاده از این پلاگین حرفه‌ای، قابل مرتب‌سازی و سازماندهی هستند. این مرتب‌سازی برای اسامی آن‌ها انجام می‌شود و شما می‌توانید به‌طور گروهی، یک فیلتر و دستور خاص را برای نام لایه‌های مختلف خود اعمال کرده و این‌گونه باعث می‌شوید که کارها با نظم و دقت بیشتری انجام شوند.

برای یادگیری دستورات خاصی که می‌توانید در این پلاگین به کار ببرید، سری به وبسایت آن بزنید و دستورات پیشرفته آن را بی‌آموزید.

3- LTR to RTL

Design
Plugin
Creative Cloud
Adobe
Adobe XD
LTR to RTL

اگر تجربه فارسی‌نویسی را در Adobe XD داشته باشید، حتما از مشکلات بسیاری که به‌همراه دارد نیز آگاه هستید. هنگامی که قصد داریم متنی فارسی را به‌صورت تلفیقی با متنی انگلیسی در Adobe XD استفاده کنیم، آرایش متن‌ها به‌هم می‌ریزد و با دشواری می‌توان آن را به حالت قبل بازگرداند. با استفاده از این پلاگین، شما توانایی این را دارید که تمامی مشکلات مربوط به فارسی‌نویسی را در Adobe XD حل کنید و فرمت آن‌ها را از چپ-به-راست، به راست-به-چپ برگردانید.

کلید میانبر برای استفاده از این پلاگین در ویندوز، "Ctrl+H" و در مک، "Cmd+H" می‌باشد.

4- Swapper

Design
Plugin
Creative Cloud
Adobe
Adobe XD
Swapper

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید در Adobe XD، پوزیشن(Position) دو شئ مختلف را با هم جابه‌جا کنید و این کار زمانی نه چندان طولانی، اما نامناسب را از شما بگیرد. به همین دلیل، با نصب کردن این پلاگین، می‌توانید تنها با یک حرکت، پوزیشن دو شئ مختلف را در صفحه تغییر دهید. احتمال دارد که اگر این اشیاء سایز‌های مختلفی را دارا باشند، باعث شود به درستی جایگزین هم نشوند، پس به این موضوع توجه کنید!

کلید میانبر برای استفاده از این پلاگین در ویندوز، "Ctrl+Shift+X" و در مک، "Cmd+Shift+X" می‌باشد.

5- UI Faces

Design
Plugin
Creative Cloud
Adobe
Adobe XD
UI Faces

از پرطرفدارترین پلاگین‌های Adobe XD، می‌توان به UI Faces اشاره کرد. این پلاگین زمانی به کار شما خواهد آمد که برای ایجاد آواتار و پروفایل، نیاز به استفاده از تصاویر آماده دارید. شما می‌توانید به هزاران عکس آماده از اشخاص تصادفی دسترسی داشته باشید که از منابع مطرحی مانند Unsplash ،This Person Does Not Exist ،Pexels ،Random User و بسیاری منبع دیگر جمع‌آوری شده‌اند. نکته جالب‌تر، فیلترهایی‌ست که این پلاگین به شما می‌دهد. شما می‌توانید اشخاص را براساس سن، جنسیت و حالت چهره شان و ... تفکیک کنید و در آخر به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

جمع بندی

این‌ها، 5 پلاگین از 250 پلاگین Adobe XD بودند که مورد استفاده تعداد بسیار زیادی از کاربران هستند. در آینده، به معرفی پلاگین‌های بیشتری خواهیم پرداخت و هر یک از آن‌ها را توضیح می‌دهیم. اگر پلاگین خاصی در ذهن شما وجود دارد که فکر می‌کنید باید به آن هم بپردازیم، حتما با ما درمیان بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon